Modificări REVISAL – ce aduce nou Hotărârea Guvernului nr. 905/2017 (comunicat oficial ITM)

4
186

Dupa cum stiti deja, in data de 19.12.2017, s-a publicat in Monitorul Oficial nr. 1005/19.12.2017Hotărârea Guvernului nr. 905 privind registrul general de evidență a salariaților (REVISAL), una dintre prevederi vizând perioada pe care angajatorii o au la dispoziție pentru transmiterea modificării salariului de bază lunar brut, indemnizațiilor, sporurilor precum și a altor adaosuri, astfel cum acestea sunt prevăzute în contractul individual de muncă, sau după caz, în contractul colectiv de muncă .

Astfel, în contextul mutării CAS și CASS de la angajator la salariat, începând de anul viitor, angajatorii vor putea transmite până la data de 31 martie 2018, orice modificare a salariului de bază lunar brut, a indemnizaţiilor, sporurilor, precum şi a altor adaosuri, care se produce de la data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului și până la 31 martie 2018.

Ulterior datei de 31 martie, actul normativ mai prevede, ca regulă, transmiterea în REVISAL a oricărei modificări a salariului de bază lunar brut, a indemnizaţiilor, sporurilor, precum şi al altor adaosuri prevăzute în contractul individual de muncă sau, după caz, în contractul colectiv de muncă, într-un termen de 20 de zile lucrătoare de la data producerii acesteia.

UPDATE – 20.12.2017 (TABEL UTIL) – REVISAL – termene legale de transmitere (inițial, dar și a modificărilor) – urmare a noutăților aduse de HG 905/2017 – CLICK AICI

În cazul contractelor nou incheiate, acestea trebuie transmise, în continuare, către Registru, anterior inceperii activitatatii. Orice modificare a funcţiei/ocupaţiei, conform specificaţiei Clasificării Ocupaţiilor din România (COR) sau altor acte normative, a tipului sau a duratei contractului individual de muncă, precum și orice schimbare a duratei timpului de muncă şi repartizarea acestuia, în cazul contractelor individuale de muncă cu timp parțial, se transmite în registru cel târziu în ziua anterioară producerii modificării. Excepţie fac situaţiile în care modificarea se produce ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti când transmiterea în registru se face în termen de 20 de zile de la data la care angajatorul a luat cunoştinţă de conţinutul acesteia.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Hotărârea de Guvern mai prevede că persoanele fizice sau juridice de drept privat, indiferent dacă au obținut sau nu statutul de utilitate publică, instituțiile/autoritățile publice/alte entități juridice, care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, au obligația de a întocmi, completa și transmite registrul general de evidență a salariaților, cu respectarea dispozițiilor privind protecția datelor cu caracter personal.

Reamnintim pe aceasta cale ca, pentru a veni in intampinarea angajatorilor si implicit a publicului larg, in perioada 18-29.12.2017, in zilele lucratoare, programul de lucru al Inspectoratelor Teritoriale de Munca a fost prelungit pana la orele 20.00.

Sursa (cu multumiri pentur posibilitatea preluarii) – Biroul de presa al ITM Arad

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill

IMPORTANT:
– ARTICOLE, INFORMATII OFICIALE SI MODELE DOCUMENTE PENTRU REALIZAREA CORECTA A PROCEDURII DE NEGOCIERE A SALARIILOR BRUTE – CLICK AICI
– MODEL DECIZIE COLECTIVA MAJORARE SALARIU MINIM – CLICK AICI
– MODEL ACT ADITIONAL (MAJORARE MINIM DIN 01.01.2018) – CLICK AICI

4 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.