ANAF (oficial) – aplicarea ştampilei pe înscrisuri este voluntară şi nu obligatorie

0
1509

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

ANAF reamintește contribuabililor şi colaboratorilor că aplicarea ștampilei ca modalitate de autentificare a documentelor și înscrisurilor este voluntară și nu reprezintă un motiv pentru respingerea documentelor sau documentațiilor depuse la instituții și autorități publice.

Baza legală pentru eliminarea ștampilei pentru persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat/de drept public și entitățile fără personalitate juridică este Ordonanța Guvernului 17/2015 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare și modificarea și completarea unor acte normative – Articolul V (OUG 17/2015), iar pentru autoritățile și instituțiile publice este ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 57 din 3 iulie 2019 – privind Codul administrativ – articolul 627 (OUG 57/2019).

PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI.

Facilitarea interacțiunii între instituțiile statului și persoanele fizice și juridice de drept privat, precum și a entităților fără personalitate juridică, prin încetarea obligativității ștampilării şi folosirea semnăturii electronice ca pe o modalitate de a reduce consumul hârtiei și de a elimina unele etape intermediare de procesare a documentelor reprezintă un pas spre modernizarea și simplificarea raporturilor ce se stabilesc între subiectele de drept menționate. În contextul actual, utilizarea semnăturii electronice este vitală, cu atât mai mult cu cât aceasta are forța juridică a înscrisurilor autentice atât ca reprezentare instituțională, cât și sub semnătură privată.

Totodată, reiterăm că toate documentele puse la dispoziţia persoanelor fizice, persoanelor juridice sau altei entităţi fără personalitate juridică prin intermediul Spaţiului Privat sunt înscrisuri cărora li s-a incorporat sau li s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă în sensul Legii 455/2001, republicată şi al Regulamentului (UE) nr. 910/2014 nefiind necesară prezentarea la organul fiscal pentru semnătură sau stampilă.

Instituţia publică, autoritatea publică sau orice altă persoană căreia persoana fizică, persoana juridică sau altă entitate fără personalitate juridică îi prezintă documente comunicate prin SPV poate verifica autenticitatea şi integritatea acestora de pe site-ul ANAF categoria Servicii Online –Verificare documente electronice eliberate prin SPV – https://www.anaf.ro/VerifAdev/

Înscrisul în formă electronică căruia i s-a încorporat, ataşat sau i s-a asociat logic o semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat nesuspendat sau nerevocat este asimilat, în ceea ce priveşte condiţiile şi efectele sale cu înscrisul sub semnătură privată având acelaşi efect ca actul autentic între cei care l-au subscris şi între cei care le reprezintă drepturile.

Sursa (cu multumiri) – Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

⏰ – Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2023 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL – click aici
💡 – Contribuții angajat și angajator 2023 – care sunt cotele de contribuții salariale (taxe) aplicabile în anul curent (info util) – CLICK AICI
💡 – NOU SI UTIL – Cum setăm vectorul fiscal pentru 2023 referitor la impozitare (MICRO/PROFIT) si TVA – exemple completare D 700 – CLICK AICI
⏰ – OMF nr. 4268/2022 – întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale (bilanț 31.12.2022) – click aici
💡 – Codul Fiscal valabil în 2023 – inclusiv Normele Metodologice de Aplicare ale acestuia (Codul de Procedura Fiscală actualizat 2023) – CLICK AICI
💡 – Codul Muncii sau Legea 53/2003 – versiunea actualizată la luna IANUARIE a anului 2023 (editabil și gratuit) – click aici
⏰ – BACȘIȘUL: A FI SAU A NU FI IMPOZITAT – click aici
💡 – Declarație pe propria răspundere pentru deducere suplimentara conform OUG nr. 16/2022 (100 lei) – MODEL – click aici
✅ – Care este cadrul legal ce prevede obligativitatea prestării Serviciilor DDD (Dezinsecție, Dezinfecție si Deratizare) ? – CLICK AICI

