Proiectul de ordin pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr.262/2007 pentru aprobarea formularelor de înreg. fiscală a contrib.

0
127

Pentru eficientizarea administrării impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat s-a decis că este necesară adaptarea formularelor de înregistrare a contribuabililor la noi prevederi prin introducerea în vectorul fiscal a perioadei de declarare semestrială a impozitului pe venitul din salarii şi pe veniturile asimilate salariilor, precum şi a contribuţiilor aferente acestor venituri.

Astfel, pentru a evita efectuarea cheltuielilor de administrare a unor contribuabili cu o contribuţie bugetară nesemnificativă, prin art.111 din Ordonanţa Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, s-au adus modificări cu privire la termenele de declarare a impozitelor şi contribuţiilor aferente veniturilor din salarii, astfel:
– contribuabilii persoane juridice plătitoare de impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, precum şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente – declarare trimestrială;
– asociaţiile, fundaţiile sau alte entităţi fără scop patrimonial, cu excepţia instituţiilor publice – declarare semestrială.
Totodată, a mai fost stabilit faptul că sediile secundare plătitoare de obligaţii fiscale, potrivit legii, îndeplinesc obligaţiile de declarare la aceleaşi termene cu cele aplicabile în cazul persoanei în structura căreia funcţionează.

Proiectele de acte normative, initiate de institutia noastra, sunt facute publice pe Portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala la adresa http://anaf.mfinante.ro, domeniul Legislatie/ Transparenta decizionala.
De asemenea, acestea pot fi consultate la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – domnului Victor Ogneru, cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmatoarele adrese:
• Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
• Electronic la adresa de mail: [email protected]
• Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul Informatii publice/ Comunicate si informatii de presa aflat pe Portalul institutiei noastre.

sursa – http://www.gov.ro/presa/

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.