OPANAF nr. 3746/2020 – registrul central electronic pentru conturi de plăti și conturi bancare identificate prin IBAN la nivelul ANAF

0
1256

Stimati colegi, va informam ca, in Monitorul Oficial nr. 978 din 23 octombrie 2020 – a fost publicat Ordinul președintelui ANAF nr. 3746 din 23 octombrie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Registrului central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN şi pentru aprobarea procedurii privind obligaţia instituţiilor de credit, instituţiilor de plată şi instituţiilor emitente de monedă electronică de a furniza informaţii conform art. 61 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală.

AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, VA SUPUNEM ATENTIEI CATEVA PRECIZARI SUPLIMENTARE, DAR SI TEXTUL INTEGRAL – 🔍 VIA AJFP DAMBOVITA 🔍 (INSTITUTIE CAREIA II MULTUMIM PENTRU POSIBILITATEA PRELUARII INFORMATIILOR). SPERAM SA VA FIE DE FOLOS:

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

🎯 Prin ordin se aprobă:

a) Organizarea şi funcţionarea Registrului central electronic pentru conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN la nivelul ANAF, prevăzut la art. 61^1 din Codul de procedură fiscală.
b) Se aprobă procedura privind obligaţia instituţiilor de credit, instituţiilor de plată şi instituţiilor emitente de monedă electronică de a furniza informaţii conform art. 61 din Codul de procedură fiscală.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

🔵 Registrul central electronic permite identificarea a tuturor persoanelor fizice sau juridice care deţin sau controlează conturi de plăţi şi conturi bancare identificate prin IBAN sau casete de valori deţinute la o instituţie de credit de pe teritoriul României.

🎯 Următoarele informaţii sunt accesibile prin intermediul registrului, fiind comunicate de către bănci către ANAF electronic, din oficiu, în fiecare zi:

a) titularii de conturi și a împuterniciții;
b) conturile bancare deținute și istoricului acestora (data deschiderii sau închiderii);
c) concesionarii casetelor de valori.

PENTRU A DESCARCA OPANAF 3746/2020 – CLICK AICI

🔵 Potrivit prevederilor art. 61 din Codul de procedură fiscală, instituţiile de credit, instituţiile de plată şi instituţiile emitente de monedă electronică au obligaţia ca, la solicitarea organului fiscal central, să comunice rulajele şi/sau soldurile conturilor, precum şi alte informaţii şi documente. Transmiterea datelor se realizează electronic cu respectarea următoarelor termene, care curg de la data solicitării:

📌 – a) în maximum 5 zile lucrătoare pentru solicitările care vizează rulajele şi/sau soldurile conturilor derulate într-o perioadă de până la 3 ani;
📌 – b) în maximum 10 zile lucrătoare pentru solicitările care vizează rulajele şi/sau soldurile conturilor derulate într-o perioadă mai mare de 3 ani;
📌 – c) în maximum 25 de zile lucrătoare pentru informaţiile şi documentele suplimentare privind operaţiunile derulate.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.