AcasăCodul munciiFACILITĂȚI pentru activitățile desfășurate de zilieri afectate de întreruperea sau restrângerea activității...

FACILITĂȚI pentru activitățile desfășurate de zilieri afectate de întreruperea sau restrângerea activității ca urmare a efectelor SARS-CoV-2

Potrivit ANAF – pentru activitățile desfășurate de zilieri afectate de întreruperea sau restrângerea activității ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2 – exista si o serie de facilitati:

• pentru zilierii care îşi desfășoară activitatea într-unul din domeniile prevăzute de legea privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, afectate de întreruperea sau restrângerea activității ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pentru o perioadă de 3 luni, la alegerea beneficiarului de lucrări, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2020, se acordă de la bugetul de stat o sumă reprezentând 35% din remunerația cuvenită zilei de muncă;

ABONEAZA-TE LA NOUL NOSTRU CANAL DE YOUTUBE ✅ – click aici – DUPA CARE DAI CLICK PE „SUBSCRIBE” SI APOI PE CLOPOTEL. MULTUMIM!

• beneficiarii de lucrări vor acorda aceste sume din bugetul propriu, la momentul plății contravalorii muncii zilnice și, ulterior, le vor deconta integral, la cerere, de la bugetul de stat prin Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială și agențiile pentru plăți și inspecție socială județene, re- spectiv a municipiului București. Decontarea se efectuează în termen de cel mult 10 zile de la data depunerii cererii, în baza unei proceduri care se aprobă prin hotărâre a Guvernului;

• cererea însoţită de listele cu zilierii beneficiari ai sumei se depun de către beneficiarii de lucrări, spre decontare şi încasare, la agenţiile pentru plăţi şi inspecţie socială judeţene, respectiv a mu- nicipiului Bucureşti în a căror rază teritorială îşi desfăşoară activitatea sau îşi au sediul social, lu- nar, pentru luna anterioară, până la data de 5 a fiecărei luni, în format electronic;

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

• suma astfel acordată reprezintă venit de natură salarială pentru care se datorează impozit pe venit şi contribuţie de asigurări sociale.

BAZA LEGALĂ:

– Legea 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările şi completările ulterioare;
– Legea 52/2011privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– Ordinul 831/600/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii 52/2011;
– Ordinul 1140/2020 pentru aprobarea Metodologiei de întocmire și transmitere a Registrului electronic de evidență a zilierilor, precum și înregistrările care se efectuează în acesta, publicat în Monitorul Oficial 651 din 23 iulie 2020
– Ordonanța de urgență 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă, publicată în Monitorul Oficial 720 din 10 august 2020.

Sursa (cu multumiri pentru posibilitatea preluarii) – DGRFP Brasov

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
Potrivit ANAF - pentru activitățile desfășurate de zilieri afectate de întreruperea sau restrângerea activității ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2 - exista si o serie de facilitati: • pentru zilierii care îşi desfășoară activitatea într-unul din domeniile prevăzute de legea privind exercitarea unor activităţi cu caracter...FACILITĂȚI pentru activitățile desfășurate de zilieri afectate de întreruperea sau restrângerea activității ca urmare a efectelor SARS-CoV-2
error: Conținutul este protejat !!