AcasăCodul munciiNoul statut al Inspectorului de Muncă - info modificări aduse de Guvern

Noul statut al Inspectorului de Muncă – info modificări aduse de Guvern

Guvernul a adoptat, în ședința din 29.11.2017, Proiectul de lege privind Statutul Inspectorului de Muncă, care reglementează drepturile, îndatoririle specifice și incompatibilitățile funcționarilor publici numiți în funcția publică de inspector de muncă .

Inspectorul de muncă exercită prerogativele funcției în scopul verificării respectării de către angajatori a prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă, al securității și sănătății în muncă și al supravegherii pieței și în scopul luării măsurilor prevăzute de lege, în principal pentru combaterea muncii nedeclarate, prevenirea accidentelor de muncă și bolilor profesionale, precum și restricționarea introducerii pe piață a produselor neconforme.

Salarizarea inspectorului de muncă se face potrivit Legii cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Inspectorul de muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă are dreptul de a efectua activități de control, de a întocmi acte de control și de a constata și aplica sancțiuni contravenționale, astfel:

– pe tot teritorul țării, indiferent de locul de muncă în care își desfășoară activitatea în mod curent, în baza deciziei emise de inspectorul general de stat;
– pe teritoriul județului în a cărui rază teritorială se află sediul inspectoratului teritorial de muncă în cadrul căruia își desfășoară activitatea în mod curent.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Inspectorii de muncă desfășoară atât activități de control inopinate, tematice și de fond, cât și activități de control organizate conform Programului cadru de acțiuni al Inspecției Muncii, respectiv programului propriu de acțiuni al inspectoratului teritoral de muncă.

Inspectorul de muncă, purtând asupra sa legitimația și insigna, are dreptul să aibă acces liber, permanent și fără înștiințare prealabilă în sediul oricărui angajator și în orice alt loc de muncă organizat de persoane fizice sau juridice, constituite conform prevederilor legale.

Inspectorul de muncă beneficiază de sprijin financiar din partea instituţiei prin suportarea sumelor necesare asigurării asistenţei juridice, în cazurile în care actele şi faptele îndeplinite în timpul exercitării atribuţiilor de serviciu, în limitele şi cu respectarea prevederilor legale, fac obiectul unor proceduri judiciare.

Inspectorul de muncă beneficiază de sprijin financiar din partea instituţiei prin decontarea cheltuielilor determinate de daunele materiale suferite în timpul şi/sau din cauza exercitării atribuţiilor de serviciu, în limitele şi cu respectarea prevederilor legale.

Funcției publice de inspector de muncă i se aplică regimul incompatibilităților și conflictului de interese reglementat prin Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, cu modificările și completările ulterioare.

NOU – HG 846/2017 – stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată (1.900 lei – din 01.01.2018) – click aici

Inspectorul de muncă beneficiază de stabilitate în funcție și independență față de orice schimbare guvernamentală și orice influență neprevăzută din afară, de natură să-i influențeze libertatea de execuție, apreciere și decizie și care îl poate îngrădi sau împiedica în realizarea activității de control.

” Acest statut al inspectorului de muncă este binevenit și reprezintă o recunoaștere a muncii, a eforturilor și a riscurilor la care sunt expuși inspectorii de muncă în activitatea pe care o desfășoară. Activitatea noastră de prevenire, conștientizare și de sancționare se reflectă în scăderea numărului de accidente de muncă și în numărul tot mai mare de angajatori care se conformează prevederilor legislației muncii în vigoare. Totodată, numărul mare de petiții, formulate atât de angajați cât și de angajatori, dovedește încrederea acestora în profesionalismul și competența inspectorilor de muncă.” – Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat

Sursa (cu multumiri) – Serviciul Comunicare ITM Maramures

IMPORTANT – MODELE DOCUMENTE PENTRU REALIZAREA CORECTA A PROCEDURII DE NEGOCIERE A SALARIILOR BRUTE – CLICK AICI

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!