AcasăGeneralGuverul a completat Ordonanta 119/1999 privind controlul intern si CFP

Guverul a completat Ordonanta 119/1999 privind controlul intern si CFP

In sedinta de vineri, Guvernul a completat Ordonanţa nr. 119 din 1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, intentia masurii fiind întărirea controlului cheltuielilor publice şi a unei mai bune gestionări a banului public.
Dacă inainte de aceste masuri, controlorul financiar delegat dădea refuz de viză pe motiv că plata respectivă pentru care s-a cerut viză de control financiar delegat nu are temei legal, ordonatorul principal de credit avea responsabilitatea ca pe propria răspundere să efectueze plata.
De acum înainte, Ministerul Finanţelor, prin unităţile de Trezorerie ale statului, efectuează plata şi pentru sumele de bani pentru care controlorul financiar delegat a dat refuz de vină, numai dacă Curtea de Conturi arată că refuzul de viză este neîntemeiat.
Practic, pentru a elimina şi a pune de comun acord Legea Finanţelor Publice 500/2002 cu Ordonanţa Guvernului nr. 119 din 1999 (care stabileşte reglementări privind controlul intern şi cel financiar preventiv), s-au adus la OG 119, la articolul 21, cateva completări:
– Cererile de deschidere a creditelor bugetare care sunt prezentate de ordonatorii principali de credite refuzate total sau parţial la viza de control financiar preventiv trebuie să fie prezentate Ministerului Finanţelor Publice împreună cu copia refuzului de viză, respectiv motivaţia controlului, de ce ai refuzat, şi cu copie după actul de decizie internă prin care ordonatorul de credite şi-a asumat răspunderea efectuării operaţiunii refuzate la viză. Acesta este un lucru clar – potrivit declaratiilor ministrului de finante.
– În cazul cererilor de deschidere a creditelor bugetare prezentate de ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat refuzate parţial la viza de control, Ministerul Finanţelor Publice, prin unităţile de Trezorerie, acceptă în vederea decontării numai documentele de plată aferente cheltuielilor care nu au făcut obiectul refuzului la viză. Deci, tot ce nu înseamnă document care nu a făcut obiectul refuzului, se accepta la viză şi se pot solicita documente însoţitoare (banii se plătesc pentru aceste scopuri).
– Documentele de plată care sunt aferente cheltuielilor care au făcut obiectul refuzului de viză şi ele vor fi acceptate de unităţile Trezoreriei statului la plată numai în cazul în care Curtea de Conturi constată că refuzul de viză de control financiar preventiv delegat este întemeiat. Cu alte cuvinte, unităţile Trezoreriei statului pot să plătească inclusiv documente de plată care au fost refuzate, dar Curtea de Conturi spune: “domnule, refuzul este neîntemeiat”.

sursa

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!