Tratamentul fiscal al veniturilor realizate din postări pe diferite rețele de socializare – oficial ANAF (2021)

0
785

Intrebare – Care este tratamentul fiscal al veniturilor realizate de persoanele publice din postările realizate pe diferite reţele de socializare şi care fac astfel reclamă pentru diverse companii/branduri?

Raspuns

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

În situația în care activitatea se desfășoară cu regularitate, în mod continuu, pe cont propriu și urmărind obținerea de venituri și sunt întrunite criteriile unei activități independente, veniturilor realizate de persoanele publice din postările realizate pe diferite reţele de socializare şi care fac astfel reclamă pentru diverse companii/branduri le sunt aplicabile prevederile Cap. II „Venituri din activităţi independente” din Titlul IV – ”Impozitul pe venit” din Codul fiscal.

Precizăm că persoanele fizice care desfăşoară în mod independent, cu caracter de continuitate, activităţi de producţie, comerţ și prestări de servicii în România au obligaţia de a se înregistrata și autoriza, în condițiile O.U.G. nr.44/2008, şi pot desfăşura activităţile în calitate de persoane fizice autorizate, întreprinzători titulari ai unei întreprinderi individuale sau membri ai unei întreprinderi familiale.

În situaţia în care activitatea nu are caracter de continuitate, aceste venituri pot fi încadrate ca venituri din alte surse.

Pentru această categorie de venituri, impozitul pe venit se calculează prin reţinere la sursă la momentul acordării veniturilor de către plătitorul de venituri, prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului brut, reprezintă impozit final şi se plăteşte la bugetul de stat până la data de 25 a lunii următoare celei în care a fost reţinut.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

În situaţia în care contractele în baza cărora persoanele publice obţin venituri din propriile postări pe reţelele de socializare şi fac astfel reclamă pentru diverse companii/branduri sunt încheiate între două persoane juridice, respectiv între compania/brandul sau agenţia care solicită/intermediază prestarea serviciului şi societatea persoanei publice care promovează produsele prin intermediul social media, veniturile persoanei fizice sunt impozitate în funcţie de natura veniturilor încasate de la persoana juridică (dividende, salarii, etc.)

Menționăm că veniturile impozabile cuprind atât veniturile în numerar (care presupun o remuneraţie financiară), cât şi cele în natură (spre ex. produse, servicii, călătorii, etc.).

Baza legala – Legea nr 227 / 2015 articolul 67 114 al.2 lit. g

Sursa – ANAF (Speta publicata la data 19.10.2021)

REVEDEȚI PREZENTAREA
Spete ANAF
Articolul precedentImpozitul pe veniturile microîntreprinderilor – informații actualizate de la ANAF (valabile la noiembrie 2021)
Articolul următorNEWS – 29 noiembrie 2021, zi liberă pentru salariaţii din sectorul public

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.