Regim ambalaje – și importanța unui soft de facturare/gestiune în evidența acestora

0
134

Potrivit Codului fiscal, ambalajele care circulă între furnizorii de marfă și clienți prin schimb, fără facturare, nu se includ în baza de impozitare a taxei, chiar dacă beneficiarii nu dețin cantitățile de ambalaje necesare efectuării schimbului și achită o garanție bănească în schimbul ambalajelor primite.

Pentru vânzările efectuate prin unități care au obligația utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale, suma garanției bănești încasate pentru ambalaje se evidențiază distinct pe bonurile fiscale, fără taxă. Restituirea garanțiilor bănești nu se reflectă în documente fiscale.

FOLOSEȘTE DECI UN SOFT DE FACTURARE CE ASIGURA POSIBILITATEA GESTIUNII CORESPUNZĂTOARE A UNOR ASTFEL DE SITUAȚII – NOI RECOMANDÂND SMART BILL.

Persoanele care au primit ambalaje în schimbul unei garanții bănești au obligația să comunice periodic furnizorului de ambalaje, dar nu mai târziu de termenul legal pentru efectuarea inventarierii anuale, cantitățile de ambalaje scoase din evidență ca urmare a distrugerii, uzurii, lipsurilor sau altor cauze de aceeași natură.

Furnizorii de ambalaje sunt obligați să factureze cu taxă cantitățile de ambalaje respective. Dacă garanțiile sunt primite de la persoane fizice de către proprietarul ambalajelor, pe baza evidenței vechimii garanțiilor primite și nerestituite se va colecta taxa pentru ambalajele pentru care s-au încasat garanții mai vechi de un an calendaristic.

ÎN CONCLUZIE, ÎN CAZUL AMBALAJELOR – CU SMART BILL – EMIȚI RAPID AVIZUL DE ÎNSOȚIRE A MĂRFII, FĂRĂ A EMITE FACTURA CORESPUNZĂTOARE, CA ÎN CAZUL ALTOR PRODUSE.

Anunțuri publicitare

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.