Certificatul digital calificat pentru semnatura electronica si depunerea formularului 150

27
637

Incepând cu obligaţiile aferente lunii iunie 2011, formularul 112 „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” – ultima actualizare a aplicatiei aici – va fi depus numai prin mijloace electronice de depunere la distanţă.

Iata in continuare – procedura privind modul de obţinere a certificatului digital calificat pentru semnătură electronică, înregistrarea certificatului digital calificat şi documentaţia necesară pentru înregistrarea formularului 150 la unităţile fiscale.

Obţinerea certificatului digital calificat pentru semnătură electronică

Certificatul digital calificat pentru semnătura electronică se obţine de la unul din cei trei furnizori de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 451/2001 privind semnătura electronică. Lista acestor furnizori se găseşte pe website-ul Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, sau pe website-ul ANAF, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii.

Înregistrarea certificatului digital calificat

Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarcă în calculatorul de pe care se transmit declaraţiile documentul de confirmare de pe website-ul Agenţiei Naţioanle de Administrare Fiscală (ANAF) www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii, la adresa http://static.anaf.ro/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

Se completează documentul de confirmare şi se aplică semnătura digitală în căsuţa Semnătură utilizator.

Atenţie! Se completează doar în jumătatea de sus, nu se semnează şi în locul Autorităţii de Certificare.

La tastarea butonului Validate Signature, nu trebuie să apară erori. Se trimite acest fişier prin e-mail la firma care a eliberat certificatul digital. Aceasta va verifica datele din documentul dvs. şi va aplica semnătura electronică în căsuţa Semnătură autoritate de certificare, după care va înapoia pe adresa dvs. de e-mail Documentul confirmat. Documentul de confirmare se salvează pe discul calculatorului de pe care urmează să fie transmise declaraţiile.

Cu acest document de confirmare vă înregistraţi pe website-ul ANAF, astfel: intraţi pe portalul ANAF, meniul Depunere declaraţii, modulul Înregistrare certificate calificate. Selectaţi (cu butonul Browse) documentul de confirmare, apoi îl transmiteţi tastând butonul Transmite documentul.

După parcurgerea acestor paşi, se introduc în câmpurile care se generează, datele solicitate:

– codul unic de identificare al contribuabilului (adică operatorul economic pentru care veţi transmite declaraţiile fiscale);
– denumirea contribuabilului;
– adresa contribuabilului.

După completarea acestor date se tastează butonul Submit pentru transmitere. Pe ecran se va afişa, formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, completat cu datele pe care le-aţi introdus anterior. Pentru tipărirea acestui formular se apasă butonul Tipăreşte cererea.

Important! Dacă aveţi dreptul să depuneţi declaraţii fiscale pentru mai mulţi contribuabili, apăsaţi pe Continuă cu înregistrarea unui alt CUI şi procedura se reia ca mai sus.

Documentaţia necesară pentru înregistrarea formularului 150 la unităţile fiscale

Pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”, ulterior obţinerii formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscală din subordinea ANAF:

– formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale;
– documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie;
– documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);
– documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaraţii on-line. Apoi, se accesează website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele prezentate în ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, publicat pe website-ul instituţiei.

via – www.finantevalcea.ro

27 COMENTARII

  1. vreau sa inteleg corect….se poate inregistra doar pe un singur calculator….si ce ma fac daca mi se viruseaza calculatorul si trebuie sa il formatez si sa il reinstalez….?

  2. Va referiti la contribuabili mari si mijlocii pentru ca ordinl 858/2008 nu face nicaieri referire la autentificarea la notar a imputernicirii pentru contribuabili mici.

  3. Am o intrebare: cei de la Fianante au zis ca le trebuie un formular 150 cu un nr de inregistrare generat automat in coltul din stanga sus. Pe site-ul anaf si in alte parti nu am gasit un asemenea model. Ma puteti ajuta sa-mi spuneti de unde pot download-a?
    Multumesc.

  4. Vreti sa spuneti ca acest certificat este numai pentru a putea depune doar declaratia 112 on-line. Pentru celelalte declaratii tot trebuie sa mergem la ghiseu, si atunci de ce sa dam o gramada de bani?

