AcasăCodul munciiDosarul personal al salariatului - precizări oficiale ITM (octombrie 2022)

Dosarul personal al salariatului – precizări oficiale ITM (octombrie 2022)

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Potrivit prevederilor H.G. nr.905/2017 persoanele fizice sau juridice, atât din sectorul public cât și din cel privat, care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, în calitate de angajatori, au obligația de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariați, de a-l păstra în bune condiții la sediul angajatorului sau, după caz, la sediul secundar dacă este delegată competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, precum și de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

Dosarul de personal este în fapt un set de documente cu toate datele și informațiile necesare pentru derularea raportului de muncă.

PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI.

Completarea și păstrarea dosarelor personale ale salariaților se face de către persoana numită prin decizie scrisă de către angajator sau de către persoana cu atribuții stabilite prin fișa postului.

În ceea ce privește componența dosarelor de personal, conform dispozițiilor H.G. nr.905/2017, trebuie să cuprindă :

1. Actele necesare angajării:

– copie de buletin /carte de identitate/pașaport sau dovada de rezidență;
– avizul medicului de medicina muncii (fișa de aptitudini);
– copie acte de stare civilă(certificat de nastere, certificat de căsătorie/hotărâre de divorț) ;
– copie diplomă de absolvire a ultimei instituții de învățământ /alte diplome/documente de specializare/calificare;
– CV-ul prezentat pentru angajare;

2. Contractul individual de muncă, împreună cu:

– fișa postului;
– oferta de angajare;
– raportul de evaluare conform criteriilor stabilite;

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE “SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

3. Actele referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă:

– acte adiționale și decizii care să justifice orice modificare efectuată în Registrul General de Evidență a Salariaților (Revisal), însoțite de cererile angajatului care să justifice aceste modificări (acolo unde este cazul). De exemplu: acte adiționale prin care a fost modificat/ completat unul sau mai multe dintre elementele contractului individual de muncă, actul juridic de suspendare/încetarea suspendării contractului de muncă, decizia de încetare a activității;
-actul de încetare a raportului juridic de muncă, când este cazul

4. Alte documente:

– cererile angajatului de efectuare a zilelor de concediu (de odihnă sau fără plată);
– declarație pe propria răspundere privind persoanele aflate în întreținere pentru acordarea deducerii personale;
– declarație privind funcția de bază;
– extras bancar pentru contul în care urmează să fie virat salariul;
– certificat de cazier judiciar;
– copie dupa permisul de conducere ;
– procese verbale de primire a bunurilor companiei pe care le utilizează (telefon mobil, laptop, automobil);
-orice alte documente pe care, în funcție de specificul activității, angajatorul le consideră relevante pentru derularea în bune condiții a raportului de muncă.

Toate documentele din dosarul personal sunt importante deoarece ele certifică legalitatea și corectitudinea completărilor și mențiunilor din Revisal.

✅ Dosarul de personal (info 2022) – documente necesare (link-uri, modele, etc.) ✅ – click aici

De asemenea, angajatorul trebuie să țină cont de faptul că are obligația de a-i elibera angajatului, la cererea acestuia, următoarele documente:

– copii ale documentelor existente în dosarul personal;
– documente care să ateste activitatea desfășurată de angajat, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate, astfel cum rezultă din registrul general de evidență și din dosarul personal.

Important! La încetarea activității, angajatorii au obligația să îi elibereze salariatului o adeverință care să ateste activitatea desfășurată , durata acesteia, salariul, vechimea în muncă şi în specialitate, precum şi un extras din registru.

Sursa (cu multumiri de la noi pentru posibilitatea preluarii informatiilor) – ITM Salaj

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici

💡 – Legea nr. 275/2022 – fișa de post, condica de prezența și Regulamentul Intern … din nou obligatorii la firmele sub 9 angajați – CLICK AICI
💡 – HG nr. 1164/2022 – acces online al salariaților sau foștilor salariați la datele din REVISAL (în vigoare la 31 decembrie 2024) – click aici
💡 – Declarație pentru alinierea la prevederile OG nr. 16/2022, pentru CIM part-time – model oficial (conform OMF nr. 1855/2022) 💡 – CLICK AICI
💡 – Tranzacțiile cu numerar, pentru anumite categorii de persoane – restricții (material 2022) – CLICK AICI
💡 – OG nr. 31/2022 – modificarea și completarea Codului de Procedură Fiscală – click aici

💡 – Codul Muncii sau Legea 53/2003 – versiunea actualizată la luna AUGUST a anului 2022 (editabil și gratuit) – click aici
💡 – Insp. Muncii – acordarea celor 200 de lei, luată in calcul la stabilirea indemnizației de concediu de odihnă sau medical – click aici
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.06.2022 – model UTIL pentru angajatorii ce vor da aplice (200 lei neimpozabili) – click aici
💡 – OUG nr. 67/2022 – modificarea și completarea art. 59 din CPF (200 lei la salariul minim … neimpozabili) – click aici
💡 – Calcul diurna deductibilă 2022 – fișier util pentru calcul corect (in fiecare lună) – click aici

💡 – Împuternicire (model 2022) – pentru înrolare/înregistrare in SPV a firmei/companiei/entității, cu semnătura electronică a contabilului – click aici
💡 – Împuternicire (model) – pentru înrolare/înregistrare in SPV a firmei/companiei/entității, cu semnătura electronică a contabilului – click aici
💡 – Împuternicire (procură specială) – MODEL – anexa pentru F 150 (declarații electronice) sau pentru SPV – click aici

1 COMENTARIU

  1. Great article

    Pe ce baza poate ITM sa solicite dosarele de personala al unor persoane plecate din societate, pe seama plângerii unor alte persoane, care se crede neîndreptățit fata de alții!? Nu trebuie acordul persoanelor, daca nu au formulat plângerea, fiind intimate oarecum de cel ce semnalează situația, ținând cont că se dau informații fara acordul lor!?
    Mulțumesc!

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Potrivit prevederilor H.G. nr.905/2017 persoanele fizice sau juridice, atât din sectorul public cât și din cel privat, care angajează personal în baza unui contract individual de muncă, în calitate de angajatori, au...Dosarul personal al salariatului - precizări oficiale ITM (octombrie 2022)
error: Conținutul este protejat !!