AcasăCodul munciiPrevenirea și combaterea cauzelor stresului profesional - precizari oficiale ITM

Prevenirea și combaterea cauzelor stresului profesional – precizari oficiale ITM

Astăzi, stresul legat de muncă nu poate fi considerat problema câtorva indivizi. Aceasta trebuie să fie recunoscută ca o problemă colectivă cu implicaţii majore pentru bunăstarea lucratorilor şi societăţii ca întreg.

În conformitate cu Convenția OIM, principalele functii ale sistemului de inspecție a muncii ar trebui să fie: asigurarea aplicarii prevederilor legale referitoare la condițiile de muncă si protectia lucrătorilor în timpul angajării în munca lor si de a furniza informații tehnice si consiliere angajatorilor si lucrătorilor în ceea ce priveste cele mai eficiente mijloace de respectare a prevederilor legale.

Angajatorii ar trebui să fie constienti de efectele negative ale riscurile psihosociale care pot afecta lucrătorii ca rezultat de prea multă muncă si lipsa controlului asupra sarcinilor care le revin.

Din păcate, multi oameni sunt doar constienti de faptul că un nivel de stres dăunător a fost atins odată ce efectele sale negative au afectat munca si bunastarea lor.

Informarea angajatorilor si lucrătorilor si abordarea acestor riscuri noi creează un mediu de munca sigur si sănătos, construieste o cultură de prevenire pozitivă si constructivă în organizatie, stimulează implicarea si eficienta, protejează sănătatea si bunăstarea lucrătorilor si creste productivitatea.

Întreprinderile nu ar trebui să se concentreze doar asupra unui individ. Ca răspuns la această problemă, abordarea colectivă pentru prevenirea stresului legat de muncă si promovarea sănătătii mentale la locul de muncă trebuie încă să fie stimulată.

Este esential să se găsească modalităti inovatoare de manipulare a cauzelor si a consecintelor stresului legat de munca, cu o combinatie a masurilor colective si cele individuale.

Un program eficient la locul de muncă pentru a preveni stresul legat de muncă necesită identificarea corectă a riscurilor si a evaluării psihosociale de performantă in muncă si probleme personale care rezultă din stres.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Participarea lucrătorilor în acest proces este crucial. Lucrătorii si reprezentantii acestora trebuie să fie implicati în identificarea acelor riscuri psihosociale pe care le simt cauza stresului inutil în locurile lor de muncă, precum si în evaluarea lor în asa fel încât să se stabilească prioritătile de interventie.

Evaluarea ar trebui făcută într-un mod sistematic si lucrătorii ar trebui să fie rugati să-si exprime îngrijorarea cu privire la orice situatie care poate fi cauza stresului la locul de muncă.

Promovarea unei mediu de muncă sănătos si construirea unei culturi de prevenire este o responsabilitate comună a guvernelor, angajatorilor si lucrătorilor, cadrele medicale si societăti în ansamblu.

Stresul este răspunsul fizic si emotional dăunător cauzat de un dezechilibru între cerintele percepute si resursele percepute si abilitătile persoanelor fizice de a face fată acestor cerinte.

Sursa (cu multumiri) – http://itmconstanta.ro/


Descoperă mai multe la CabinetExpert.ro - blog contabilitate

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!

Descoperă mai multe la CabinetExpert.ro - blog contabilitate

Abonează-te acum ca să citești în continuare și să ai acces la întreaga arhivă.

Continuă lectura