AcasăDeclaratia 112Declaratia 112 - modalitati de rezolvare a erorilor frecvente aparute in cazul...

Declaratia 112 – modalitati de rezolvare a erorilor frecvente aparute in cazul depunerii

Multumita Ministerului Finanţelor Publice si Agentiei NAtionale pentru Administrare Fiscala, va punem la dispozitie un ghid util cu cele mai frecvente erori aparute in cazul depunerii D 112, insotite insa de explicatii cu privire la modalitatile de rezolvare a acestora.

Speram sa va fie de folos.

Eroare: Pagina accesată nu se încarcă, browserul afișează o eroare ca nu a putut încărca pagina.

Manifestare – Mesaj:

Motiv: Nu aveți conexiune la internet;
Nu aveţi drepturi să accesaţi această pagină.

______________________________________________________________

Rezolvare

‐ Verificaţi funcționalitatea conexiunii la internet;
‐ În cazul în care aţi introdus URL-ul manual şi nu folosind link-ul de pe pagina https://formularunic.eguvernare.
ro/
asiguraţi-vă ca aţi scris correct adresa şi că protocolul folosit este HTTPS. Spre exemplu:
https://193.151.31.35:8443 – Corect
http://193.151.31.35:8443 – Greşit
‐ Contactaţi Departamentul de IT / ISP –ul dumneavoastră şi asiguraţi-vă ca aveţi dreptul să accesaţi pagini folosind protocolul HTTPS;
‐ Contactaţi Departamentul de IT / ISP –ul dumneavoastră şi asigurați-vă ca aveți dreptul să accesaţi servicii pe portul 8443.

Eroare: încercarea de a accesa site-ul Internet al MFP fără a avea acest drept

Manifestare – Mesaj la autentificare:

Motiv: Certificatul dumneavoastra nu a fost înrolat pe site-ul Internet MFP

______________________________________________________________

Rezolvare – Inrolaţi certificatul digital folosind procedura de inregistrare certificate, disponibila pe site-ul ANAF la secţiunea Declaratii electronice

Eroare: încercarea de a accesa site-ul Internet al MFP fără a avea acest drept

Manifestare – Mesaj la autentificare: User unauthorized

______________________________________________________________

Rezolvare:
– Verificaţi că dispozitivul hardware (token-ul) pe care se află certificatul se află introdus în calculator;
– Verificaţi că nu mai aveţi şi alte astfel de dispozitive introduse în calculator;
– Verificaţi că aveţi pe token un certificat valid;
– Verificaţi că pe token se află acelaşi certificat ca şi cel pe care l-aţi ales pentru autentificare, din fereastra
prezentată de browser;
– Dacă folosişi Mozzila Firefox asiguraţi-vă că aveţi instalate în browser driverele pentru a accesul la
dispozitivul criptografic.

Verificaţi modul în care a fost înrolat certificatul dumneavoastra digital pe site-ul Internet MFP. În acest scop trimiteţi prin e-mail la [email protected] solicitarea dumneavoastră împreună cu documentul de confirmare pe care l-aţi descărcat de la adresa http://static.anaf.mfinante.gov.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf, cu care v-aţi înregistrat pe site-ul MFP ANAF (fişierul in format PDF pe care l-aţi completat, semnat si trimis pentru verificare furnizorului de certificate, pe care l-aţi primit semnat de către furnizor).

Eroare: Nu este suportata pastrarea de cookie-uri

Manifestare – Mesaj: You have no cookie support – Please enable cookies in your browser.

Motiv – Browser-ul dumneavoastră nu suportă pastrarea de cookie-uri.

______________________________________________________________

Rezolvare: Pentru autentificare este necesar ca browser-ul pe care îl folosiţi să accepte cookie-uri. Activaţi setarea de acceptare de cookie-uri .

Eroare: Nu este acceptata renegocierea sesiunii

Manifestare – Mesaj: You have no cookie support – Please enable cookies in your browser.
Atunci când folosii browser-ul Mozzila Firefox vă apare o pagină cu eroarea: Error code: ssl_error_renegotiation_not_allowed

Motiv: Browser-ul Mozilla Firefox versiunea 4 Beta nu accepta renegocierea sesiunii ssl

______________________________________________________________

Rezolvare:

‐ Deschideţi o pagină şi tastaţi în bara de adrese about:config;
‐ Acceptaţi mesajul de avertizare şi continuaţi cu pagina următoare;
‐ Căutaţi parametrul security.ssl.allow_unrestricted_renego_everywhere__temporarily_available_pref şi setaţi valoarea acestuia la true;
‐ Reporniţi browser-ul şi accesați pagina de depunere a declaraţiei.

Eroare: Nu este gasit dispozitivul criptografic

Manifestare – Mesaj:

Motiv: Nu se poate găsi dispozitivul criptografic pe care se află certificatul selectat.

