AcasăCodul munciiITM (oficial) - revenirea din telemuncă. Ce modificări trebuie efectuate, ce masuri...

ITM (oficial) – revenirea din telemuncă. Ce modificări trebuie efectuate, ce masuri se pot lua?

Reducerea infectărilor zilnice cu noul coronavirus și eliminarea restricțiilor fac ca tot mai multe firme care s-au bazat pe telemuncă să înceapă să își cheme angajații la birouri. Cel mai adesea munca de acasă a fost prestată în cadrul companiilor IT sau al acelor societăți care au o legătură mai mare cu tehnologia. Celelalte au fost nevoite să își schimbe modul de lucru, să crească distanțarea socială și să impună restricții în zonele comune.

Astfel, ITM reaminteste angajatorilor că vaccinarea este votuntară și gratuită, iar accesul la locul de muncă a persoanei încadrate nu poate fi condiționat de vaccinarea împotriva Sars-Cov-2. Ca urmare, niciun angajat nu poate fi condiționat de către angajator să se vaccineze împotriva COVID-19, acesta fiind un act medical preventiv bazat pe consimțământul persoanei, iar impunerea vaccinării împotriva COVID-19, de către angajator, este în afara cadrului legal.

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

Revenirea la birou, din telemuncă, presupune modificarea tipului de contract individual de muncă, printr-un act adițional semnat atât de angajator, cât și de salariat, fără de care angajații nu pot fi obligați să muncească exclusiv de la sediul firmei.

În cazul în care salariatul refuză semnarea unui nou act adițional, primul pas este analiza actului adițional încheiat în legătura cu telemunca pentru a stabili dacă s-a stabilit, spre exemplu, o perioadă determinată pentru telemuncă, astfel ca la expirarea acesteia, salariatul va reveni la condițiile de muncă stabilite anterior telemuncii. Fără acordul salariatului pentru semnarea actului adițional referitor la revenirea la birou, angajatorul nu poate modifica în mod unilateral contractul individual de muncă al salariatului.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

Angajatorii pot avea în vedere fie o flexibilizare a programului de lucru fie un mod de lucru hibrid, perioade de telemuncă alternând cu cele de muncă la birou. În acest caz, prin contractul individual de muncă sau actul adițional de telemuncă, trebuie să se precizeze perioada şi/sau zilele în care telesalariatul îşi desfăşoară activitatea la locul de muncă organizat de angajator, acesta fiind unul dintre elementele obligatorii din contract.

Pentru găsirea variantei optime de lucru cea mai potrivită soluție în cadrul raporturilor de muncă rămâne comunicarea eficientă între angajator și salariați.

Ce trebuie să se afișeze la orice magazin/punct de lucru (actualizat 2021) – afișe obligatorii pentru entități (in funcție de cazuistică) – click aici

Sursa (cu multumiri) – ITM Salaj

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
Reducerea infectărilor zilnice cu noul coronavirus și eliminarea restricțiilor fac ca tot mai multe firme care s-au bazat pe telemuncă să înceapă să își cheme angajații la birouri. Cel mai adesea munca de acasă a fost prestată în cadrul companiilor IT sau al acelor...ITM (oficial) - revenirea din telemuncă. Ce modificări trebuie efectuate, ce masuri se pot lua?
error: Conținutul este protejat !!