Modificări procedură eliberare CAF – ce modificări a adus OPANAF nr. 3008/2019 și de când intra în vigoare

2
189

Dupa cum v-am informat ieri, in Monitorul Oficial nr. 945 din 26 noiembrie 2019, a fost publicat Ordinul Presedintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3008 din 07 Noiembrie 2019TEXT INTEGRAL – pentru modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.654/2015 privind aprobarea procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală, a certificatului de obligații bugetare, precum și a modelului și conținutului acestora.

AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, va supunem atentiei cateva precizari OFICIALE – via AJFP Dambovita (institutie careia ii multumim pentru posibilitatea preluarii informatiilor). Speram sa va fie de folos:

✔ Modificările succesive aduse Codului de procedură fiscală în ultima perioadă au condus și la necesitatea modificării procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscală (CAF). Astfel, au fost avute în vedere următoarele aspecte:

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

✔ reglementarea modalității de eliberare a CAF pentru asocierile și entitățile fără personalitate juridică, caz în care cererea se depune la organul fiscal central în a cărui rază teritorială contribuabilul îşi are domiciliul fiscal, iar CAF nu conține informații cu privire la modul de îndeplinire al obligațiilor fiscale de către membrii acestora;

✔ stabilirea termenului de 90 de zile ca și perioadă de utilizare a CAF pentru persoanele fizice care nu desfăşoară activităţi economice în mod independent sau nu exercită profesii libere și a unui termen de 30 de zile pentru celelalte categorii de contribuabili;

✔ neincluderea la secțiunea A a CAF, datorită faptului că nu sunt considerate obligații fiscale restante, a:

a) obligaţiilor fiscale pentru care s-au acordat şi sunt în derulare înlesniri la plată, potrivit legii, dacă pentru acestea nu s-a împlinit termenul de plată;
b) sumelor reprezentând creanţe fiscale care, ulterior deschiderii procedurii insolvenței, nu sunt admise la masa credală potrivit legii, sub rezerva ca debitorul să nu fi fost condamnat pentru bancrută simplă sau frauduloasă ori să nu i se fi stabilit răspunderea pentru efectuarea de plăţi ori transferuri frauduloase, inclusiv în cazul atragerii răspunderii acestuia, potrivit legii;

ULTIMA ORĂ – mai multe scenarii de creștere a salariului minim brut pe țară pentru anul următor (2020) – click aici

c) sumelor reprezentând creanţe fiscale care, ulterior deschiderii procedurii reorganizării judiciare, nu sunt acceptate în planul de reorganizare confirmat de judecătorul-sindic, sub rezerva ca debitorii să se conformeze planului de reorganizare aprobat;
d) sumelor reprezentând creanţe fiscale înscrise în titlurile executorii ce au stat la baza sechestrului pentru care s-a realizat valorificarea bunului cu plata în rate, în limita diferenţei de preţ ce a fost aprobată la plata în rate;
e) obligațiilor fiscale stabilite în acte administrative fiscale contestate potrivit legii, care sunt garantate potrivit art. 210 – 211 sau art. 235 din Codul de procedură fiscală.

✔ completarea mențiunilor relevante pentru situația fiscală a contribuabililor din certificatul de atestare fiscală cu situația în care suma obligaţiilor fiscale datorate de contribuabil este mai mică sau egală cu sumele certe, lichide şi exigibile pe care contribuabilul le are de încasat de la autorităţile contractante, precum și cea în care contribuabilul înregistrează obligații fiscale care constituie condiție de acordare a înlesnirilor la plată.

✔ precizarea celor trei modalități de transmitere pe cale electronică a certificatelor de atestare fiscală, respectiv prin SPV, prin sistemul informatic PATRIMVEN și prin intermediul SISTEMUL INFORMATIC pus la dispoziţia instituţiilor de credit, în spaţiul privat de pe portalul ANAF.

✔ posibilitatea organului fiscal de a îndrepta orice eroare materială din certificatul de atestare fiscală, prin întocmirea unui act de îndreptare a erorii materiale.
Noile prevederi intră în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Anunțuri publicitare

2 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.