AcasăGeneralSe poate realiza în timpul inspecției fiscale corectarea informațiilor din facturi emise...

Se poate realiza în timpul inspecției fiscale corectarea informațiilor din facturi emise cu TVA?

Organele de inspecție fiscală vor permite deducerea taxei pe valoarea adăugată în cazul în care documentele controlate aferente achizițiilor nu conțin toate informațiile prevăzute in Codul fiscal și/sau acestea sunt incorecte, dacă pe perioada desfășurării inspecției fiscale la beneficiar documentele respective vor fi corectate de furnizor/prestator în conformitate dispozitiile Codului fiscal (cu art. 330).

Furnizorul/Prestatorul are dreptul să aplice prevederile la zi din Codul fiscal pentru a corecta anumite informații din factură care sunt obligatorii, care au fost omise sau înscrise eronat, dar care nu sunt de natură să modifice baza de impozitare și/sau taxa aferentă operațiunilor ori nu modifică regimul fiscal al operațiunii facturate inițial, chiar dacă a fost supus unei inspecții fiscale.

REALIZEAZA RAPID CORECTAREA INFORMATIILOR FOLOSIND UN SOFT DE FACTURARE EFICIENT! NOI RECOMANDAM SMART BILL.

Această factură se atașează facturii inițiale, fără să genereze înregistrări în decontul de taxă al perioadei fiscale în care se operează corecția, nici la furnizor/prestator, nici la beneficiar.

Furnizorii/Prestatorii care emit facturi de corecție după inspecția fiscală – înscriu aceste facturi în jurnalul pentru vânzări într-o rubrică separată, iar acestea se preiau de asemenea într-o rubrică separată din decontul de taxă, fără a avea obligația să colecteze taxa pe valoarea adăugată înscrisă în respectivele facturi.

Pentru a evita situațiile de abuz și pentru a permite identificarea situațiilor în care se emit facturi după inspecția fiscală, în cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii trebuie să menționeze că sunt emise după inspecția fiscală. Beneficiarii au dreptul de deducere a taxei pe valoarea adăugată înscrisa în aceste facturi în limitele și în condițiile stabilite de legislatia in vigoare la momentul respectiv, taxa fiind înscrisă în rubricile din decontul de taxă aferente achizițiilor de bunuri și servicii.

Emiterea facturilor de corecție nu poate depăși perioada prevăzută la art. 301 alin. (2) din Codul fiscal.

IN CONCLUZIE, RECOMANDAM CU CALDURA SOFT-UL DE FACTURARE – SMART BILL – CUM AM FACUT-O PE TOT PARCURSUL ACESTUI AN. DACA AI INCEPUT SA IL FOLOSESTI, ATUNCI SPERAM CA ITI SATISFACE TOATE CERINTELE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!