NEWS – majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente (nou proiect MFP)

0
78

Pentru eficientizarea comunicării, îmbunătățirea transparenței și reducerea birocrației ANAF, MFP a decis extinderea exploatării potențialului Spațiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relaționare directă cu fiecare contribuabil la bugetul de stat.

În acest sens, în SPV vor fi disponibile:

– chestionarele întocmite de persoanele fizice la sosirea şi/sau plecarea în/din România;
– notificările privind rezidența persoanelor fizice;
– declaraţiile de înregistrare fiscală;
– cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală;
– certificatele de rezidenţă fiscală;
– cererile de restituire;
– cererile de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/municipiul Bucureşti sau a numărului unic de identificare din aplicaţia informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale;
– evidenţa creanţelor fiscale.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

Prin SPV persoanele fizice vor avea posibilitatea să verifice corectitudinea prelucrării Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hârtie.

S-a decis și majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente emise de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora. De asemenea, pe viitor se vor implementa în SPV modelele declaraţiilor, cererilor sau ale altor documente emise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

”Am promis o simplificare a relației cu ANAF și eliminarea cât mai multor hârtii din viața contribuabilului român și iată că mă țin de cuvânt”, a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Finanțelor Publice.

Anularea unor obligații accesorii (OG nr. 6/2019) – cine poate beneficia, ce se poate anula, condiții ce trebuie îndeplinite, procedura, etc. – CLICK AICI

Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimină verificarea la ghișeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate și se acceptă depunerea împuternicirii în formă simplă. În același timp, se oferă cetăţenilor români care domiciliază, au reşedinţa sau lucrează în străinătate, posibilitatea de a se prezenta şi la oficiile consulare sau ambasadele României în scopul identificării fizice și înregistrării în SPV.

Proiectul de ordin este publicat pe site-ul MFP la rubrica Transparență decizională.

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.