AcasăSituatii financiare anualeRaportare privind finanțările primite de ONG - care sunt noutatile aduse de...

Raportare privind finanțările primite de ONG – care sunt noutatile aduse de OMF nr. 470/2024 (precizari oficiale ANAF)

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Avand in vedere ca, in Monitorul Oficial nr. 239 din 20 martie 2024 , a fost publicat ORDINUL MINISTERULUI FINANȚELOR Nr. 470 din 13 martie 2024cu privire la raportarea informațiilor referitoare la finanțările primite de persoanele juridice fără scop patrimonialTEXT INTEGRAL AICI – VA SUPUNEM ATENTIEI UN INFO OFICIAL (VIA AJFP DAMBOVITA – INSTITUTIE CAREIA II MULTUMIM PENTRU POSIBILITATEA PRELUARII INFORMATIILOR).

SPERAM SA VA FIE DE FOLOS (atentie si la resursele din articol … 👉).

Potrivit prevederilor art. 34 alin. (3^1) din Legea contabilității nr. 82/1991, cu modificările și completările ulterioare, alineat introdus prin OUG 115/2023, persoanele juridice fără scop patrimonial care, în exerciţiul financiar de raportare, au primit sume reprezentând subvenţii, sponsorizări, sume redirecţionate, conform legii, din impozitul pe profit, impozitul pe venitul microîntreprinderilor, respectiv din impozitul pe venitul datorat de persoanele fizice, precum şi alte forme similare de finanţare, indiferent de valoarea cumulată a acestora, întocmesc o declaraţie care însoţeşte situaţiile financiare anuale şi evidenţiază sumele astfel primite, respectiv utilizate.

Prin prezentul ordin se detaliază modelul și conținutul declarației.

Declaraţia privind situaţia de trezorerie se întocmeşte şi se semnează de către persoanele abilitate, potrivit legii, să întocmească şi să semneze situaţiile financiare anuale. Declaraţia se va semna și de către administratorul persoanei juridice fără scop patrimonial MODEL ANEXA 1 SI ANEXA 2 AICI .

Pentru exerciţiul financiar al anului 2023, formatul declaraţiei este cel prevăzut în anexa nr. 1 la ordin. Persoanele juridice fără scop patrimonial care, în cursul exerciţiului financiar al anului 2023, au primit sponsorizări în valoare cumulată de maximum 100.000 lei pot folosi pentru întocmirea declaraţiei formatul (simplificat) prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.

⚠️ Începând cu exerciţiul financiar al anului 2024, Declaraţia privind situaţia de trezorerie se depune în formatul elaborat în acest sens.

Declaraţia privind situaţia de trezorerie se depune odată cu situaţiile financiare anuale, folosind programul de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor – MODEL ANEXA 1 SI ANEXA 2 AICI .

În vederea depunerii declaraţiei, persoanele juridice fără scop patrimonial folosesc programul de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de către Ministerul Finanţelor, prin care se generează un fişier de tip PDF, având ataşat un fişier xml, precum şi un fişier cu extensia zip. Fişierul cu extensia zip va conţine prima pagină din situaţiile financiare anuale listată cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor, semnată, potrivit legii, precum şi documentele cerute de lege, aşa cum acestea sunt întocmite de persoanele juridice fără scop patrimonial, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil şi cu o rezoluţie care să permită încadrarea în limita a 9,5 MB a fişierului PDF la care este ataşat fişierul zip.

Persoanele juridice fără scop patrimonial care, la data intrării în vigoare a prezentului ordin, au depus, conform legii, situaţiile financiare anuale aferente exerciţiului financiar al anului 2023 şi au primit în cursul acelui exerciţiu sponsorizări depun declaraţia menţionată în termen de 60 de zile de la încheierea termenului de depunere a situaţiilor financiare anuale, prevăzut de legea contabilităţii. Formatul electronic al declaraţiei se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de Ministerul Finanţelor.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA “Aboneare la blog – via e-mail”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI UNUL DE TELEGRAM CLICK AICI.

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

– ⚠️ ULTIMA ORA (oficial) – informații cu privire la majorarea salariul angajaților încadrați cu salariul minim, cu vechime de peste 24 de luni la aceeași societate – CLICK AICI
– 💡 Termenul de depunere a bilanțului la 31.12.2023 – se aplica tuturor entităților, indiferent de sistemul de impozitare aplicabil (oficial MF/ANAF) – CLICK AICI
– ⏰ Câte zile lucrătoare sunt în fiecare luna din anul 2024 (inclusiv detaliere pe ore lucrătoare) – INFO UTIL ANUAL – click aici
– ✅ Termen depunere bilanț la 31.12.2023 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2024 (info util) – CLICK AICI
– 💡 Temenele legale de transmitere a facturii electronice în sistemul național RO e-Factura (nivel amenzi) – oficial ANAF – click aici

– 📣 Dosarul inventarierii anuale a patrimoniului la data de 31.12.2023 – recapitularea resurselor gratuite, publicate de noi (necesare la dosar) – click aici
– ⏰ IMPORTANT (oficial) – răspuns ANAF cu privire la aplicare plafon casierii (pentru societățile cu mai multe puncte de lucru)click aici
– ✅ Reguli de circulație a numerarului începând cu data de 13.11.2023 – fișier util si pe înțelesul tuturor – click aici
– ⏰ DE INTERES – ANAF – clarificări privind salariul minim valabil pentru calculul contribuțiilor sociale datorate de persoanele fizice în anul 2023 , etc. – CLICK AICI
– ✅ FOARTE UTIL ✅ – Prezentare comparativă a modificărilor fiscale (Cod Fiscal, CPF, case marcat, disciplină financiară, e-Factura, conformare fiscală, etc.) – 17 fișiere utile (oficial) – click aici

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE “SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

💡 – Sărbători legale începând cu 01.01.2024 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util, conform legislație în vigoare, actualizat) – click aici
💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 900/2023 (3.300 lei) – nivelul contravențiilor (sancțiunilor) – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.300 lei … 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – Ce întocmim pentru aliniere la noul salariu minim din 01.10.2023 (3.300 lei) – “Decizie colectivă de mărire a salariilor” sau „Act adițional” ? – CLICK AICI
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.10.2023 – model gratuit, editabil … pentru angajatori (util) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.10.2023) – CLICK AICI
💡 – HG nr. 900/2023 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, începând cu 01.10.2023, majorat la 3.300 de lei – CLICK AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Avand in vedere ca, in Monitorul Oficial nr. 239 din 20 martie 2024 , a fost publicat ORDINUL MINISTERULUI FINANȚELOR Nr. 470 din 13 martie 2024 - cu privire la...Raportare privind finanțările primite de ONG - care sunt noutatile aduse de OMF nr. 470/2024 (precizari oficiale ANAF)
error: Conținutul este protejat !!