Anularea unor obligații accesorii (OG nr. 6/2019) – cine poate beneficia, ce se poate anula, condiții ce trebuie îndeplinite, procedura, etc.

8
334

Dupa cum stiti, in Monitorul Oficial nr. 648 din 5 august 2019, a fost publicata Ordonanța Guvernului nr. 6 din 31 iulie 2019TEXT INTEGRAL – privind instituirea unor facilități fiscale.

AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, va supunem atentiei cateva precizari suplimentare – via DGRFP BRASOV (institutie careia ii multumim pentru posibilitatea reluarii informatiilor). Speram sa va fie de folos si informatiile postate anterior (AJFP Dambovita) – DETALII AICI.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

Cine poate beneficia? (Articol 23 alineate (1) şi (2) Ordonanţa Guvernului 6/2019)

• Persoane juridice, persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică cu datorii restante la 31.12.2018 mai mici de un milion de lei
• Persoane fizice sau entităţi fără personalitate juridică, unităţi administrativ-teritoriale sau subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti precum şi instituţiile publice cu datorii restante la 31.12.2018 mai mari de un milion de lei

Ce se poate anula?

Dobânzile, penalităţile şi alte accesorii aferente (Articol 23 alineate (3)-(6), articol 26 Ordonanţa Guvernului 6/2019):

• obligaţiilor bugetare principale, inclusiv diferenţelor de obligaţii bugetare principale declarate suplimentar după 01.01.2019 prin declaraţie rectificativă, pentru care s-a împlinit scadenţa sau termenul de plată până la 31 decembrie 2018 inclusiv;
• diferenţelor de obligaţii bugetare principale stabilite prin decizie de impunere comunicate până la data de 31 decembrie 2018 inclusiv, chiar dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată;
• altor obligaţii de plată individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente
în evidenţa organului fiscal în vederea recuperării la data de 31 decembrie 2018 inclusiv.
• obligaţiilor bugetare cu termene de plată până la data de 31 decembrie 2018 şi stinse până la această dată
• obligaţiilor pentru care sunt în derulare înlesniri la plată la 31.12.2018 pentru care, în cursul anului până la 15.12.2019, înlesnirea la plată îşi pierde valabilitatea;
• obligaţiilor stabilite în acte administrative a căror executare este suspendată la data de
31 decembrie 2018 pentru care, până la 15.12.2019, încetează suspendarea executării sau debitorii depun o cerere de renunţare la efectele suspendării executării.

NOU – Totul despre concediile medicale în 2019 – expertiză practică de la colegii de pe grupul de FB (foarte util) – click aici

Care sunt condiţiile care trebuie îndeplinite pentru anularea accesoriilor? (Articol 24 Ordonanţa Guvernului 6/2019)

I. În cazul accesoriilor aferente obligaţiilor principale restante la 31.12.2018
• stingerea obligaţiilor principale restante la 31.12.2018 până la 15.12.2019
• stingerea obligaţiilor principale şi accesoriilor scadente între 01.01- 15.12.2019 până la data depunerii cererii de anulare
• depunerea tuturor declaraţiilor până la data depunerii cererii de anulare
• depunerea cererii de anulare după îndeplinirea condiţiilor dar nu mai târziu de 15.12.2019

II. În cazul accesoriilor aferente obligaţiilor principale declarate suplimentar prin declaraţii rectificative cu scadenţă anterioară datei de 31.12.2018 inclusiv (Articol 25 Ordonanţa Guvernului 6/2019)
• depunerea declaraţiei rectificative şi plata obligaţiei declarate, între 01.01- 15.12.2019
• stingerea obligaţiilor principale şi accesoriilor scadente între 01.01- 15.12.2019 până la data depunerii cererii de anulare
• depunerea tuturor declaraţiilor până la data depunerii cererii de anulare
• depunerea cererii de anulare după îndeplinirea condiţiilor dar nu mai târziu de 15.12.2019

NOU – Avertizare ANAF – respectați modificările legislative în domeniul construcțiilor (posibile contravenții) – click aici

Prin derogare de la prevederile Codului de procedură fiscală: la debitorii la care începe inspecţia după intrarea în vigoare a OG nr. 6/2019 (08.08.2019), declaraţiile rectificative depuse până la 18 august 2019 sunt luate în considerare de inspecţie şi pot beneficia de anulare (Articol 27 alineat (2) Ordonanţa Guvernului 6/2019).

III. În cazul accesoriilor aferente obligaţiillor principale cu scadenţă şi plătite până la 31.12.2018 (Articol 26 Ordonanţa Guvernului 6/2019)
• stingerea obligaţiilor principale şi accesoriilor scadente între 01.01- 15.12.2019 până la data depunerii cererii de anulare:
• depunerea tuturor declaraţiilor până la data depunerii cererii de anulare
• depunerea cererii de anulare după îndeplinirea condiţiilor dar nu mai târziu de 15.12.2019

IV. În cazul accesoriilor aferente obligaţiilor principale cu scadenţă până la 31.12.2018, stabilite prin decizie de impunere emisă de inspecţie în derulare la data intrării în vigoare a OG nr. 6/2019 (Articol 27 Ordonanţa Guvernului 6/2019)
• plata diferenţelor obligaţiilor fiscale principale în termenul stabilit în decizia de impunere;
• depunerea cererii de anulare în 90 de zile de la data comunicării deciziei de
impunere.

