Comunicat oficial ANAF – procedură transmitere date case de marcat (OPANAF 627/2018)

Dupa cum stiti, în Monitorul Oficial, Partea I nr. 238 din 19 martie 2018, a fost publicat Ordinul Presedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 627/08.03.2018text integral aici – privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), după caz, respectiv cele prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. b) şi c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

UPDATE (SEPTEMBRIE 2018) – DECLARATII/APLICATII NOI CASE DE MARCAT – F4109 – CLICK AICI – A4200 – CLICK AICI – A4203 – CLICK AICI. BONUS – INSTRUCTIUNI SI MODELE – CLICK AICI.

Iata cateva precizări suplimentare (via AJFP Dambovita – institutie careia ii multumim pentru posibilitatea preluarii):

– Utilizatorii caselor de marcat vor avea obligaţia să transmită către ANAF datele referitoare la operaţiunile efectuate (informaţiile din bonurile fiscale, datele din raportul fiscal de închidere zilnică, informaţiile cu privire la închiderea/deschiderea aparatului).

UPDATE (model declaratie aici) – INSTRUCȚIUNI pentru utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale (ghid de îndrumare cu modele incluse) – click aici

– În vederea îndeplinirii obligaţiei de mai sus, fişierele XML prevăzute în legislaţia secundară privind casele de marcat (OPANAF 146/2018, HG 479/2003), semnate folosind certificatul digital al casei de marcat, sunt exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern.

– Prin intermediul programului de asistenţă pus la dispoziţie pe portalul ANAF, fişierele XML sunt validate şi ataşate unui fişier PDF. Fişierul PDF cu XML ataşat, semnat cu certificat digital calificat, se comunică ANAF prin mijloace electronice de transmitere la distanţă până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare. Prin perioadă de raportare se înţelege luna calendaristică.

IMPORTANT – CLICK PE CLOPOȚELUL ROSU DIN COLTUL ECRANULUI (STÂNGA JOS) – SI ABONEAZĂ-TE LA NOTIFICĂRI. DE CÂTE ORI PUBLICAM CEVA, AJUNGE MAI REPEDE LA TINE DECÂT LA CEI CARE NU SUNT ABONAȚI.

– În situaţia în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligaţia de a informa organul fiscal prin completarea şi transmiterea „Declaraţiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”, al cărei model este prevăzut în anexa la ordin. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înţelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare (luna anterioară).

– „Declaraţia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate” se completează cu ajutorul programului de asistenţă pus la dispoziţia utilizatorilor pe portalul ANAF şi se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, până cel mai târziu în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

– În cazul în care, după depunerea declaraţiei, utilizatorul constată existenţa unor omisiuni/erori în datele declarate, acesta trebuie să depună o nouă declaraţie completată cu datele care necesită modificarea şi/sau datele care nu au fost declarate.

– Pentru transmiterea fişierelor şi/sau, după caz, a declaraţiei, utilizatorul ori împuternicitul acestuia trebuie să deţină un certificat calificat eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată.

Reamintim faptul că, începând cu data de 1 iunie 2018, contribuabilii mijlocii şi mari au obligaţia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, iar contribuabilii mici începând cu data de 1 august 2018.

„CabinetExpert.ro foloseste, dar va si recomanda cu incredere – cel mai bun program de facturare, gestiune si contabilitate primara – Smart Bill