AcasăGeneralEmiterea si primirea de facturi, chitante fiscale in format electronic

Emiterea si primirea de facturi, chitante fiscale in format electronic

Deputatul Varujan Pambuccian a depus, la Senat, o initiativa legislativa privind facturarea electronica, precum si emiterea, transmiterea si primirea de bonuri si chitante fiscale in format electronic.
Proiectul de lege initiat de presedintele Comisiei IT & C din Camera Deputatilor prevede introducerea posibilitatii ca firmele sa emita, sa transmita si sa primeasca facturi, bonuri si chitante fiscale in format electronic, prin folosirea semnaturii electronice, care ar majora gradul de siguranta. Varujan Pambuccian estimeaza ca proiectul ar putea deveni lege in vigoare in termen de un an.

Avantaje pentru clienti

Practic, in momentul in care cineva cumpara un produs sau mai multe, ar putea primi factura pe e-mail sau direct pe o memorie flash, avind posibilitatea ca, in locul stocarii unui morman de hirtii in dosare, sa poata pastra documentele fiscale pe hard-disk-ul propriului calculator, pe un server, pe un CD sau DVD.
Platile se pot face de acasa, prin e-Banking, iar facturile si chitantele se primesc prin e-mail. Acest lucru inseamna o economie de timp foarte mare.
Apoi, firmele economisesc foarte multi bani din reducerea costurilor de tiparire si expediere, ceea ce le-ar permite fie sa investeasca mai multi bani in calitatea serviciilor, fie sa isi creasca profiturile, aducind impozite mai mari la bugetul de stat.
Stocarea vrafurilor de facturi sau chitante devine mult mai facila, fiind nevoie doar de un CD sau de gazduire pe unul dintre serverele din lume, multe facind acest lucru chiar gratuit.
Una dintre oportunitatile proiectului de lege este legata de operatiunile de facturare catre terti. In momentul in care o firma de talie mare, spre exemplu un supermarket, ar dori sa scape de mormanele de role fiscale sau facturi pe care sint nevoite sa le pastreze, conform legii, mai multi ani, poate interveni o firma specializata care sa transforme documentele in format electronic, ceea ce poate fi o afacere de succes in Romania.
operatorii de telefonie mobila sau or furnizorii nationali de utilitati care emit impreuna zeci de milioane de facturi fiscale lunar. Emiterea in format electronic ar reduce costurile de tiparire si expediere cu citeva milioane de euro pe an si ar crea noi oportunitati de afaceri in domeniul IT & C, prin dezvoltarea unor programe software specifice, dar si prin favorizarea afacerilor din domeniul semnaturii electronice.
In momentul in care autoritatile statului ar dori sa controleze o firma care lucreaza electronic, tot controlul poate fi facut printr-un software de la sediu, fara sa se deplaseze un inspector la sediul firmei respective.

Probleme cu legea in Senat

Intregul pachet de acte normative priveste facturile electronice, un sistem electronic de plata, un registru fiscal online, semnatura electronica si arhivarea electronica si ar urma sa fie operational intr-un an. Singura problema este arhivarea electronica, proiect vital pentru intregul pachet si ramas blocat in Senat de un an de zile, fara ca institutia sa dea un aviz negativ sau pozitiv.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!