GHID practic pentru telemuncă – ITM via. Organizația Internațională a Muncii

0
1505

Deși se crede că munca de acasă permite un confort sporit pentru angajați, de multe ori aceasta duce la o delimitare mai puțin clară dintre viața profesională și viața privată.

De aceea, Organizația Internațională a Muncii (OIM) a elaborat un Ghid practic pentru telemuncă în vremea pandemiei de COVID-19 și după aceasta (DOWNLOAD LA FINAL). Ghidul cuprinde nu doar un ansamblu de recomandări aplicabile în diverse domenii de activitate, dar și exemple concrete din care decidenții și firmele deopotrivă se pot inspira pentru adaptarea propriilor politici de telemuncă.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

Ghidul OIM nu are un caracter obligatoriu, dar poate ajuta mulți angajatori care se văd nevoiți, pentru prima dată, să gestioneze un număr ridicat de salariați care lucrează de acasă.

Ghidul se concentrează pe următoarele chestiuni principale:

👉 – Bunăstarea angajaților și menținerea productivității pe timpul telemuncii
👉 – Ghidul pornește de la ideea că fiecare companie trebuie să facă o analiză și să stabilească ce politici interne trebuie adaptate pentru a trece la telemuncă.
👉 – Specialiștii OIM s-au concentrat pe aspectele privind organizarea muncii și timpului de muncă, pe managementul performanței, pe tot ceea ce presupune aspectul digital al telemuncii, pe comunicare, pe aspectele ce țin de sănătate și securitate în muncă, trainingul angajaților.
👉 – Printre chestiunile abordate de OIM se numără și problema asigurării unui echilibru între muncă și timpul liber – oricum un deziderat greu de atins, la modul general, în condițiile actuale, când mulți au trecut la munca de acasă, delimitarea timpului de muncă de cel personal devine tot mai dificilă.
👉 – Cultivarea încrederii și a culturii organizaționale

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

În considerarea faptului că angajații sunt la distanță unii de alții, de superiori ș.a.m.d., cultivarea încrederii este o chestiune deosebit de importantă în această perioadă și poate fi realizată chiar și de la distanță, iar specialiștii OIM propun câteva soluții.

Specialiștii OIM atrag atenția angajatorilor să ia măsuri pentru a reduce o serie riscuri referitoare la:

✋ – dependența de tehnologie și supraîncărcarea, care pot aduce o creștere a oboselii și a iritabilității și care pot împiedica odihnirea adecvată;
✋ – sedentarismul și munca îndelungată în aceeași poziție, care pot duce la creșterea riscului de apariție a problemelor de sănătate (tulburări musculo-scheletice, oboseala ochilor, obezitate, boli de inimă);
✋ – ergonomia mobilierului de la domiciliu, care poate fi inadecvată pentru telemunca pe termen lung;
✋ – izolarea prelungită, care crește riscul epuizării prin muncă și induce sentimentul de singurătate;
✋ – echipamentele și conexiunile slabe de internet pot provoca frustrare și iritabilitate;
✋ – creșterea riscului de hărțuire online și de violență domestică.

🎯 UTIL – Postere/Afișe COVID-19 – de folosit la sediul social sau punctele de lucru 🎯 – click aici

Printre altele, angajatorii sunt sfătuiți să:

📌 actualizeze responsabilitățile de SSM în funcție de „biroul” de acasă, echipamentul folosit, ergonomia mobilierului, nivelul de stres și altele;
📌 actualizeze drepturile și obligațiile telesalariaților pe partea de SSM;
📌 împuternicească specialiști în SSM care să vină cu unelte, instruiri și informații pentru telesalariați;
📌 instruiască telesalariații despre importanța pauzelor suficiente de odihnă în timpul programului de lucru;
📌 promoveze sănătatea fizică și exercițiile fizice și să încurajeze telesalariații să mănânce sănătos;
📌 asigure suport psihologic telesalariaților prin linii telefonice de ajutor sau consultații de specialitate;
permită telesalariaților să împrumute echipamente de la birou, cum ar fi scaunele, ecranele sau alte echipamente ergonomice.

Recomandările menționte mai sus nu au caracter obligatoriu, însă ele pot ajuta la tranziția către un mediu de lucru adaptat situației actuale și care urmărește bunăstarea salariaților, prin asigurarea a unui echilibru între viața profesională și cea privată.

PENTRU A DESCARCA GHIDUL TELEMUNCII – CLICK AICI

Sursa (cu multumiri) – ITM Salaj

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.