AcasăTVA - modificari si noutatiProcedura rambursare TVA dupa aparitia OMFP 491/2014 - info oficial

Procedura rambursare TVA dupa aparitia OMFP 491/2014 – info oficial

Dupa cum stiti, în Monitorul Oficial nr. 249/07.04.2014 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 491/2014text integral aici – pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 263/2010 pentru aprobarea Procedurii de solutionare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu optiune de rambursare .

Aparitia actului normativ a fost determinată de introducerea unor prevederi special privind rambursarea de TVA prin pct.13 din art.III al Ordonantei de urgentă a Guvernului nr. 8/2014 pentru modificarea si completarea unor acte normative si alte măsuri fiscalbugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr.151 din 28 februarie 2014.

Prevederile ordinului se aplică începând cu deconturile aferente:
lunii martie 2014 pentru persoanele impozabile care utilizează luna ca perioadă fiscală la TVA,
trimestrului I 2014 pentru persoanele care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală la TVA;
semestrului I 2014 pentru persoanele care utilizează semestrul calendaristic ca perioadă fiscală la TVA;
anului 2014 pentru persoanele care utilizează anul calendaristic ca perioadă fiscală la TVA.

NU UITATI SA DATI UN LIKE SI PAGINII NOASTRE DE FACEBOOKCLICK AICI – SAU SA VA ABONATI LA NEWSLETTER – VEZI PARTEA DREAPTA LA SECTIUNEA „Aboneaza-te la insemnari”. NOU – ACUM AVEM SI UN GRUP PE FACEBOOKCLICK AICI, DAR SI O PAGINA DE GOOGLE PLUSCLICK AICI.

Principale prevederi ale actului normativ sunt:

A. Măsuri aplicabile tuturor persoanelor impozabile care solicită rambursarea sumei negative de TVA

Restructurarea etapelor de solutionare a deconturilor cu sume negative cu optiune de rambursare, astfel încât procedura de rambursare va presupune parcurgerea mai multor etape succesive, după cum urmează:

– verificarea pentru fiecare DNOR, dacă persoana impozabilă solicitantă figurează cu fapte de natură infractională înscrise în cazierul fiscal:

* – dacă persoana are fapte înscrise în cazier – se încadrează la risc fiscal mare;
* – dacă persoana nu are fapte înscrise în cazier si suma solicitată este mai mică de 45.000 lei – se încadrează la risc fiscal mic si se va emite decizia de rambursare în termen de max. 5 zile de la data depunerii decontului.

– verificarea pentru fiecare DNOR, dacă persoana impozabilă solicitantă figurează cu risc fiscal mare stabilit de alte organe fiscale (de administrare, de inspectie fiscală):

* – dacă persoana figurează cu acest grad de risc-se încadrează la risc fiscal mare si din punct de vedere al solutionării DNOR;
* – dacă persoana nu figurează cu acest grad de risc si suma solicitată este mai mică de 45.000 lei – se încadrează la risc fiscal mic si se va emite decizia de rambursare în termen de max. 5 zile de la data depunerii decontului.

B. Modificarea actualelor conditii de încadrare la risc fiscal mare, specifice unor categorii de contribuabili

1. pentru contribuabilii mijlocii – se elimină conditia de încadrare la risc fiscal mare pentru persoanele impozabile care nu au depus în ultimele 12 luni toate declaratiile fiscale. Se păstrează conditia de încadrare la risc fiscal mare pentru persoanele impozabile care nu au depus în ultimele 12 luni toate declaratiile informative 390 (VIES) „Declaratia recapitulativă privind livrările/achizitiile/prestările intracomunitare” si 394 „Declaratie informativă privind livrările/prestările si achizitiile efectuate pe teritoriul national”, pentru care persoanele impozabile aveau obligatia transmiterii către organul fiscal.

2. pentru contribuabilii mici – eliminarea, din procedura de analiză de risc, a încadrării la risc fiscal mediu, deconturile urmând să fie încadrate numai la risc fiscal mic sau mare.

O altă prevedere cu caracter de noutate se referă la faptul că inspectia fiscal anticipată pentru solutionarea unuia sau mai multor deconturi cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare la acelasi contribuabil se poate finaliza chiar dacă la acesta este în curs de efectuare o altă inspectie fiscală pentru o perioadă anterioară.

Sursa – http://anaf.mfinante.ro/wps/portal/Vrancea

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!