ITM (precizări oficiale 2022) – obligațiile angajatorilor în perioada stării de alertă

0
1391

Dupa cum stiti, Guvernul a adoptat H.G. nr.34/2022 privind prelungirea stării de alertă – prin care au fost modificate și actualizate regulile ce se aplică tuturor angajatorilor privind măsurile de protecție a salariaților ce trebuie respectate în spațiile de lucru.

Pe durata stării de alertă, angajatorii dispun organizarea muncii la domiciliu sau în regim de telemuncă pentru cel puţin 50% din angajaţi, acolo unde specificul activităţii permite, cu respectarea prevederilor Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

În situaţia în care activitatea angajatorului nu permite acest lucru, având un număr mai mare de 50 de salariaţi, are obligaţia organizării programului de lucru decalat, cu începere de la ora 7,30, respectiv 10,00 sau împărţit în grupe/schimburi/ture, cu respectarea strictă a măsurilor de protecție sanitară.

Accesul în incintele instituțiilor publice centrale și locale, regiilor autonome și operatoriilor economici cu capital public , cu excepția angajaților, este permis numai următoarelor categorii de persoane:

• care fac dovada vaccinării prin intermediul certificatelor digitale ale Uniunii Europene privind COVID-19 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare;
• care prezintă rezultatul negativ al unui test RTPCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 ore;
• care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

Această măsură se aplică și în cazul operatorilor economici care funcționează în clădiri cu birouri private în care își desfășoară activitatea cel puțin 50 de persoane simultan.

În situaţii urgente, instituţiile publice şi operatorii economici vor întreprinde măsurile necesare pentru asigurarea accesului cetăţenilor la serviciile publice oferite, şi persoanelor care nu fac dovada vaccinării, testării sau vindecării de infecţia cu virusul SARS-CoV-2, prin organizarea activităţii în mediul on-line, în spaţii deschise sau în orice alte condiţii care să asigure respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii SARS-CoV-2.

Angajatorii au obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă și trebuie să ia măsurile necesare pentru:

• asigurarea securităţii şi protecţia sănătăţii lucrătorilor;
• prevenirea riscurilor profesionale;
• informarea şi instruirea lucrătorilor;
• acordarea echipamentului de protecție (măști, mănuși de protecție etc).

Organizarea activității la locul de muncă se realizează cu respectarea prevederilor legale emise de autoritățile competente în ceea ce privește prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2 și pentru asigurarea securității și sănătății în muncă a lucrătorilor, ținând cont și de gradul de vaccinare a angajaților de la acel loc de muncă.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

De asemenea, Ordinul Ministerului Muncii și Protecției Sociale nr. 3577/831/2020 privind măsurile pentru prevenirea contaminării cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și pentru asigurarea desfășurării activității la locul de muncă în condiții de securitate și sănătate în muncă, pe perioada stării de alertă cuprinde măsurile sanitare general aplicabile firmelor. Câteva exemple:

• asigurarea unor culoare speciale de acces în incintă și de circulație pentru angajați, în vederea evitării aglomerației la locurile de muncă;
• desemnarea unui responsabil pentru verificarea temperaturii tuturor persoanelor care intră în unitate/instituție;
• dezinfectarea cel puțin o dată pe săptămână și ori de câte ori este necesar a spațiilor comune și celor de lucru cu substanțe aprobate pentru combaterea SARS CoV-2.

Totodată, Ordinul MS și MAI nr. 30/1/2022 instituie obligativitatea purtării măștii de protecție de tip medical cu 3 pliuri sau FFP2 la locul de muncă, fiind exceptate persoanele care sunt singure în birou, cele care desfășoară activități fizice intense și/sau în condiții de muncă solicitante (temperaturi ridicate, umiditate crescută etc.) sau activități sportive respectiv cele care suferă de boli care afectează capacitatea de oxigenare, după evaluarea riscului efectuată de medicul de medicina muncii.

Potrivit aceluiași ordin, instituțiile / autoritățile publice, operatorii economici și profesioniștii au obligația de a-și organiza activitatea astfel încât să asigure, la intrarea în sediu, în mod obligatoriu, triajul epidemiologic și dezinfectarea obligatorie a mâinilor, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori, cu respectarea Instrucțiunilor generale privind măsurile de igienă.

Reamintim că, în contextul prelungirii stării de alertă, angajatorii au obligația de a lua toate măsurile pentru prevenirea apariției și răspândirii COVID – 19 la locurile de muncă, asigurând o instruire și o informare corespunzătoare a lucrătorilor.

Sursa – ITM Salaj

REVEDEȚI PREZENTAREA
Stare de Alerta 2022
Articolul precedentSărbători legale începând cu 01.01.2022 – sau zilele libere în care legal nu se lucrează (info util anual, conform legislație în vigoare)
Articolul următorDeclarația informativă 107 (info 2022) – beneficiari sponsorizări/mecenat/burse private (cine depune, termen depunere 2022)
Dupa cum stiti, Guvernul a adoptat H.G. nr.34/2022 privind prelungirea stării de alertă - prin care au fost modificate și actualizate regulile ce se aplică tuturor angajatorilor privind măsurile de protecție a salariaților ce trebuie respectate în spațiile de lucru. Pe durata stării de alertă,...itm-precizari-oficiale-2022-obligatiile-angajatorilor-in-perioada-starii-de-alerta

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.