AcasăLegislatie actualizataProcedura utilizare facturare electronică - care sunt modificările aduse de OMF nr....

Procedura utilizare facturare electronică – care sunt modificările aduse de OMF nr. 1365/2021 (oficial)

Stimati colegi, va informam pe aceasta cale ca, in Monitorul Oficial nr. 1065 din 8 noiembrie 2021, a fost publicat Ordinul ministrului finanțelor nr. 1365 din 5 noiembrie 2021 – pentru aprobarea Procedurii de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura, precum şi de primire şi descărcare a facturii electronice de către destinatarii facturii electronice emise în relaţia B2G în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura.

AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, VA SUPUNEM ATENTIEI UN INFO OFICIAL, dar si textul integral (VIA AJFP DAMBOVITA – INSTITUTIE CAREIA II MULTUMIM PENTUR POSIBILITATEA PRELUARII INFORMATIILOR). SPERAM SA VA FIE DE FOLOS (atentie si la resursele din articol).

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE “SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

Sistemul RO e-Factura este creat, dezvoltat şi administrat de către Ministerul Finanţelor (MF), prin Centrul Naţional de Informaţii Financiare (CNIF).

Pentru utilizarea sistemului informatic RO e-Factura, operatorii economici trebuie să fie înregistraţi în Spaţiul privat virtual (SPV).

În vederea utilizării sistemului RO e-Factura în relaţia B2B (business to business), emitentul şi destinatarul trebuie să fie înregistraţi în Registrul RO e-Factura.

Emitentul facturii electronice pregăteşte fişierul corespunzător facturii electronice în format XML, conform documentaţiei tehnice publicate în secţiunea dedicată RO e-Factura disponibilă pe portalul MF, respectiv ANAF.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

În vederea transmiterii facturii electronice, emitentul utilizează mijloacele de identificare electronică pentru accesarea SPV, pentru: a) interconectarea aplicaţiei disponibile la nivelul emitentului cu sistemul RO e-Factura, utilizând o serie de microservicii expuse sub forma unui API (Application Programming Interface); b) utilizarea aplicaţiilor puse la dispoziţie în mod gratuit de către MF.

În urma transmiterii facturii electronice, sistemul RO e-Factura atribuie automat un număr de identificare și efectuează verificări ale fișierului transmis.

După efectuarea acestor operaţiuni se generează un mesaj automat de răspuns. În situaţia în care nu sunt identificate erori, se aplică semnătura electronică a MF care atestă primirea facturii electronice în sistemul RO e-Factura. În situaţia în care sunt identificate erori, factura electronică nu se consideră transmisă în sistem, respectiv nu este primită de către destinatar, emitentul primind un fişier de tip XML ce conţine erorile identificate.

În vederea primirii şi descărcării facturii electronice, destinatarul utilizează mijloacele de identificare electronică pentru accesarea SPV, pentru: a) interconectarea aplicaţiei disponibile la nivelul destinatarului cu sistemul RO e-Factura, utilizând o serie de microservicii expuse sub forma unui API (Application Programming Interface); b) utilizarea aplicaţiilor puse la dispoziţie în mod gratuit de către Ministerul Finanţelor.

Documentaţia tehnică pentru microserviciile şi aplicaţiile necesare este disponibilă la adresa web www.efactura.mfinante.ro.

PENTRU A DESCARCA OMF NR. 1365/2021 – CLICK AICI

În situaţia unei facturi electronice emise în relaţia B2B asupra căreia destinatarul are obiecţii, acesta înştiinţează emitentul facturii electronice inclusiv în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, prin transmiterea unui mesaj.

Factura electronică comunicată destinatarului nu se poate returna în sistemul RO e-Factura. Corecţia facturii electronice comunicate destinatarului în sistemul RO e-Factura se efectuează conform art. 330 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Factura electronică corectată se transmite în cadrul aceluiaşi sistem RO e-Factura.

Pentru fişierele nedescărcate, precum şi pentru mesaje transmise de către destinatar şi nedescărcate de către emitent, se transmit notificări în ziua următoare publicării fişierelor nedescărcate, în mod automat. Notificările sunt transmise la adresele de poştă electronică completate în SPV de către reprezentanţii emitentului, dacă a fost exprimată opţiunea în acest sens.

Data comunicării facturii electronice către destinatar se consideră data la care factura electronică este disponibilă acestuia pentru descărcare din sistemul RO e-Factura. Fişierele corespunzătoare facturii electronice în format XML şi mesajele de eroare sunt disponibile pentru descărcare 60 de zile de la momentul publicării în sistem, iar ulterior vor fi arhivate electronic în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi eliberate la cerere.

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

💡 – Legea nr. 269/2021 – modificarea Legii dialogului social nr. 62/2011 și a Codului Muncii – click aici
📌 – Compensarea creanțelor fiscale – material informativ oficial ANAF (octombrie 2021) – click aici
💡 – Istoric (evoluție) salariu minim, pe perioada 2000 – 2022 (document cu titlu de info gratuit, cu bază legislativă inclusă) – click aici
💡 – ITM (oficial) – recomandări privind prevenirea răspândirii infecției cu Covid-19 in centrele comerciale si la locurile de muncă – click aici
✅ – ONRC – reguli privind accesul la Registrul Comerțului, conform HG nr. 1130/2021 și HG nr. 1161/2021 – click aici
✅ – ATENTIE – începând din 25.10.2021, accesul în incinta structurilor ANAF este permis NUMAI celor vaccinați si celor cu test PCR – click aici
💡 – Aplicația CHECK DCC pentru verificarea certificatelor digitale ale UE privind COVID-19 – web si Android – click aici
📌 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 1071/2021 – nivel contravenții (sancțiuni) – click aici
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 2022 (2.550 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – click aici
📌 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la salariul minim din 2022 – 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01 ianuarie 2022) – click aici
✋ – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu ianuarie 2022) – click aici
📌 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.01.2022 – model UTIL pentru angajatori (gratuit, editabil) – click aici
👉 – Codul Muncii sau Legea 53/2003 – versiunea actualizată la luna OCTOMBRIE 2021 (editabil și gratuit) – click aici

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
Stimati colegi, va informam pe aceasta cale ca, in Monitorul Oficial nr. 1065 din 8 noiembrie 2021, a fost publicat Ordinul ministrului finanțelor nr. 1365 din 5 noiembrie 2021 - pentru aprobarea Procedurii de utilizare şi funcţionare a sistemului naţional privind factura electronică RO...Procedura utilizare facturare electronică - care sunt modificările aduse de OMF nr. 1365/2021 (oficial)
error: Conținutul este protejat !!