Decizie pentru alocare serie și număr la facturi, chitanțe, avize (model) – important la începutul anului 2016

5
495

Conform legislatiei in vigoare, persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată – text integral – respectiv: societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, societăţile cooperatiste şi celelalte persoane juridice, instituţiile publice, asociaţiile şi celelalte persoane juridice cu şi fără scop patrimonial, precum şi persoanele fizice care desfăşoară activităţi producătoare de venituri, subunităţile fără personalitate juridică, cu sediul în străinătate sau în România, au obligaţia să asigure un regim intern de numerotare a formularelor financiar-contabile utilizate.

În acest context, persoanele care răspund de organizarea şi conducerea contabilităţii vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuţii privind alocarea şi gestionarea numerelor aferente (pentru 2016) . Fiecare formular va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvenţial(ă), stabilit(ă) de societate.

PENTRU MODELUL DE DECIZIE INTERNA 2016 (OBLIGATORIU DE INTOCMIT) – CLICK AICI

IMPORTANT:

În alocarea numerelor se va ţine cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale. Orice persoană prevăzută la art. 1 din Legea contabilităţii nr. 82/1991, republicată, trebuie să emită proceduri proprii de stabilire şi/sau alocare de numere sau serii, pentru fiecare exerciţiu financiar, iar în decizia internă se va menţiona care este numărul sau seria de la care se emite primul document.

5 COMENTARII

  1. OMEF nr. 3.512/2008 și OMFP nr. 2.226/2006 au fost abrogate începând cu data de 1 Ianuarie 2016 prin Ordinul MFP nr.2634/2015.

  2. Bravo Monica! Noul ordin nu mai face referire la vreo decizie interna ci te trimite la Codul fiscal. Codul fiscal mentioneaza ce trebuie sa contina factura, dar nu exista o obligatie de a emite vreo decizie.

  3. omfp 2634/2015 pct 24 24. Entitățile vor asigura un regim intern de numerotare adocumentelor financiar-contabile, astfel:
    — persoanele care răspund de organizarea și conducerea contabilității vor desemna, prin decizie internă scrisă, o persoană sau mai multe, după caz, care să aibă atribuții privind alocarea și gestionarea numerelor aferente;
    — fiecare document va avea un număr de ordine sau o serie, după caz, număr sau serie ce trebuie să fie secvențial(ă), stabilit(ă) de entitate. În alocarea numerelor se va ține cont de structura organizatorică, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.;
    — entitățile vor emite proceduri proprii de stabilire și/sau alocare de numere ori serii, după caz, prin care se va menționa, pentru fiecare exercițiu financiar, care este numărul sau seria de la care se emite primul document.

  4. BUNA ZIUA!
    AM SI EU O NELAMURIRE DACA POATE SA MA AJUTE CINEVA,VA ROG.
    DACA AM UITAT O CHITANTA NECOMPLETATA POT SA REVIN LA EA DUPA 4-5 ZILE SA O COMPLETEZ? ADICA NU TREBUIE ANULATA NU?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.