Acte necesare pentru reactivarea unei societati comerciale cu activitatea suspendata

10
314

La reluarea activităţii:

– Declaraţia-tip pe propria răspundere privind autorizarea funcţionării
– Hotararea AGA cu privire la anularea suspendarii si reluarea activitatii
– Certificatul constatator emis în baza declaraţiei-tip depusă la suspendarea activităţii
– Dacă este cazul, împuternicire specială (în formă autentică), avocaţială sau delegaţie pentru persoanele desemnate să
îndeplinească formalităţile legale (original);
– Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale – taxe de registru si tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.

DETALII UTILE CU PRIVIRE LA SUSPENDAREA UNEI FIRME – CLICK AICI

IMPORTANT:

– Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnătură, cu menţionarea în clar a numelui, de către persoanele care, potrivit legii, pot întocmi şi semna cererea.
– În cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun în original sau copii certificate şi traducerea realizată de un traducător autorizat a cărui semnătură să fie legalizată de un notar public.
– Soluţionarea cererii revine în competenţa directorului oficiului registrului comerţului de pe lângă tribunal şi/sau persoanei
sau persoanelor desemnate care poate/pot dispune administrarea şi a altor acte doveditoare decât cele enumerate.
– Redactarea actelor, obţinerea autentificării sau, după caz, darea de dată certă, acordarea de îndrumări pentru
completarea corectă a cererii de înregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenţă din cadrul oficiului
registrului comerţului de pe lângă tribunal.
– Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
– Cererea de înregistrare, înscrisurile prevăzute de lege şi dovezile privind plata taxelor şi tarifelor legale, îndosariate şi
numerotate, se depun de către solicitant la ORCT direct, prin poştă, cu scrisoare cu valoare declarată şi confirmare de primire, sau prin mijloace electronice. Cererea transmisă în formă electronică va avea încorporată, ataşată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.
– Înscrisurile a căror înregistrare, menţionare sau publicare se solicită la ORCT vor fi tehnoredactate de către solicitant în limba română, vor fi lizibile, fără ştersături sau adăugări, sub sancţiunea respingerii acestora.

DETALII UTILE CU PRIVIRE LA REGIMUL DEROGATORIU – CLICK AICI

DE AVUT IN VEDERE:

– Hotărârea AGA/decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. şi data, semnăturile persoanelor abilitate; de
asemenea, în preambul se va preciza modul de convocare AGA, precum şi îndeplinirea condiţiilor de validitate a hotărârii,
conform dispoziţiilor legale sau statutare; în cazul în care actul modificator este un act adiţional în formă autentică, nu se va mai depune şi hotărârea adunării generale în baza căreia acesta a fost încheiat.
– Hotărârea AGA/decizia asociatului unic va conţine momentul reluării activităţii, respectiv – reluată de la data de ……………… .
– Potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicată, durata inactivităţii nu poate depăşi 3 ani (deci trebuie efectuata reactivarea la expirarea termenului)
– Hotărârea AGA poate conţine darea de dată certă a serviciului de asistenţă din cadrul oficiului registrului comerţului de pe
lângă tribunal, poate fi încheiată sub semnătură privată;
– Taxele legale pot fi achitate în numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum şi cu mandat poştal, ordin de plată etc.;
– Dacă s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atestă înregistrarea în registrul comerţului, prin poştă, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justiţiei.

10 COMENTARII

  1. -Pot lichida firma cat este in suspendare sau trebuie mai intai activata?
    -Dupa ce se termina suspendarea si situatia economia tot nu-mi permite sa activez, cum lichidez firma?
    -va multumesc pentru munca de informare in folosul nostru, asta ar fi trebuit s-o faca tovarasu’ stat…!

  2. Va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine cu un model de Hotarare asociat unic cu privire la anularea suspendarii si reluarii activitatii. In aceasta hotarare trebuie precizat si noul obiect de activitate? Va multumesc pentru informatiile pe care le postati.

  3. @flori – am intrebat odata la ONRC si ziceau ca dupa expirarea termenului de 3 ani se poate activa din nou o saptamana, dupa care se poate suspenda SC din nou pe inca 3 ani.

  4. va rog sa iim spuneti si mie daca am o societate la care suspendarea aceea de pe pe30.04 a epxpirat ..are si sediu social expirat si vreu sa o activez ..de fapt vreu sa ii depun cum ii depuneam bilantul balanta declaratia 100 pana sa apara forfetarul ce acte mi -ar trebuiii si cam cat m-ar costa as vrea sa fac eu contractul de comodat si trebuie o decizie a asociatului unic si mai ce …

    se poate sa ii depun declaratii asa asa si sa fie pe 0 ?
    sau sa olas sa o dizolve ei din oficiu se poate sau este risscant ?

  5. @madalina – primul pas este sa o reactivezi. asta o faci mergand la ONRC, unde nu iti cer nimic nou – contract de comodat ca a expirat sediul sau altceva. DA – declaratiile se pot depune pe 0. dizolvarea e un proces ce implica bani si e si lung. daca vrei, dupa o sapt. de la reactivare o poti suspenda din nou.

  6. Salut admin.Vreau sa ractivez si eu o firma si sa aiba aceeasi activitate ca si inainte,ce am de facut? Trebuie sa merg la registrul comertului? Trebuie sa astept sa treaca trei ani de la suspendare sau merge reactivata si acum dupa aproape 2 ani de inactivitate? Multumesc !

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.