Registrul-inventar (info util 2021) – document contabil obligatoriu în care se înscriu rezultatele inventarierii

3
2997

Avand in vedere prevederile din „Norma privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii din 09.10.2009”, publicata în Monitorul Oficial, Partea I nr. 704 din 20 octombrie 2009, art. 44-45 – va supunem atentiei o serie de informaiti utile, ce trebuie avute in vedere cu ocazia inventarului anual. Astfel:

– „Registrul-inventar” (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu în care se înscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, grupate după natura lor, conform posturilor din bilanţ.

– Elementele de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii înscrise în registrul-inventar au la bază listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere şi situaţiile analitice, după caz, care justifică conţinutul fiecărui post din bilanţ.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

– În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operaţiunea de inventariere se actualizează cu intrările sau ieşirile din perioada cuprinsă între data inventarierii şi data încheierii exerciţiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operaţiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârşitul exerciţiului financiar să fie reflectată situaţia reală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii.

– Completarea registrului-inventar se efectuează în momentul în care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilanţiere, inclusiv cele aferente impozitului pe profit, şi ajustările pentru depreciere sau pierdere de valoare, după caz.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

– Registrul-inventar poate fi adaptat în funcţie de specificul şi necesităţile entităţilor, cu condiţia respectării conţinutului minim de informaţii prevăzut pentru acesta.

– Rezultatele inventarierii trebuie înregistrate în evidenţa tehnico-operativă în termen de cel mult 7 zile lucrătoare de la data aprobării procesului-verbal de inventariere de către administrator, ordonatorul de credite sau persoana responsabilă cu gestiunea entităţii.

– Rezultatul inventarierii se înregistrează în contabilitate potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicată, şi în conformitate cu reglementările contabile aplicabile.

– Pe baza registrului-inventar şi a balanţei de verificare întocmite la finele exerciţiului financiar se întocmeşte bilanţul, parte componentă a situaţiilor financiare anuale, ale cărui posturi trebuie să corespundă cu datele înregistrate în contabilitate, puse de acord cu situaţia reală a elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii, stabilită pe baza inventarului.

ALTE RESURSE UTILE INVENTARIERE ANUALA 31.12.2021:

💡 – Model „Lista de inventariere a datoriilor” – util și necesar la dosar inventar anual (31.12.2021) – click aici
💡 – Model „Lista de inventariere a creanțelor” – util pentru dosar inventariere anuală la 31.12.2021 (gratuit, editabil) – click aici
💡 – INVENTARIERE 2021 – cum procedam în situația constatării unor plusuri sau lipsuri/minusuri în gestiune (info util) – click aici
💡 – Model „Declarație gestionar final inventar” (la 31.12.2021) – se completează după efectuarea procesului de inventariere anuală – click aici
💡 – Procesul-Verbal privind rezultatele inventarierii anuale la 31.12.2021 – ce elemente trebuie sa conțină (info util) – click aici
💡 – Model „Proces-Verbal de sigilare” (util, gratuit, editabil) – necesar la dosar inventariere anuală la 31.12.2021 – click aici
💡 – Inventariere anuală bancă la 31.12.2021 – model „Proces-Verbal inventariere disponibilități bănești (lei și valută)” – CLICK AICI
💡 – Model „Proces-Verbal inventariere numerar casierie unitate” – necesar pentru dosar inventar anual 31.12.2021 (editabil, gratuit) – CLICK AICI
💡 – Extras de cont confirmare sold (clienți) – model util la dosar inventariere anuala la 31.12.2021 (editabil, gratuit) – CLICK AICI
💡 – Proces-Verbal de instruire (model util) – pentru membrii comisiei de inventariere anuală, la 31.12.2021 – click aici
💡 – Declarație gestionar pentru inventar anual la 31.12.2021 (MODEL) – se dă și se semnează înaintea începerii inventarului ANUAL – click aici
💡 – Grafic (programul și perioada desfășurării inventarului la 31.12.2021) – model editabil și gratuit (actualizat) – click aici
💡 – Decizie numire comisie pentru realizarea inventarierii anuale la 31.12.2021 – model editabil și gratuit – click aici
💡 – Manual Proceduri Inventariere la 31.12.2021 – gratuit si editabil (document obligatoriu în procesul inventarierii anuale)- CLICK AICI
💡 – Inventarierea patrimoniului la 31.12.2021 – aspecte importante ce trebuie avute în vedere în fiecare an (info util) – click aici
💡 – Comisia de inventariere anuală la 31.12.2021 – ce condiții corespunzătoare de lucru trebuie create (info util) – CLICK AICI
💡 – Aplicație pentru inventarierea ușoară a produselor (sute de produse) – gratuit (Excel) – click aici
💡 – Ghid pentru antreprenori pentru efectuarea inventarierii la magazinele cu amănuntul (gratuit) – click aici

REVEDEȚI PREZENTAREA
Inventariere 31.12.2021
Articolul precedentGhidul de procedură organizatorică si evidentă contabilă primară – pentru punctele de lucru (model)
Articolul următorOFICIAL – amânare obligativitate de majorare a salariului (din 01.01.2022), pentru salariații angajați pe salariu minim, care au o vechime mai mare de 2 ani

3 COMENTARII

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.