Inregistrarea fiscala a persoanelor fizice care exercita profesii libere

5
354

Persoanele fizice care exercită o profesie liberă, în baza unei legi speciale, cum ar fi cea de avocat, notar, arhitect, auditor financiar etc., se înregistrează la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul activităţii sau locul unde se desfăşoară efectiv activitatea principală.

În acest sens, depun formularul 070 ”Declaraţie de înregistrare fiscală/Declaraţie de menţiuni pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere”.

La declaraţia de înregistrare se anexează copii ale documentelor doveditoare, cum ar fi copia autorizaţiei de funcţionare, dovada deţinerii sediului (contract de închiriere, act de proprietate) şi altele.

În termen de 15 zile de la depunerea declaraţiei de înregistrare fiscală, organul fiscal competent eliberează certificatul de înregistrare fiscală care conţine codul de înregistrare fiscală al contribuabilului.

Certificatul de înregistrare fiscală conţine, printre altele, următoarele:

a) – în cazul persoanei fizice autorizate – menţiunea ”Persoană fizică autorizată”;

– în cazul persoanei fizice care exercită profesii libere – denumirea, potrivit legii speciale (de
exemplu: ”ION IONESCU – Cabinet de avocat”) sau altele asemenea;

b) numele şi prenumele persoanei fizice;
c) adresa sediului activităţii sau a locului unde se desfăşoară efectiv activitatea principală.

Inregistrarea fiscala a persoanelor fizice care au calitatea de comerciant – click aici

Pentru modificările ulterioare depunerii declaraţiei de înregistrare fiscală, în termen de 30 de zile contribuabilul trebuie să depună o declaraţie de menţiuni (acelaşi formular 070). În cazul modificărilor intervenite în datele declarate iniţial şi înscrise în certificatul de înregistrare fiscală, odată cu declaraţia de menţiuni se depune şi certificatul de înregistrare fiscală în vederea anulării acestuia şi eliberării unui nou certificat.

În cazul în care contribuabilul desfăşoară mai multe activităţi autorizate sau activitatea se desfăşoară în mai multe locaţii, atribuirea codului de înregistrare fiscală se face numai pentru activitatea principală, la sediul principal de desfăşurare a acesteia, celelalte locaţii reprezentând sedii secundare.

De menţionat că, pentru îndeplinirea obligaţiilor fiscale potrivit reglementărilor în domeniul impozitului pe venit datorat pentru veniturile proprii, codul de identificare fiscală utilizat de persoanele fizice este codul numeric personal, potrivit art. 72 alin. (1) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În acest caz, organul fiscal competent este, de regulă, cel în a cărui rază teritorială se află domiciliul contribuabilului, potrivit legii.

Sursa – http://discutii.mfinante.ro/

Baza legala:

– Ordonanţa Guvernului nr. 92/24.12.2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată (M.O. nr. 513/31.07.2007), cu modificările şi completările ulterioare
– Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.346/14.08.2006 privind aprobarea Procedurii de atribuire a codului de înregistrare fiscală pentru persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent sau exercită profesii libere, a Procedurii de modificare a domiciliului fiscal pentru asocierile

5 COMENTARII

  1. […] Solicitarea înregistrării se face prin depunerea cererii de înregistrare la registrul comerţului de pe lângă tribunalul din judeţul în care solicitantul îşi stabileşte sediul profesional. În termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, oficiul registrului comerţului emite certificatul de înregistrare, care conţine codul unic de înregistrare şi care atestă înregistrarea în registrul comerţului, autorizarea funcţionării, precum şi luarea în evidenţă de către organul fiscal competent. Inregistrarea fiscala a persoanelor fizice care exercita profesii libere – click aici […]

  2. Buna seara,

    Am nevoie de sfatul dumneavoastra in cazul: PFA – activitati agricole (pamant in arenda,cu toate lucrarile specifice). Respectivul administrator foloseste utilaje cumparate de tatal sau decedat, cu factura. Plateste impozit anual pe venitul realizat in sistem real ( 16%), plus contributia la sanatate.
    Intrebare:
    1) ce acte sunt necesare pentru a justifica consumul de motorina pe aceste utilaje folosite la lucrarile agricol, avand in vedere ca facturile sunt pe numle tatalui decedat;
    2) are voie sa incheie contract de munca pentru oamenii care conduc aceste utilaje, tinand cont ca legislatia PFA-urilor spune ca nu au voie sa angajeze.
    Va multumesc.

  3. Buna ziua!
    Am domiciiul Botosani, dar vreau sa ma autorizez ca birou de mediator in Iasi. Unde trebuie sa ma inregistrez fiscal? In localitatea de domociliu, sau in cea in care imi voi desfasura activitatea?
    Multumesc.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.