ANAF – a noua campanie de informare, prin SPV, referitoare la utilizarea caselor de marcat electronice

0
6

Ministerul Finantelor Publice, prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, desfasoara, in Spatiul Privat Virtual, o noua campanie de informare a contribuabililor, pentru stimularea acestora de a se data cu case de marcat electronice si pentru indeplinirea voluntara a obligatiilor fiscale.

Prin SPV, sunt transmise scrisori informative, catre patru categorii de contribuabili, in functie de situatia in care acestia se regasesc, conform evidentelor institutiei:

1. celor care au declarat numarul aparatelor de marcat electronice fiscale utilizate, prin Formularul 394 – Declaratie informativa privind livrarile si prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele inregitratein scopuri de TVA,insa nu figureaza inscrisi in evidentele ANAF si cu Cererea de atribuire a numarului de ordine din registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF;

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

2. celor care figureaza in evidentele ANAF inregistrati cu Cerere de atribuire a numarului de ordine din registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate In judetul/municipiul Bucuresti sau a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF, insa aparatul/aparatele nu figureaza ca fiind instalat/e;

3. celor care, potrivit prevederilor art.1, alin (1), din OUG nr. 28/1999 au obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3, alin (2) din aceeasi ordonanta, si care nu si-au indeplinit aceasta obligatie;

4. celor care figureaza inscrisi in evidentele ANAF cu aparat/e de marcat electronice fiscale insa nu si-au indeplinit obligatiile prevazute de legislatia in vigoare privind transmiterea datelor fiscale catre ANAF.

Sistemul de raportare contabilă la 30 iunie 2019 – precizări de ultimă oră ale ANAF (august 2019) – click aici

Totodata, amintim ca ANAF a demarat,incepand din 1 august a.c., o ampla actiune de control in vederea combaterii evaziunii fiscale si pentru cresterea conformarii la declarare a obligatiilor fiscale la bugetul de stat.

Controalele vor conduce la identificarea in timp real a erorilor, care, daca sunt remediate in timp util, var determina plata unor obligatii fiscale accesorii mai mici, in comparatie cu cele rezultate in urma unei inspectii fiscale generale. Contribuabilii var avea posibilitatea de a-si corecta declaratiile si de a se conforma la plata obligatiilor, potrivit legii.

De asemenea,in cadrul actiunii, inspectorii antifrauda vor verifica inclusiv modul in care contribuabilii respecta obliga\ia legala privind dotarea si utilizarea nailer case de marcat cu jurnal electronic.

Sursa – ANAF – SERVICIUL COMUNICARE, RELATll PUBLICE SI MASS-MEDIA

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.