Declararea contractelor încheiate cu străinii care prestează servicii în România – OPANAF 2994/2016

0
298

ANAF aduce la cunoştinţa contribuabililor faptul că, in Monitorul Oficial al României nr. 854/ 27 octombrie 2016 a fost publicat OPANAF nr. 2.994/ 2016 privind procedura de înregistrare a contractelor/ documentelor încheiate între persoane juridice române, persoane fizice rezidente, precum şi persoane juridice străine care desfăşoară activitate în România printr-un sediu permanent/ sediu permanent desemnat şi persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente .

Actul normativ menţionat se aplică de la data apariţiei sale în Monitorul Oficial al României, respectiv 27 octombrie 2016.

Cui se aplică reglementările?

Persoanele juridice române, persoanele fizice rezidente, precum şi persoanele juridice străine care desfăşoară activitate în România printr-un sediu permanent/ sediu permanent desemnat au obligaţia să înregistreze contractele/documentele încheiate cu persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente care execută pe teritoriul României prestări de servicii de natura lucrărilor de construcţii, de montaj, activităţilor de supraveghere, activităţilor de consultanţă, de asistenţă tehnică şi a oricăror altor servicii prestate în România care generează venituri impozabile.

Contractele/ Documentele încheiate de persoane juridice române, persoane fizice rezidente, precum şi de persoane juridice străine care desfăşoară activitate în România printr-un sediu permanent/ sediu permanent desemnat cu persoane juridice străine sau persoane fizice nerezidente pentru activităţi desfăşurate în afara teritoriului României nu fac obiectul înregistrării, potrivit prezentelor dispoziţii.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Abonează-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Unde se înregistrează contractele

Înregistrarea contractelor/ documentelor menţionate mai sus, indiferent de durata acestora, se efectuează la organele fiscale teritoriale în a căror rază persoanele juridice române, persoanele fizice rezidente, precum şi persoanele juridice străine care desfăşoară activitate în România printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, beneficiare ale activităţilor de la alin. (1), îşi au domiciliul fiscal, conform legii.

Prin excepţie, persoanele juridice române şi persoanele juridice străine care desfăşoară activitate în România printr-un sediu permanent/sediu permanent desemnat, care au calitatea de contribuabili mari şi mijlocii, potrivit reglementărilor legale în vigoare, au obligaţia înregistrării contractelor/ documentelor la organul fiscal central competent pentru administrare.

Atunci când nu este încheiat contract în formă scrisă, se înregistrează documentele care justifică prestările efective de servicii pe teritoriul României: situaţii de lucrări, procese-verbale de recepţie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, studii de piaţă sau orice alte documente corespunzătoare.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Abonează-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Noutăţile aduse de acest act normativ care înlocuieşte Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 1.400/ 2012

– Declaraţia de înregistrare a contractelor/ documentelor – Formularul 017, formular ce nu era individualizat înainte de apariţia OPANAF 2.994/ 2016;
· Dacă, de la depunerea formularului 017, au intervenit între timp modificări în ceea ce priveşte datele înscrise iniţial, contribuabilul are la dispoziţie 15 zile de la data producerii acestor modificări pentru a le declara organului fiscal, faţă de 30 de zile câte erau prevăzute anterior;
· În cazul în care intervin aceste modificări, contribuabilul va depune o nouă declaraţie – un nou Formular 017, bifând pe declaraţie căsuţa „Declaraţie de menţiuni”. Înainte de apariţia acestui nou ordin, contribuabilul aducea la cunoştinţa organului fiscal competent modificările intervenite printr-o declaraţie de rectificare.

Sursa (cu multumiri) – Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Galaţi

Articolul precedentDeterminare cifră de afaceri la ieșirea din sistemul TVA la încasare – speța ANAF 2016
Articolul următorInventarierea patrimoniului la 31.12.2016 – informații utile cu privire la aspectele importante de care trebuie ținut cont

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.