AcasăReglementari contabileO.U.G. nr. 44/2015 – facilitate fiscală - comunicat oficial ANAF

O.U.G. nr. 44/2015 – facilitate fiscală – comunicat oficial ANAF

ANAF, aduce la cunostinta contribuabililor publicarea in M.O. nr.785/21.10.2015 a Ordonantei de Urgenta nr.44/21.10.2015text integral aici – privind acordarea unor facilitati fiscale – si face următoarele precizari:

– Actul normativ a fost elaborat în vederea sprijinirii contribuabililor aflaţi în dificultate şi care nu au fost în măsură să acceseze o eşalonare la plată pentru obligaţiile fiscale restante; se intenţionează astfel stimularea achitării voluntare de către contribuabili a obligaţiilor de plată restante, maximizarea încasărilor bugetare, stimularea mediului economic şi diminuarea arieratelor bugetare;

– facilitatea fiscală constă în anularea penalităţilor de întârziere, precum şi a unei cote de 54,2% din dobânzi, aferente obligaţiilor de plată principale datorate bugetului general consolidat, restante la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a) – toate obligaţiile fiscale principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, se sting prin orice modalitate până la data de 31 martie 2016;
b) – o cotă de 45,8% din dobânzile aferente obligaţiilor de la lit. a), stabilite prin decizii comunicate până la data stingerii obligaţiilor de plată principale, se stinge până la data de 30 iunie 2016;
c)- este stinsă o cotă de 45,8% din dobânzile datorate până la data stingerii obligaţiilor de plată principale prevăzute la lit. a) şi stabilite prin decizii comunicate după această dată, până la termenul de plată prevăzut la art. 111 alin. (2) din O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală;
d) – sunt stinse toate obligaţiile de plată principale cu termene de plată cuprinse între data de 1 octombrie 2015 şi 31 martie 2016 până la data depunerii cererii de anulare a penalităţilor de întârziere şi a cotei de 54,2% din dobânzi;
e) – contribuabilul să aibă depuse toate declaraţiile fiscale până la data depunerii cererii de anulare;
f) – contribuabilul depune cererea de anulare până la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sancţiunea decăderii.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

– totodată, ordonanţa prevede şi posibilitatea anulării, în anumite condiţii, a penalităţilor de întârziere şi a unei cote de 54,2% din dobânzi, aferente diferenţelor de obligaţii de plată declarate suplimentar de contribuabili prin declaraţie rectificativă prin care se corectează obligaţii de plată principale cu scadenţe anterioare datei de 30 septembrie 2015;

– se precizează şi condiţiile în care se pot anula penalităţile de întârziere şi o cotă de 54,2% din dobânzi aferente obligaţiilor de plată principale cu termene de plată anterioare datei de 30 septembrie 2015 şi stinse până la această dată;

– se pot anula, în anumite condiţii, şi penalităţile de întârziere şi o cotă de 54,2% din dobânzi aferente obligaţiilor de plată principale cu termene de plată până la 30 septembrie 2015 şi individualizate în decizii de impunere emise urmare a unei inspecţii fiscale în derulare la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţe;

– contribuabilii care intenţionează să beneficieze de anularea obligaţiilor de plată accesorii pot notifica organul fiscal competent cu privire la această intenţie până cel mai târziu la data depunerii cererii de anulare;

– după depunere notificării, penalităţile de întârziere şi o cotă de 54,2% din dobânzi, care pot face obiectul anulării, se amână la plată în vederea anulării şi pentru aceste obligaţii fiscale procedura de executare silită se suspendă sau nu începe;

– în cazul obligaţiilor datorate bugetelor locale, prevederile ordonanţei se aplică dacă consiliul local stabileşte, prin hotărâre, aplicarea acestor prevederi;

– în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei se va aproba procedura de aplicare prin ordin al ministrului finanţelor publice.

Sursa (cu multumiri) – Administratia Judeana a Finantelor Publice Dambovita

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!