Multumita colegilor de pe grupul contabililor – Contabili pe Facebook – va informam ca, în data de 30.01.2019, ANAF a postat pe site-l oficial – Proiectul de Ordin privind modificarea și completarea Ordinului președintelui ANAF nr.2856/2017 privind stabilirea criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal în cazul înregistrării şi anulării înregistrării în scopuri de taxă pe valoarea adăugată .
Potrivit proiectului, pașii de urmat sunt urmatorii:
1. Cu ajutorul unui PDF inteligent se transmite un zip atasat ce contine – Declaratia pe proprie raspundere a asociatiilor / administratorilor – SEMNATA OLOGRAF de acestia – MODEL AICI.
2. Se depune Formular 010 – MODEL 2019 AICI
IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI.
3. Cu cele doua se merge la ANAF si daca este valida recipisa la Declaratiea transmisa si semnata electronic se emite – Deciza de inregistrare in scop de TVA
“”(10) Decizia prin care se aprobă solicitarea de înregistrare în scopuri de TVA depusă de persoanele impozabile potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în condițiile prevăzute la alin. (7), se emite în ziua depunerii solicitării. ”
Ulterior se fac verificari asupra acelei declaratii pe proprie raspundere semnata de asociati si asupra informatiilor declarate in PDF daca acestea corespund cu datele din evidenta organelor fiscale
PENTRU A DESCARCA PROIECTUL DE ORDIN – CLICK AICI
IMPORTANT:
Art. II. Pentru persoanele impozabile care au solicitat înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit art. 316 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, pentru care procedura de evaluare a riscului fiscal nu a fost finalizată până la data intrării în vigoare a prezentului ordin, este aplicabilă procedura în vigoare la data depunerii solicitării de înregistrare în scopuri de TVA.
Art. III. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și se aplică începând cu data de 1 februarie 2019.
PROCEDURA NU SE APLICA la depasirea la plafon – Acolo ramane la fel – doar 010 + balanta !
[…] UPDETE – via Contabili pe Facebook – avem textul integral. Proiectul cu privire la noile modificari l-am postat aici – LINK. […]
[…] PASILOR DE URMAT O AVETI AICI (VALABILA SI DUPA APARITIA ORDINULUI) – LINK. Pagina oficiala ANAF in acest sens – click […]
[…] – SINTEZA PASILOR DE URMAT O AVETI AICI (VALABILA SI DUPA APARITIA ORDINULUI) – LINK. Pagina oficiala ANAF in acest sens – click […]
[…] – SINTEZA PASILOR DE URMAT O AVETI AICI (VALABILA SI DUPA APARITIA ORDINULUI) – LINK. Pagina oficiala ANAF in acest sens – click […]