Care sunt noutățile majore aduse de OPANAF 1757/2019 – procedură de mediere ANAF (oficial)

0
126

Dupa cum stiti, saptamana trecuta a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 549 din 04.07.2019Ordinul Presedintelui Agenției Națională de Administrare Fiscală nr. 1757 din 28 Iunie 2019TEXT INTEGRAL – pentru aprobarea Procedurii de mediere, precum și a documentelor pe care debitorii le prezintă în vederea susținerii situației economice și financiare.

AVAND IN VEDERE CELE DE MAI SUS, va supunem atentiei cateva precizari suplimentare – via AJFP Dambovita (institutie careia ii multumim pentru posibilitatea reluarii informatiilor). Speram sa va fie de folos.

✔ Prin Legea nr. 30 din 10 ianuarie 2019 a fost completat Codul de procedură fiscală, introducându-se procedura de mediere (art. 230^1) în situația în care contribuabilul întâmpină dificultăți în achitarea datoriilor fiscale ajunse la scadență și pentru care s-a comunicat somație.

✔ Astfel, contribuabilul aflat în dificultate are posibilitatea de a notifica organul fiscal cu privire la intenția sa de a derula procedura de mediere, în termen de 15 zile de la primirea somației.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

✔ De la data la care debitorul notifică organului fiscal intenţia de mediere, se suspendă procedura de executare silită pentru obligațiile care fac obiectul somației.

✔ În termen de maximum două zile de la primirea notificării privind intenţia de mediere, organul fiscal înştiinţează debitorul cu privire la organizarea întâlnirii în vederea realizării procedurii de mediere. Data organizării întâlnirii nu trebuie să depăşească termenul de 10 zile de la primirea notificării intenţiei de mediere. În cazul în care debitorul este înrolat în spaţiul privat virtual, înştiinţarea privind organizarea întâlnirii în vederea realizării procedurii de mediere se comunică prin această modalitate.

✔ Procedura de mediere se organizează de către organul fiscal, prin asigurarea participării a doi reprezentanţi, respectiv unul din cadrul compartimentului cu atribuţii în evidenţa analitică pe plătitori, iar celălalt din cadrul compartimentului cu atribuţii în executare silită. Ori de câte ori este necesar, la întâlnirea de mediere pot participa şi şefii ierarhic superiori ai celor doi reprezentanţi.

UTIL – Foaie de lucru (model actualizat 2019) – OPIS cu ce trebuie sa facă în fiecare lună/trimestru/an, un contabil – click aici

✔ Procedura de mediere constă în clarificarea întinderii obligaţiei fiscale înscrise în somaţie, precum și în analiza de către organul fiscal împreună cu debitorul a situaţiei economice şi financiare în scopul identificării unor soluţii optime de stingere a obligaţiilor fiscale, inclusiv posibilitatea de a beneficia de înlesnirile la plată.

✔ Rezultatul medierii, precum şi soluţiile optime de stingere a obligaţiilor fiscale se consemnează într-un proces-verbal.

✔ În situaţia în care în termen de 15 zile de la finalizarea medierii nu se stinge debitul sau nu se solicită înlesnirea la plată, organul fiscal continuă măsurile de executare silită.

✔ Pe parcursul procedurii de mediere organul fiscal poate dispune măsuri asigurătorii.

UTIL – Adeverință de vechime în muncă (generare prin importul datelor din Revisal) – update nou (verificarea configurației Excel de pe PC) – click aici

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.