AcasăSituatii financiare anualeDeclarația privind situația de trezorerie la ONG-uri - cine trebuie să o...

Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc.

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Dupa cum stiti, in MONITORUL OFICIAL NR. 239 din 20 martie 2024 , a fost publicat ORDINUL MINISTERULUI FINANȚELOR Nr. 470 din 13 martie 2024 – cu privire la raportarea informațiilor referitoare la finanțările primite de persoanele juridice fără scop patrimonialtext integral aici .

⚠️ UPDATE ⚠️ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – modelul editabil pentru Anexa 1 si Anexa 2 (util)click aici

IATA CONCLUZIILE NOASTRE CU PRIVIRE LA ACEST SUBIECT:

– ⚠️ Persoanele juridice fără scop patrimonial (ONG-urile) care au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilitățiinr. 82/1991 întocmesc Declarația privind situația de trezorerie, în formatul prevăzut de ordinul de mai sus;

Art. 34 alin. (3^1) prevede urmatoarele – Persoanele juridice fără scop patrimonial care, în exerciţiul financiar de raportare, au primit sume reprezentând subvenţii, sponsorizări, sume redirecţionate, conform legii, din 💡impozitul pe profit, impozitul pe venitul microîntreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum şi alte forme similare de finanţare 💡, indiferent de valoarea cumulată a acestora, întocmesc o declaraţie care însoţeşte situaţiile financiare anuale şi evidenţiază sumele astfel primite, respectiv utilizate.

IN CONCLUZIE – DACA ONG-UL A PRIMIT SUME DIN – impozitul pe profit al unei SRL/SA/etc., impozitul pe venitul microîntreprinderilor unui SRL, impozitul pe venitul PF (D 230) – ⏰ trebuie sa depuna Declarația privind situația de trezorerie ⏰ – mai exact Anexa 1. Nu intelegem insa ce inseamna …. alte forme similare de finanţare, insa poate ne va lamuri MF in perioada urmatoare.

– ⚠️ Persoanele juridice fără scop patrimonial (ONG-urile) care, în cursul exercițiului financiar al anului 2023, au primit sume de natura celor prevăzute la art. 34 alin. (3^1) din legea contabilității în valoare cumulată de maximum 100.000 lei – pot folosi pentru întocmirea Declarației privind situația de trezorerie formatul prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din ordinul de mai sus.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM CLICK AICI.

Declarația privind situația de trezorerie se întocmește și se semnează de către persoanele abilitate, potrivit legii, să întocmească și să semneze situațiile financiare anuale.

ATENTIE – Declarația privind situația de trezorerie se depune odată cu situațiile financiare anuale, folosind programul de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor (deci … o sa se modifice formularele pentru bilant la ONG).

📣 IMPORTANT – Persoanele juridice fără scop patrimonial care, la data intrării în vigoare a prezentului ordin, au depus, conform legii, situațiile financiare anuale aferente exercițiului financiar al anului 2023 și au primit în cursul acelui exercițiu sume de natura celor prevăzute de art. 34 alin. (3^1) ) din legea contabilității depun declarația menționată la art. 1 în termen de 60 de zile de la încheierea termenului de depunere a situațiilor financiare anuale, prevăzut de legea contabilității (deci … daca ONG-ul a depus bilantul …. trebuie obligatoriu sa se asigure ca depune si declaratia instituita de ordin).

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici

– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI

6 COMENTARII

  1. […] – ⚠️ NOU ⚠️ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – modelul editabil pentru Anexa 1 si Anexa 2 (util) – click aici – ⏰ UTIL ⏰ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc. – click aici […]

  2. […] – ⚠️ NOU ⚠️ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – modelul editabil pentru Anexa 1 si Anexa 2 (util) – click aici – ⏰ UTIL ⏰ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc. – click aici […]

  3. […] – ⚠️ NOU ⚠️ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – modelul editabil pentru Anexa 1 si Anexa 2 (util) – click aici – ⏰ UTIL ⏰ – Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri – cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc. – click aici […]

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Dupa cum stiti, in MONITORUL OFICIAL NR. 239 din 20 martie 2024 , a fost publicat ORDINUL MINISTERULUI FINANȚELOR Nr. 470 din 13 martie 2024 - cu privire la raportarea informațiilor referitoare...Declarația privind situația de trezorerie la ONG-uri - cine trebuie să o depună, cum se depune, care este termenul de depunere, cine semnează, etc.
error: Conținutul este protejat !!