AcasăCodul munciiITM (oficial 2023) - autorizarea funcționării din punct de vedere al securității...

ITM (oficial 2023) – autorizarea funcționării din punct de vedere al securității și sănătății în muncă

Pentru contabilitate și salarizare recomandăm NextUp

Conform prevederilor art. 13, lit. c) din Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, în vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în munca şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, printre alte obligaţii, înainte de începerea oricărei activităţi, angajatorul trebuie să obţină autorizaţia de funcţionare din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă.

❗️ Lipsa autorizaţiei de funcţionare din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă este considerată contravenţie şi se sancţionează cu amendă cuprinsă între 5.000 şi 10.000 lei – conform prevederilor art. 39, alin. (2) din Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă.

Nu se autorizează, potrivit prevederilor Normei metodologice de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, normă metodologică aprobată prin HG 1425/2006:

PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI.

a) persoanele juridice pentru care autorizarea funcţionării, inclusiv din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, se efectuează în temeiul Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare;
b) persoanele fizice autorizate să desfăşoare activităţi economice, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale pentru care procedura de înregistrare în registrul comerţului şi de autorizare a funcţionării este reglementată de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, cu modificările ulterioare.

În consecinţă, potrivit normelor metodologice precizate mai sus, Inspectoratele Teritoriale de Muncă autorizează următoarele tipuri de persoane juridice:

• instituţiile statului;
• primăriile;
• unităţile de învăţământ;
• societăţile agricole;
• cabinetele de avocaţi;
• notariatele;
• ONG-uri.

În vederea autorizării din punct de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, angajatorul are obligaţia să depună la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea o cerere, completată în două exemplare semnate în original de către angajator.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE “SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM! ⚠️ CONTABILI PE FACEBOOK ⚠️ – CLICK AICI

Cererea va fi însoţită de:

a) copii de pe actele de înfiinţare;
b) declaraţia pe propria răspundere din care rezultă că pentru activităţile declarate sunt îndeplinite condiţiile de funcţionare prevăzute de legislaţia specifică în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă.

De precizat că atât cererea cât şi declaraţia sunt puse la dispoziţia angajatorului de către inspectoratul teritorial de muncă sau pot fi găsite în anexa 1 şi 2 de la Norma metodologică de aplicare a prevederilor Legii 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, normă metodologică aprobată prin HG 1425/2006.

✅️Termenul de eliberare a certificatului constatator este de 5 zile lucrătoare, calculat de la data înregistrării cererii.

✅️Certificatul constatator, emis în baza declaraţiei pe propria răspundere, dă dreptul angajatorilor să desfăşoare activităţile pentru care au obţinut certificatul.

❗️ În cazul în care în cadrul controalelor se constată încălcări ale prevederilor legale din domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, inspectorul de muncă poate dispune sistarea activităţii şi, respectiv, poate propune inspectoratului teritorial de muncă înscrierea măsurii de sistare a activităţii în certificatul constatator.

În baza propunerii inspectorului de muncă, inspectoratul teritorial de muncă consemnează în certificatul constatator măsura sistării activităţii.

În situaţia de mai sus, angajatorul poate relua activitatea numai după ce demonstrează că a remediat deficienţele care au condus la sistarea activităţii şi a obţinut autorizarea.

Sursa (cu multumiri) – ITM Caras-Severin

🔍 ALTE RESURSE UTILE – DIN ULTIMA PERIOADA: 🔍

✅ – HAI SA AJUTAM! – Solicitare sprijin pentru Asociația Literata. Va mulțumim anticipat tuturor!click aici sau click aici (F 177)

⏰ – Termen depunere bilanț la 31.12.2022 (situații financiare/raportări contabile) – în anul fiscal 2023 (info util) – CLICK AICI
💡 – Codul Fiscal valabil în 2023 – inclusiv Normele Metodologice de Aplicare ale acestuia (Codul de Procedura Fiscală actualizat 2023) – CLICK AICI
💡 – OMF nr. 4291/2022 – pentru reglementarea unor aspecte contabile (noutăți in planul de conturi general – cont 6053, 6058, 467, 694) – CLICK AICI
⏰ – Decizie internă facturi, chitanțe, avize, etc. (pentru alocare serie și număr în 2023) – document necesar de întocmit la început de an (model actualizat) – CLICK AICI
💡 – Cursul de schimb valutar leu/euro la 31.12.2022 – indicator utilizat la calculul cifrei de afaceri sau alți indicatori (INFO 2023) – click aici
💡 – REMINDER – nu uitați de evaluarea anuală obligatorie a salariaților la final de 2022 (info, plus model fisă evaluare anuală) – click aici
💡 – Decizie internă privind programarea (planificarea) concediilor de odihnă pe anul 2023 – gratuit, editabil și actualizat (model) – click aici
💡 – Legea nr. 370/2022 – aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2022 (exceptări contabilitate – CAEN: 6920) – click aici

💡 – Care sunt modalitățile de completare a punctului D lit. a) din modelul-cadru al contractului individual de muncă? – CLICK AICI
💡 – Care este termenul transmitere în Revisal a modificărilor la noul salariul minim de 3.000 lei – 20 de zile lucrătoare (calculate începând cu 01.01.2023) – CLICK AICI
💡 – ANUL NOU VEȘTI BUNE ARE – Ce modificări salariale aduce 2023? – click aici
💡 – Legea nr. 370/2022 – aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 16/2022 (exceptări contabilitate – CAEN: 6920) – click aici
💡 – Care sunt modalitățile de completare a punctului D lit. a) din modelul-cadru al contractului individual de muncă? – CLICK AICI

💡 – Stabilirea salariului de bază minim brut sub nivelul celui prevăzut de HG nr. 1447/2022 (3.000 lei) – nivel contravenții (sancțiuni)CLICK AICI
💡 – Ce se întâmplă cu contractele de muncă aflate în derulare în privința introducerii noilor clauze obligatorii? Este nevoie de acte adiționale? – CLICK AICI

💡 – Model editabil Contract Individual de Muncă (in Word) – conform noului model-cadru impus de OMMSS nr. 2171/2022 click aici
💡 – Act Adițional majorare salariu minim din 01.01.2023 – model UTIL pentru angajatori (gratuit, editabil) – CLICK AICI
💡 – Decizie colectivă majorare salariu minim angajați (cu anexă semnături) – MODEL (începând cu 01.01.2023) – CLICK AICI
💡 – OUG 168/2022 – de la 1 ianuarie 2023, salariul minim în sectorul construcții se majorează de la 3.000 de lei la 4.000 de lei. Nu se impozitează și nu va fi inclusă în baza de calcul al contribuțiilor sociale obligatorii suma de 200 lei/lună click aici
💡 – HG nr. 1447/2022 – salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată, în anul 2023, majorat la 3.000 de lei click aici

⏰ – Informare prealabilă angajat (minută) – model 2022 (gratuit, editabil, orientativ) – click aici
📢 – Formular-tip de Act Constitutiv pentru societăți cu răspundere limitată (SRL) – model agreat de ONRC (conf. OMJ nr. 5307C/2022) – click aici
⏰ – Minuta informare prealabilă, întocmită cu ocazia unui Act Adițional la CIM – model 2022 (gratuit, editabil, orientativ) – CLICK AICI

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
" Pentru contabilitate și salarizare - recomandăm NextUp " Conform prevederilor art. 13, lit. c) din Legea 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, în vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în munca şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor...ITM (oficial 2023) - autorizarea funcționării din punct de vedere al securității și sănătății în muncă
error: Conținutul este protejat !!