Inspecția Muncii a declanșat Campania Națională de control a celor ce desfășoară activități ocazionale cu zilieri

0
155

Inspecția Muncii a declanșat Campania Națională de control a celor ce desfășoară activități ocazionale cu zilieri, în scop preventiv, a aplicat 91% avertismente și va dezvolta o aplicație electronică pentru micșorarea birocrației .

Inspecţia Muncii a declanșat acțiuni de control în cadrul unei campanii la nivel național, prin inspectoratele teritoriale de muncă, pentru a verifica respectarea de către beneficiari a prevederilor legale ce se referă la exercitarea unor activități cu caracter ocazional desfășurate de zilieri. Campania a avut o prima etapă, în perioada 03 – 07.10.2016 în care acțiunile au avut caracter preponderent preventiv.

Inspectorii de muncă au avut un rol pro activ, de îndrumare a beneficiarilor și de avertizare a acestora cu privire la neregulile constatate. Au fost controlați 810 beneficiari și s-au aplicat 626 sancțiuni contravenționale din care 91% au fost avertismente. Pentru 9% din cazuri s-a impus aplicarea sancțiunii cu amendă contravențională deoarece faptele prezentau pericol social ce nu permiteau aplicarea avertismentului.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

De exemplu, au fost identificate cazuri de folosire a muncii minorului sub 16 ani și folosirea muncii minorului de peste 16 ani mai mult de 6 ore pe zi. Au fost sancționate contravențional situațiile în care nu s-au adus la cunoștința zilierilor pericolele la care se pot expune din domeniile cu incidență mare în producerea accidentelor de muncă.

Pentru neconformitățile constatate s-au dispus 1.134 măsuri de intrare în legalitate. A doua etapă a campaniei constă în crearea unei aplicații electronice prin care registrul de evidență al zilierilor va putea fi transmis în format electronic, aspect ce va conduce la micșorarea birocrației. Softul va fi disponibil din luna ianuarie a anului 2017. Va exista o perioada de tranziție în care registrul zilierilor se va putea completa on-line sau în varianta clasică.

”Am inițiat această campanie la nivel național pentru a asigura respectarea legii în domeniul de competență, prin acțiuni preventive, fermitate când e vorba de siguranța zilierilor și reducerea efectelor birocrației prin trecerea la formatul electronic, demn de secolul XXI. Vom acorda, cum am mai precizat, beneficiarilor un termen de tranziție în care vor fi permise ambele variante, clasică și electronică pentru a da posibilitatea tuturor utilizatorilor să se familiarizeze cu programul. În momentul în care vom avea funcțional softul vom verifica și beneficiarii care au primit măsuri cu caracter preventiv.” – Dantes Nicolae BRATU, inspector general de stat.

Sursa – ITM Alba

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.