MFP – s-a înjumătățit termenul de soluționare a cererilor de înscriere în Registrul entităților/unităților de cult

1
303

La solicitarea Ministerului Finanțelor Publice, pentru eliminarea blocajelor, conducerea ANAF a redus până la cel mult cinci zile termenul de soluționare a solicitărilor de înscriere în Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale. De asemenea, înscrierea în Registru se realizează în ziua aprobării cererii de înscriere, în loc de data comunicării Deciziei privind aprobarea cererii de înscriere.

La mai puțin de două săptămâni de la publicarea pe portalul www.anaf.ro, 2.255 de asociații non-profit sunt deja înscrise în Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale. Registrul poate fi consultat în secțiunea Servicii online – https://www.anaf.ro/RegistrulEntitatilorUnitatilorCult/.

Cererile de înscriere/radiere în/din Registrul entităților/unităților de cult pentru care se acordă deduceri fiscale (Formular 163 – disponibil pe site-ul ANAF) se depun online, prin intermediul portalului e-guvernare.ro.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS), SAU TE ROG SA DAI ACCEPT IN FEREASTRA CE APARE LA INTRAREA PE SITE – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI. PENTRU ABONARE LA NEWSLETTER – CLICK AICI

Potrivit art.25 alin.(1^4) din Codul fiscal, înscrierea în Registru se realizează pe baza solicitării entității, dacă sunt îndeplinite cumulativ, la data depunerii cererii, următoarele condiţii:

a) desfășoară activitate în domeniul pentru care a fost constituită, pe baza declarației pe propria răspundere;
b) şi-a îndeplinit toate obligațiile fiscale declarative prevăzute de lege;
c) nu are obligaţii fiscale restante la bugetul general consolidat, mai vechi de 90 de zile;
d) a depus situaţiile financiare anuale, prevăzute de lege;
e) nu a fost declarată inactivă, potrivit art. 92 din Codul de procedură fiscală.

Condițiile de mai sus sunt verificate de administrația fiscală care gestionează respectiva entitate non-profit în calitate de plătitor de impozite și taxe. Este necesară prezentarea certificatelor de atestare fiscală eliberate de direcțiile de impozite și taxe din subordinea unităților administrativ-teritoriale, deoarece ANAF nu deține informații privind impozitele și taxele locale datorate de contribuabili unităților administrativ-teritoriale.

Formularul 163 – Cerere de înscriere/radiere în/din Registrul entităților/unităților de cult (ANAF a publicat PDF-ul inteligent) – click aici

Constituirea Registrului a fost reglementată de art.I pct. (1^3) din Legea nr.30/2019 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare, prin care a fost modificat și completat art.25 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal.

Sursa – MFP

1 COMENTARIU

  1. […] Speram sa va fie de folos – deoarece acesta este o actualizare la cel publicat anterior – link. DE INTERES – MFP – s-a înjumătățit termenul de soluționare a cererilor de înscriere în Registrul entităților/unităților de cult – click aici. […]

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.