UTIL – Rezolvare erori REVISAL 6.0.7 – dacă s-a actualizat Windows-ul 10 la versiunea Windows 10.1903 (foarte important) – click aici

Care este procedura de urmat

I. Debitorul poate depune o notificare (este opţional)) până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor (Articol 28 Ordonanţa Guvernului 6/2019)
– Avantajele depunerii notificării

Organul fiscal:
– verifică dacă debitorul şi-a îndeplinit obligaţiile declarative potrivit vectorului fiscal până la respectiva dată şi îl îndrumă, după caz, în îndeplinirea obligaţiilor declarative;
– clarifică neconcordanţele cu contribuabilul
– efectuează stingerile, compensările şi orice alte operaţiuni necesare în vederea stabilirii cu certitudine a obligaţiilor bugetare ce constituie condiţie pentru acordarea facilităţii fiscale;
– eliberează din oficiu, în termen de 5 zile lucrătoare de la notificare, certificatul de atestare fiscală
– emite decizie de amânare la plată a dobânzilor, penalităţilor şi a tuturor accesoriilor;
– nu începe sau suspendă, după caz, procedura de executare silită pentru obligaţiile accesorii amânate la plată
– nu stinge obligaţiile accesorii amânate la plată până la data soluţionării cererii de anulare a accesoriilor sau până la data de 15 decembrie 2019 inclusiv, în cazul în care debitorul nu depune cerere de anulare a accesoriilor.

– Se pot efectua plăţi ale obligaţiilor care reprezintă condiţie pentru anulare din sumele indisponibilizate prin poprire (Articol 29 Ordonanţa Guvernului 6/2019)

NOU – Codul Muncii sau Legea 53/2003 – versiunea actualizată la data de 21.08.2019 (editabil și gratuit) – click aici

II. Debitorul depune cererea de anulare până cel târziu la 15.12.2019

Prevederile privind amânarea la plata a accesoriilor, neînceperea/suspendarea executării silite, ordinea specială de stingere sunt aplicabile şi pe perioada cuprinsă între data depunerii cererii de anulare a accesoriilor şi data emiterii deciziei de soluţionare a cererii (Articol 24 alin. (d) Ordonanţa Guvernului 6/2019 – Articol 28 alineat (5) Ordonanţa Guvernului 6/2019)

În cazul în care nu se depune notificare accesoriile care pot fi anulate şi care au fost achitate se restituie. (Articol 28 alineat (8) Ordonanţa Guvernului 6/2019)

III. Dacă sunt îndeplinite toate condiţiile organul fiscal emite decizia de anulare a accesoriilor

În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiilor organul fiscal emite decizia de respinere a cererii de anulare (Articol 30 Ordonanţa Guvernului 6/2019)

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

Prevederi speciale privind debitorii care beneficiază de eşalonare la plată Debitorii care beneficiază de eşalonarea la plată la data intrării în vigoare a OG nr. 6/2019 (08.08.2019) precum şi cei care obţin eşalonarea după această dată: (Articol 31 Ordonanţa Guvernului 6/2019)

• pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligaţiilor principale declarate suplimentar prin declaraţii rectificative, celor stabilite suplimentar prin decizii de impunere de către organele de inspecţie fiscală, şi celor stinse la data de 31.12.2018 dacă sunt îndeplinite condiţiile cerute pentru aceste situaţii şi îşi pot menţine eşalonarea la plată;
• pot beneficia de anularea accesoriilor aferente obligaţiilor principale restante la
31.12.2018 dacă finalizează eşalonarea până la 15.12.2019. Accesoriile incluse în ratele de eşalonare cu termene de plată după 08.08.2019 achitate odată cu plata ratei de eşalonare se restituie.

Prevederi speciale privind debitorii care au cereri de rambursare (Articol 34 Ordonanţa Guvernului 6/2019)

Debitorii care, la data de 15.12.2019 inclusiv, au cereri de rambursare în curs de soluţionare pentru care, ulterior acestei date, organul fiscal respinge total sau parţial rambursarea, beneficiază de anularea accesoriilor dacă achită obligaţiile bugetare de care depinde anularea, nestinse prin compensare cu sumele individualizate în cererea de rambursare, în 30 de zile de la data comunicării deciziei prin care se respinge rambursarea.

Anunțuri publicitare

8 COMENTARII

  1. OG nr.6/2019 se aplica tuturor obligatiilor bugetare restante de plata, adica si pentru taxele locale, respectiv impozitul pe cladiri ?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.