Pentru bilantul la 31.12.2011 vom scana toate documentele continute in dosarul de bilant

38
335

Ce mai importanta noutate adusa de Ordinul ministrului finantelor publice nr. 52/16.01.2012text integral – consta in faptul ca formatul electronic al situatiilor financiare anuale la 31 decembrie 2011 si al situatiilor financiare anuale simplificate la 31 decembrie 2011, generat prin programele de asistentã, consta într-un fisier PDF având atasat un fisier xml, care contin formularele cod 10, cod 20, cod 30 si cod 40, la care trebuie atasat si un fisier cu extensia zip.

Fisierul cu extensia zip va contine documentele cerute de lege, de exemplu:

– note explicative la situatiile financiare anuale;
– situatia modificãrilor capitalului propriu si situatia fluxurilor de numerar, dupã caz;
– raportul administratorilor;
– raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupã caz;
– propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile;
– declaratia scrisã a persoanelor prevãzute la art. 10 alin. (1) din legea contabilitãtii, prin care îsi asumã rãspunderea pentru întocmirea situatiilor financiare anuale)

Cum atasam documentele la PDF-ul pentru bilantul contabil (situatiile financiare) la 31.12.2011 – click aici

Actele mentionate mai sus vor fii scanate alb-negru, lizibil, si cu o rezolutie care sa permita încadrarea în limita a 10 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip.

DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – CLICK AICI – MULTUMIM ANTICIPAT.

Articole si modele acte propuse de noi pentru dosarul de bilant la 31.12.2011:
– Adresa inaintare depunere bilant contabil la 31.12.2011 (model actualizat 2012) – click aici
– Termen depunere bilant in 2012 – pentru bilantul la 31.12.2011 – click aici
– Bilant (situatii financiare) la 31.12.2011 – aplicatia oficiala de generare a fost publicata – click aici
– OMFP 52/16.01.2012 – intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor anuale pentru anul 2011 – click aici
– Situaţii financiare la 31 decembrie 2011 – intocmire şi depunere la instituţiile publice – click aici
– Nota explicativa nr. 1 – pentru bilantul la 31.12.2011 (model orientativ) – click aici

Anunțuri publicitare

38 COMENTARII

  1. Da’ nu e mai bine? Hartia suporta multe, dar ramane la arhiva. Arhiva nu dispare se poate distruge dar nu falsifica.
    Arhiva electronica se poate modifica-HAHAHA. Si apar toate curvele, fete mari si devreme acasa.

  2. @gicafrasin: dupa validare, se genereaza si ataseaza fisierul xml, iar ulterior apare un mesaj care cere atasarea fisierului zip. In urma acestor pasi, formularul de bilant se valideaza final si se poate semna electronic.

  3. bun ….. am inteles cumeste cu atasarea fisierului zip, insa am urmatoarea nelamurire in cazul in care intre persoana care semneaza ca a intocmit bilantul (spre exemplu un expert contabil) si persoana care semneaza electronic nu este aceeasi cum se procedeaza?? Il punem sa ne semneze si stampileze un exemolar pentru al avea in arhiva firmei?

  4. la o licitatie exista o cerinta de lichiditate(active circulante/datorii curente x 100 > 100%).Ma intereseaza daca datoria pe care o are societatea la o persoana care a creditat societatea cu o suma intra la datorii curente,sau la alte datorii ?

  5. Cum scanez documentele pe un laptop.?De unde iau programul?eu nu inteleg,desi tin evidenta contabila din 1992?????Lucrez in World.Cum scanez??//Va rog sa ama ajutati! Din suflet va rog,…pe mailul meu!

  6. Bilantul, a iesit,validarea este oK, l-am listat l-am salvat pe CD(si ma pregateasc sa-l duc la ghiseu).Politicile contabile le am salvate de anul trecut in MY DOCUMENT in Windows.Lucrez in XP.Cum ajung sa le pun in arhiva zIP?
    1.le completez, le salvez si apoi le atasez pe CD asa cum sunt?sau mai trebuie sa fac ceva?Va rog sa ma „salvati” cu un sfat!
    Multumesc anticipat!

  7. @anca – va trebuie un scaner, sau o imprimanta cu scaner (multifunctionala)
    @anca – iei toate documentele necesare pentru bilant, le scanezi, la bagi intr-un folder si apoi dai click dreapta pe folder si „add to .zip”, dupa care le incarci in PDF-ul de bilant

  8. Eu nu inteleg un lucru. Am facut o simulare de Bilant. Mi-a iesit ok, nu stiu in ce masura. Imi scrie ca fisierul XML a fost salvat si ca sa atasez fisierul in format ZIP. Apas ca il atasez si gata.
    Dar unde naiba vad eu fisierul ala in format XML, ca il caut de vreo 2 ore si tot nu-l gasesc? Voi de unde l-ati cules? De unde stiti ce erori sunt, ca eu habar nu am. Ca sa nu mai spun ca nu vad nicaieri unde-mi salveaza folderul in format ZIP.
    Imi spune si mie cineva care sunt pasii, ca nu mai pricep nimic. :((

  9. Cu siguranta. 🙂
    Mai am o intrebare. Cum se salveaza pe CD?
    Nu ma refer la operatiunea in sine, de a salva, ci ma refer la documentul in pdf. Atunci cand salvez, salvez doar documentul pdf (sus, in stanga) si el imi va lua si documentele „zip” AUTOMAT? Sau trebuie sa le salvez separat, pe toate? Cum procedez?
    Multumesc.

  10. @roryta – dupa ce ai validat si ai atasat zip-ul la bilant, iei pdf-ul in sine si il pui pe CD. cel mai simplu este insa sa il depui online. pentru a pune pe CD, foloseste optiunea de „burn” din Windows.

  11. buna ziua, am si eu o intrebare: de ce mai este necesara scanarea documentelor cand le am in format electronic si pot face o arhiva zip ?de ce le mai scanez?
    Multumesc anticipat.

  12. am vazut ca spuneti ca se poate depune online…. unde? pe anaf? pe e-guvernare? sau?? unde mai exact, in ce sectiune ?un linck ajutator se poate?

  13. Pentru depunerea bilantului pe 2011, a unei Fundatii, care cuprinde activitatea curenta si activitate prin proiecte europene (care au audit efectuat la cererile de rambursare) mai este necesar raportul unui auditor sau este suficient raportul unui expert contabil?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.