  5. pentru Julya:
    Daca f150 il completezi pe site-ul anaf dupa ce inregistrezi certificatul electronic pentru contribuabilul respectiv, f 150 va avea tiparit in stanga sus nr de inreg de care vorbesti. Insa daca il completezi pe un pdf normal, nu il ai.

  6. @admin:
    cu placere.
    ai vreo inf ref la semnarea electronica a 394? am intrebat niste prieteni si nu au auzit nimik. inca asteapta schimbarea formularului.

  7. am inteles ca e necesara imputernicirea autentificata de notar doar pentru intreprinderile mari si mijlocii, dar pentru intreprinderile mici ce se depune? E ok sa depun contractele de prestari servicii?

  8. @alina,
    se poate pune pe cate PC vrei, am pus pe trei si nu conteaza de unde transmiti.am facut proba, am dat de pe fiecare cate o D112 pentru firma diferita. Chiar furnizorul certificatului mi-a confirmat ca se poate instala soft pe oricate masini vrei, dar fara stick nu faci nimic.
    @simona,
    imputernicit de firma este orice angajat si/sau patron, asoc. unic, administrator, caruia i se face o hoatarare AGA, sau este trecut un actul constitutiv, decizie doar nu e valabila. Cel mai bine, oricum ai fi, este cu imputernicire notariala, este sfanta!
    @julya,
    150 are in stanga sus un numar de identificare cerere, o printezi in 2 exemplare.
    dosar contine: 150- semnata si stamiplata de firma pentru care depui declaratiile, imputernicirea notariala in original, copii J si CUI, copie dupa CI al prietar semnatura, puse intr-un dosar si mers la ANAF de care depinde firma respectiva. Pe al doilea exemplar de 150 ti se pune un numar de inregistrare al dosarului si astepti 2-4 zile pana primesti pe mail confirmarea pentru CUI0ul respectiv.
    @admin,
    nu ma pot inscrie pe grup, qua de causa?
    merci!

  9. daca seful firmei este titularul certificatului, dar el nu se poate prezenta personal cu toate actele la finante (150, statut, copie ci), si ma duc eu, ca si contabil, mi le primeste? sau trebuie neaparat sa vina el?

  10. am rezolvat. am fost eu, fara titular/administrator, cu toate hartiile, si le-a acceptat. 😉

  11. as avea si eu o intrebare. sunt contabil la 3 firme, este necesar ca pentru fiecare firma sa am un certificat digital? si daca da. le pot instala pe toate 3 pe acelasi calculator? multumesc anticipat

  12. @cristina – merci de informatii
    @cristi – tb. sa iti iei unul pentru tine si apoi poti depune declar. pentru toate cele 3 firme

  13. O intrebare am si eu.Eu nu gasesc „modulul Înregistrare certificate calificate”.Poate nu vad eu bine sau nu ma pricep.Imi poate explica si mie cineva cum sa procedez??

  14. Pana anul trecut am putut depune 150 la Iasi doar cu imputernicire sub semnatura privata (la societati mici), adica doar cu semnatura administratorului si stampila unitatii, pe langa celelalte documente Azi mi s-a cerut procura notariala.
    Textul de lege e acelasi cu cel de anul trecut. Mai bine zis nu s-a modificat din oct. 2010.
    Imi poate explica cineva cu argumente legale, ce s-a intamplat intre timp? Nu-mi convine sa platesc 200 lei procura (asa e pe-aici tariful) ca sa am dreptul sa dau bani la stat. Mai bine ma abtin si-i rog sa ma caute la domiciliu daca doresc banii mei.

  15. NB: Intrati pe portalul Fiscului din Republica Moldova de curiozitate. Acolo certificatele digitale si tokenurile sunt gratuite. Pentru ca pana si comunistii rusi au mai putina coruptie decat „capitalismul” dambovitean.
    Pentru cei care sunt foarte preocupati de cum sa faca sa dea mai multi bani ca sa-i fie statului bine, ca nu cumva sa-l deranjeze cu ceva, intrati acolo sa vedeti cam ce fac alte state pentru cetatenii lor. Si nu vorbesc de Norvegia, Germania sau Danemarca. E Rep. Moldova.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.