✅ – Saga CLOUD si Revisal CLOUD (Cloud Conta) – recomandări de la noi pentru contabilitate si resurse umane la distanță – click aici
💡 – Inventarierea anuală a patrimoniului (la data de 31.12.2022) – recapitulare resurse gratuite, publicate de noi recent (necesare la dosar) – click aici
⏰ – Declarația 010 – modelul valabil în 2023, gratuit și editabil (în format Excel si in format PDF oficial) – click aici
💡 – OMF nr. 4636/2022 – listă active scutire impozit pe profit (info oficial si text integral) – click aici
✅ – Legea nr. 34/2023 – modificare și completare Codul Fiscal (facilități angajați pentru abonamente sala fitness) – CLICK AICI

💡 – OMF nr. 4291/2022 – pentru reglementarea unor aspecte contabile (noutăți in planul de conturi general – cont 6053, 6058, 467, 694) – CLICK AICI
⏰ – Decizie internă facturi, chitanțe, avize, etc. (pentru alocare serie și număr în 2023) – document necesar de întocmit la început de an (model actualizat) – CLICK AICI
💡 – Cursul de schimb valutar leu/euro la 31.12.2022 – indicator utilizat la calculul cifrei de afaceri sau alți indicatori (INFO 2023) – click aici
💡 – REMINDER – nu uitați de evaluarea anuală obligatorie a salariaților la final de 2022 (info, plus model fisă evaluare anuală) – click aici
💡 – Decizie internă privind programarea (planificarea) concediilor de odihnă pe anul 2023 – gratuit, editabil și actualizat (model) – click aici
💡 – Legea nr. 370/2022 – aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2022 (exceptări contabilitate – CAEN: 6920) – click aici

💡 – Care sunt modalitățile de completare a punctului D lit. a) din modelul-cadru al contractului individual de muncă? – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.000 lei – 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.01.2023) – CLICK AICI
💡 – ANUL NOU VEȘTI BUNE ARE – Ce modificări salariale aduce 2023? – click aici
💡 – Legea nr. 370/2022 – aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2022 (exceptări contabilitate – CAEN: 6920) – click aici
💡 – Care sunt modalitățile de completare a punctului D lit. a) din modelul-cadru al contractului individual de muncă? – CLICK AICI

💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 1447/2022 (3.000 lei) – nivel contravenții (sancțiuni)CLICK AICI
💡 – Ce se întâmplă cu contractele de muncă aflate în derulare în privința introducerii noilor clauze obligatorii? Este nevoie de acte adiționale? – CLICK AICI

💡 – Model editabil Contract Individual de Muncă (in Word) – conform noului model-cadru impus de OMMSS nr. 2171/2022 click aici
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.01.2023 – model UTIL pentru angajatori (gratuit, editabil) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.01.2023) – CLICK AICI
💡 – OUG 168/2022 – de la 1 ianuarie 2023, salariul minim în sectorul construcții se majorează de la 3.000 de lei la 4.000 de lei. Nu se impozitează și nu va fi inclusă în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii suma de 200 lei/lună click aici
💡 – HG nr. 1447/2022 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, în anul 2023, majorat la 3.000 de lei click aici

⏰ – Informare prealabilă angajat (minută) – model 2022 (gratuit, editabil, orientativ) – click aici
📢 – Formular-tip de Act Constitutiv pentru societăți cu răspundere limitată (SRL) – model agreat de ONRC (conf. OMJ nr. 5307C/2022) – click aici
⏰ – Minuta informare prealabilă, întocmită cu ocazia unui Act Adițional la CIM – model 2022 (gratuit, editabil, orientativ) – CLICK AICI

REVEDEȚI PREZENTAREA
Stampila la Institutii Publice
Articolul precedentCum și unde ne putem plăti obligațiile fiscale in anul 2023 – broșură oficială de la ANAF
Articolul următorANAF (actualizat 2023) – depunerea declarației privind cifra de afaceri
anaf-oficial-aplicarea-stampilei-pe-inscrisuri-este-voluntara-si-nu-obligatorie" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " ANAF reamintește contribuabililor şi colaboratorilor că aplicarea ștampilei ca modalitate de autentificare a documentelor și înscrisurilor este voluntară și nu reprezintă un motiv pentru respingerea documentelor sau documentațiilor depuse la instituții și autorități publice. Baza...

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.