Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii – continut obligatoriu

4
195

Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.

Rezultatele inventarierii se inscriu de catre comisia de inventariere intr-un proces-verbal, numit procesul-verbal privind rezultatele inventarierii si care trebuie sa contina, in principal, urmatoarele elemente:

– data intocmirii,
– numele si prenumele membrilor comisiei de inventariere,
– numarul si data deciziei de numire a comisiei de inventariere,
– gestiunea/gestiunile inventariata/inventariate,
– data inceperii si terminarii operatiunii de inventariere,
– rezultatele inventarierii,
– concluziile si propunerile comisiei cu privire la cauzele plusurilor si ale lipsurilor constatate si persoanele vinovate,

– propuneri de masuri in legatura cu acestea,
– volumul stocurilor depreciate, fara miscare, cu miscare lenta, greu vandabile, fara desfacere asigurata
– propuneri de masuri in vederea reintegrarii lor in circuitul economic,
– propuneri de scoatere din functiune a imobilizarilor corporale,
– propuneri de scoatere din evidenta a imobilizarilor necorporale,
– propuneri de scoatere din uz a materialelor de natura obiectelor de inventar si declasare sau casare a unor stocuri,
– constatari privind pastrarea, depozitarea, conservarea, asigurarea integritatii bunurilor din gestiune,
– alte aspecte legate de activitatea gestiunii inventariate.

Propunerile cuprinse in procesul-verbal al comisiei de inventariere se prezinta, in termen de 7 zile lucratoare de la data incheierii operatiunilor de inventariere, administratorului, ordonatorului de credite sau persoanei responsabile cu gestiunea entitatii. Acesta, cu avizul conducatorului compartimentului financiar-contabil si al conducatorului compartimentului juridic, decide asupra solutionarii propunerilor facute, cu respectarea dispozitiilor legale.

CONSULTATI SI ARTICOLELE:

– Conditii ce trebuie asigurate comisiei de inventariere in vederea bunei desfasurari a operatiunilor de inventariere – CLICK AICI
– Model proceduri inventariere la 31.12.2011 – recomandare – CLICK AICI
– Masuri organizatorice care trebuie luate de catre comisia de inventariere (2011) – CLICK AICI
– Formular declaratie ce se da de catre gestionar la inceput de inventariere (2011) – CLICK AICI
– Ce trebuie sa rezulte din declaratia scrisa a gestionarului raspunzator de gestiunea bunurilor (2011) – CLICK AICI
– Model decizie numire comisie inventariere – pentru inventarul la 31.12.2011 (actualizata conform legislatiei) – CLICK AICI
– Procesul-verbal privind rezultatele inventarierii – continut obligatoriu – CLICK AICI
– Model de extras de cont privind confirmare sold – inventariere 2011 – CLICK AICI

Sursa – link

Anunțuri publicitare

4 COMENTARII

  1. Nu pot sa nu multumesc intregii echipe de profesionisti.Sunt fffffffff utile toate informatiile d-stra,chiar daca uneori au si o nuanta de supercorectitudine(exemplu termenul de 15.12.2011,pt.transmiterea REVISAL versiunea 5.0.8,).Va doreac sanatate ,spor la munca ,LA MULTI ANI ,alaturi de reverenta mea!
    Olga

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.