Avizul de însoțire a mărfii (cod 14-3-6a) – informații actualizate 2017, plus recomandări utile

0
252

In conformitate cu Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.634/05.11.2015 privind documentele financiar-contabile, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 910 din 09 decembrie 2015, dar tinand cont si de anexele acestuia, publicate în Monitorul Oficial, Partea I nr. 910bis din 09 decembrie 2015:

Avizul de însoţire a mărfii serveşte ca:

– document de însoţire a mărfii pe timpul transportului, după caz;
– document ce stă la baza întocmirii facturii, după caz;
– dispoziţie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiaşi entităţi;
– document de primire în gestiune, după caz;
– document de descărcare din gestiune a bunurilor cedate cu titlu gratuit.

De regula (in prezent), la orice livrare de produse/bunuri – indiferent ca aceasta se realizeaza in aceeasi localitate, sau in alte localitati, sau in alte judete – se intocmeste factura, la care se anexeaza si avizul de insotire. Cel mai simplu si mai eficient, in ziua de astazi, este sa folosesti un program de facturare si gestiune integrat – cum este de altfel si Smart Bill – program ce iti permite sa listezi automat dupa realizarea unei facturi si avizul de insotire aferent (functionalitate super). Practic nu mai stai sa redactezi factura si avizul – de mana, sau in Word/Excel – cum fac multe firme chiar si in prezent.

Potrivit legislatiei – avizul de însoţire a mărfii se întocmeşte de către entităţile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrării produselor, mărfurilor sau altor valori materiale, precum şi în alte situaţii stabilite prin procedurile proprii ale entităţii. În condiţiile în care datele valorice (preţul unitar şi valoarea) nu se înscriu în Avizul de însoţire a mărfii, aceste date trebuie să se regăsească într-un alt document justificativ care stă la baza înregistrării în contabilitate a valorii bunurilor.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

ATENTIE – În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiaşi entităţi, dispersate teritorial, precum şi al transportului bunurilor cedate cu titlu gratuit (mostre, bunuri date pentru stimularea vânzării sau testări la locul de desfacere, premii, materiale promoţionale etc.), Avizul de însoţire a mărfii va purta menţiunea „Fără factură„, după caz.

Avand in vedere cele mentionate la paragraful de mai sus, in cazul in care compania are mai multe puncte de lucru, este utila folosirea unei aplicatii de facturare si gestiune – cum este Smart Bill – aplicatie ce permite setarea mai multor gestiuni (depozit central, gestiune primara, gestiune secundara etc.), importul si exportul automat al datelor de la una la cealalata, emiterea oricarui document cerut de legislatia in vigoare – in asa fel incat activitatea companiei sa fie bine pusa la punct, mai ales in cazul unui control.

Pe Avizul de însoţire a mărfii emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terţi se face menţiunea „Pentru prelucrare la terţi”. În alte situaţii decât cele prevăzute mai sus se face menţiunea cauzei pentru care s-a întocmit Avizul de însoţire a mărfii şi nu factura.

NU UITATI – CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.