Sediile permanente ale persoanelor juridice străine – info 2016 (util)

0
334

Sediul permanent este un loc prin care se desfăşoară integral sau parţial activitatea unui nerezident, fie direct, fie printr-un agent dependent.

Un sediu permanent presupune un loc de conducere, o sucursală, un birou, o fabrică, un magazin, un atelier, precum şi o mină, un puţ de ţiţei sau de gaze, o carieră sau alte locuri de extracţie a resurselor naturale, precum şi locul în care continuă să se desfăşoare o activitate cu activele şi pasivele unei persoane juridice române care intră într-un proces de reorganizare.

Un sediu permanent presupune un şantier de construcţii, un proiect de construcţie, un ansamblu sau montaj ori activităţi de supervizare legate de acestea, numai dacă şantierul, proiectul sau activităţile durează mai mult de 6 luni.

Procedura de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente

Contribuabilii nerezidenţi au obligaţia să depună declaraţia de înregistrare fiscală şi să indice sediul permanent desemnat pentru îndeplinirea obligaţiilor fiscale prevăzute de Codul Fiscal.

În vederea înregistrării fiscale, contribuabilul nerezident, prin sediul permanent desemnat depune:

– formularul 013 „Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru contribuabilii nerezidenţi care desfăşoară activitate în România prin unul sau mai multe sedii permanente”,
-În baza declaraţiei de înregistrare fiscală, însoţită de actele doveditoare ale informaţiilor cuprinse în aceasta, organul fiscal competent atribuie codul de înregistrare fiscală şi emite certificatul de înregistrare fiscală pentru contribuabilul nerezident.

În cazul în care, contribuabilul nerezident efectuează operaţiuni care se încadrează în prevederile titlului VII din Codul fiscal şi solicită înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată (TVA), organul fiscal emite şi certificatul de înregistrare în scopuri de TVA.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Când contribuabilul nerezident este înregistrat în scopuri de TVA în România, direct, prin reprezentant fiscal sau printr-un sediu fix, sunt păstrate codul de înregistrare în scopuri de TVA acordat iniţial, precum şi data înregistrării în scopuri de TVA.

Certificatul de înregistrare fiscală şi, după caz, certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, se comunică sediului permanent potrivit art. 47 din Codul de Procedură Fiscală.

Procedura de declarare a sediilor permanente ale contribuabililor nerezidenţi care desfăşoară activităţi pe teritoriul României

Sediile permanente definite potrivit Codului Fiscal sunt sedii secundare. Contribuabilii au obligaţia de a declara organului fiscal competent, în termen de 30 de zile, înfiinţarea de sedii secundare Contribuabilul nerezident are obligaţia să declare înfiinţarea de sedii permanente care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru a fi plătitoare de salarii sau venituri asimilate salariilor.- si depune formularul „Declaraţie privind sediile secundare”, la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul permanent desemnat.

Contribuabilul nerezident are obligaţia să declare înfiinţarea de sedii permanente care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru a fi plătitoare de salarii sau venituri asimilate salariilor şi să solicite înregistrarea fiscală a acestora. – depune, prin sediul permanent desemnat, formularul 060 „Declaraţia de înregistrare fiscală/Declaraţia de menţiuni pentru sediile secundare”, la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul permanent.

Sediul permanent desemnat care îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege pentru a fi plătitor de salarii sau venituri asimilate salariilor îşi îndeplineşte obligaţiile de plată utilizand codul de înregistrare fiscală a contribuabilului nerezident.

TEMEI LEGAL: OPANAF nr. 877/2013; OPANAF NR. 3851/2013

Sursa (cu multumiri) – finanteneamt.ro

Articolul precedentOperaţiuni de încasări şi plăţi în numerar – prevederi art. 4 alin. (1) din Legea nr. 70/2015 (firma organizare evenimente) – oficial
Articolul următorSinteza săptămânii 04.04.2016 – 08.04.2016 – primele noutăți contabil-fiscale din luna aprilie 2016

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.