Noile opțiuni disponibile în „Spațiul privat virtual” – oficial ANAF

1
105

ANAF reaminteste contribuabililor faptul ca a fost creat „Spaţiul privat virtual” serviciu de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Agentia Nationala de Administrare Fiscala si persoanele fizice. Acest serviciu pune la dispozitia contribuabililor persoane fizice documente sau informatii de natura fiscala cu caracter personal sau public, emise automat sau la cerere.

Categoriile de documente ce pot face obiectul comunicarii prin „Spatiul privat virtual” :

– Documente emise de organul fiscal si comunicate automat contribuabilului inrolat in SPV

1. Decizii de impunere anuala aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2013
2. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contributii de asigurari sociale de sanatate precum si obligatiile de plata – contributii sociale (formular 260), pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015.
3. Decizii de impunere privind platile anticipate cu titlu de contributii de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor pentru veniturile realizate incepand cu anul 2015

– Documente emise de organul fiscal si comunicate la cererea contribuabilului contribuabilului inrolat in SPV

1. Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ….
2. Nota obligatiilor de plata
3. Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator
4. Certificatul de atestare fiscala
5. Adeverinta de venit

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

– Documentele pe care contribuabilul le poate solicita organului fiscal prin intermediul SPV

1. Cerere privind Situatia obligatiilor fiscale de plata la data de ….
2. Cerere privind Nota obligatiilor de plata
3. Cerere privind Situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajator
4. Cerere privind eliberarea Certificatului de atestare fiscala
5. Cerere privind eliberarea unei Adeverinta de venit
6. Cerere privind destinatia sumei de 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor (formular 230)
7. Declaratia privind venitul estimat/norma de venit (Formular 220) aferenta veniturilor realizate incepand cu anul 2015

– Informatii comunicate prin intermediul „Buletinului informativ fiscal”

1. Calendarul obligatiilor fiscale
2. Noutati legislative
3. Ghiduri fiscale
4. Campanii derulate
5. Comunicate de presa

Accesul la serviciul „Spaţiul privat virtual” se realizează după înregistrarea pe serverul MFP/ANAF, în baza dispozitivelor de identificare electronică prevăzute mai jos:

1. Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu organul fiscal, se identifică prin codul de înregistrare fiscală.

2. Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale altele decât cele prevăzute la pct.1, precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic prin oricare dintre următoarele dispozitive:

– certificate digitale calificate;
– credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă OTP.

3. La ghişeu persoana fizică, indiferent dacă desfăşoară sau nu activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, trebuie să prezinte organului fiscal actul de identitate şi numărul de înregistrare atribuit la completarea cererii de înregistrare pe site-ul ANAF.

În toate situaţiile, cererea de înregistrare se depune prin accesarea aplicaţiei de pe site-ul ANAF.

Accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual” reprezintă opţiune în sensul art. 44 alin.(3) din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Prin accesarea serviciului „Spaţiul privat virtual” persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative
fiscale emise în formă electronică de către organele fiscale din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală..

Pentru a accesa aplicaţia de înregistrare/inrolare persoane fizice se acesează link-ul Inregistrare persoane fizice postat pe pagina principala a site-ul ANAF, unde se regăsesc şi instrucţiuni de înregistrare şi instrucţiuni de utilizare a Spaţiului privat virtual.

Sursa (cu multumiri) – A.J.F.P. Mehedinti

Anunțuri publicitare

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.