proiect legislativ – contracte de inchiriere

0
128

Proiectul de Ordin al Presedintelui ANAF pentru aprobarea procedurii privind declararea si stabilirea impozitului pe veniturile din cedarea folosintei bunurilor realizate din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere.

Veniturile din cedarea folosintei bunurilor realizate de persoanele fizice se califica in categoria venituri din activitati independente daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
 la sfarsitul anului fiscal persoana fizica realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor din derularea unui numar mai mare de 5 contracte de inchiriere, inclusiv, aflate in derulare;
 contractele de inchiriere au obiect diferit.

Pentru persoanele fizice care au domiciliul fiscal in Romania, contractele de inchiriere se inregistreaza la organul fiscal in a carui raza teritoriala contribuabilul isi are domicilul sau adresa unde locuieste efectiv.
Persoanele fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor au obligatia sa declare, pana la data de 30 ianuarie, inclusiv, a anului urmator, venitul estimat din activitati independente pe baza Declaratiei privind veniturile estimate din activitati independente, cod 14.13.01.13.
In cazul in care persoana fizica realizeaza venituri din cedarea folosintei unor bunuri imobile aflate in raza teritoriala a mai multor organe fiscale, acesta are obligatia sa isi desemneze o sursa principala de venit la care va indeplini obligatiile fiscale.
Venitul net se stabilieste in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, potrivit regulilor prevazute pentru activitati independente.
Proiectele de acte normative, initiate de institutia noastra, sunt facute publice pe Portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala la adresa http://anaf.mfinante.ro, domeniul Legislatie/ Transparenta decizionala.
De asemenea, acestea pot fi consultate la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str.Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.
Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris catre la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media – domnului Victor Ogneru, cu mentiunea “Conf.Legii nr.52/2003”, la urmatoarele adrese:
• Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 – la Directia Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
• Electronic la adresa de mail: [email protected]
• Prin fax la numarul: 021-319.98.57.
Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul Informatii publice/ Comunicate si informatii de presa aflat pe Portalul institutiei noastre.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.