ITM – în perioada 10-24.11.2020 (inclusiv în zilele de 14.11 și 21.11), CONTROALE la angajatorii cu un număr de peste 50 de angajați

0
1821

Inspecția Muncii a declanșat din data de , 10 noiembrie 2020, Campania naţională pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru, securitatea și sănătatea la locul de muncă, în vederea reducerii riscului de contaminare cu COVID-19

Inspectorul general de stat, Dantes Nicolae Bratu, în calitate de coordonator național, explică în ce constă această campanie:

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

” De la an la an, domeniul legislației muncii a suferit numeroase modificări și adaptări fie la legislația europeană, fie impuse de contextul socio-economic și, mai nou, epidemiologic, pe care îl traversăm. Suntem obligați să ne adaptăm prompt și să implementăm imediat toate schimbările impuse de realitățile cu care ne confruntăm de la o zi la alta. Celebra afirmație ”Timpul nu mai are răbdare cu oamenii” a lui Marin Preda pare mai actuală ca oricând. Dacă până acum activitatea inspectorilor de muncă avea o latură importantă de prevenire, care viza informarea și conștientizarea lucrătorilor și a angajatorilor asupra riscurilor la care se expun, în contextul actual suntem obligați să impunem respectarea anumitor reglementări, practic s-a trecut de la poate la trebuie.

✅ UTIL – Cerința privind cap. soc. de minim 200 RON (la constituirea unui SRL) a fost eliminată, însă ONRC spune ca valoarea cap. soc. nu poate fi mai mica de 1 leu ✅ – click aici

Astfel, luând în considerare necesitatea asigurării, în continuare, a unei protecții adecvate împotriva îmbolnăvirii cu coronavirusul SARS-CoV-2, prevăzută de Legea nr.55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, se impune intensificarea controalelor desfășurate de Inspecția Muncii, în vederea verificării și conștientizării angajatorilor cu privire la aplicarea legislației care reglementează stabilirea unor programe individualizate de muncă, munca la domiciliu munca în regim de telemuncă precum și cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor. Solicit colegilor inspectori de muncă să-și ia toate măsurile necesare astfel încât, în exercitarea activității de control, să evite, pe cât posibil, expunerea la contaminarea cu virusul Sars-CoV-2. Rezultatele vor fi comunicate public la sfârșitul campaniei.”

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

🎯 Campania se va desfăşura în perioada 10 – 24.11.2020, inclusiv în zilele de 14.11.2020 și 21.11.2020, și are ca grup țintă angajatorii cu un număr de peste 50 de angajați.

La nivelul Inspecţiei Muncii, campania este coordonată prin participarea directă la acțiunile de control din teritoriu de Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat, Mihai Nicolae Ucă, inspector general de stat adjunct SSM și Larisa Otilia Papp, inspector general de stat adjunct relații de muncă.

OBIECTIVELE CAMPANIEI sunt următoarele:

🎯 NOU – Legea nr. 222/2020 – abrogare declarare adaos comercial (info și text integral) 🎯 – click aici

👉Conștientizarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariați și determinarea acestora să organizeze programul de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră și de a implementa munca la domiciliu și telemunca, în vederea reducerii riscului de contaminare cu Coronavirus la locul de munca precum si pe timpul deplasării la și de la locul de muncă precum și cu privire la asigurarea unui mediu de muncă sigur pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor;

👉Verificarea angajatorilor care au mai mult de 50 de salariați cu privire la aplicarea prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru și securitatea și sănătatea în muncă;

👉 Verificarea modului în care angajatorii organizează transportul de la locul de muncă la domiciliu și invers, precum și a modului în care s-au organizat spațiile destinate servirii mesei de către lucrători;

🔵 INFO – Legea nr. 238/2020 – pentru modificarea Legii contabilității nr. 82/1991 (eliminare bilanț/raportare la 30.06.2021) 🔵 – click aici

👉Identificarea neconformităților în domeniul securității și sănătății în muncă și luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlați a prevederilor legale în vigoare.

👉Identificarea si combaterea muncii nedeclarate şi luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatorii controlați, a prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.