______________________________________________________________

Rezolvare:
– Verificaţi că dispozitivul criptografic este introdus în calculator;
– Verificaţi că nu sunt introduce şi alte dispozitive criptografice

Eroare: nerespectarea instrucţiunilor de introducere şi validare a datelor în declaraţie

Manifestare – Mesaj primit pe pagina de verificare a stării prelucrării: Fişier completat eronat sau fişier alterat

Motive:
1. În programul de asistenţă folosit nu s-a completat corect perioada de raportare a declaraţiei, sau CUI-ul este invalid (declarantul nu este înregistrat registrul de evidenţă a contribuabililor CUI).
2. S-au folosit comenzile AdobeReader pentru a importa în declaraţie un fişier xml. Atenţie, importul unui fişier xml cu altă structură decât cea cerută de formatul D112 propagă erorile de structură.

______________________________________________________________

Rezolvare:
1. Verificaţi şi coretaţi datelor înscrise în formularul D112.
2. Nu importaţi în soft-ul A (PDF Adobe) fişierul xml creat prin aplicaţii proprii. Nu importaţi în soft-ul A (PDF Adobe) fişierul xml generat în ataşamentul fişierului PDF inteligent, după validarea cu succes.

Eroare: încercarea de a depune ca D112 un fişier PDF fără ataşament valid

Manifestare – Mesaj primit pe pagina de verificare a stării prelucrării: Xml-ul ataşat fişierului este corupt sau nu există

Motiv:
1. Fişierul ataşat cu extensia xml nu respectă cerinţele de formatare ale unui fişier xml.
2. Fisierul PDF nu are ataşat fişier xml.
3. Nu s-a utilizat funcţia de validare a soft-ului A (PDF Adobe).
4. Nu au fost corectate erorile semnalate în fişierul de erori.

______________________________________________________________

Rezolvare:
1. Verificaţi daca fişierul ataşat respectă cerinţele de formatare ale unui fişier xml. Pentru aceasta trebuie să folosiţi soft-ul J (PDF Java) .
2. 3. 4.Utilizaţi funcţia de validare disponibilă în fişierul soft-ul A (PDF Adobe). Erorile de completare sunt semnalate în fisierul txt cu erori. După corectarea erorilor, pentru a se genera si ataşa automat fisierul xml, trebuie să apăsaţi din nou butonul Validare.

Eroare: semnarea D112 fără a avea acest drept

Manifestare – Mesaj primit pe pagina de verificare a stării prelucrării: Certificatul digital folosit la semnarea fişierului nu are drept de depunere pentru CUI

Motiv:
1.Certificatul digital cu care aţi semnat documentul nu este inregistrat pentru CUI-ul completat in declaraţie. (nu se respecta asocierea certificat-CUI).
2. Aveti doua certificate pe un dispozitiv si semnati cu certificatul expirat

______________________________________________________________

Rezolvare:
1. Verificaţi corectitudinea CUI-ului înscris în declaraţie.
1. Pentru situaţia în care CUI-ul este completat corect, verificaţi că certificatul este înregistrat pentru CUI-ul respectiv pe site-ul MFP-ANAF(înrolat). Pentru aceasta, prin formularul 150, trebuie să transmiteţi organului fiscal documentele privitoare la dreptul de reprezentare.
2. Pentru verificare, generare PDF si semnare, folositi ultima versiune a soft-ului J disponibil la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/Declaratiaunica.htm, care va da posibilitatea alegerii certificatului cu care semnati.

Eroare: încercarea de a depune D112 modificată dupa semnare sau completată folosind o versiune software depăşită

Manifestare – Mesaj primit pe pagina de verificare a stării prelucrării: Fişier modificat după semnare sau versiune incorecta:

Motiv:
1. A fost modificat cel puţin un câmp din declaraţie după semnare
2. După ce aţi semnat si salvat, aţi optat sa mai salvati odata la inchiderea documentului.
3. Nu aţi folosit ultima versiune a soft-ului A (PDF Adobe) sau J (PDF Java).

______________________________________________________________

Rezolvare:
1. 2. La deschideri ulterioare, nu salvaţi din nou documentul.
2. Descarcaţi ultima versiune a software-ului dorit de pe site, completati, semnaţi şi depuneţi din nou declaraţia D112.

Eroare: CNP-ul înscris în declaraţie nu se regăseşte in baza de date a persoanelor a MFP

Manifestare – Mesaj primit pe recipisă: Atenţionare: “Pentru asiguratul … CNP nu este găsit in baza de date a persoanelor a MFP”


Motiv:
1. CNP-ul nu este corect
2. CNP-ul este corect, dar nu figurează în baza de date

______________________________________________________________

Rezolvare:
1. Comparaţi CNP-ul din actul de identitate cu CNP-ul înscris în declaraţie şi corectati erorile.
2. Dacă CNP-ul înscris în actul de identitate nu figurează in baza de date a MFP, pentru rezolvarea problemei este necesar ca persoana să se adreseze Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor în raza căruia domiciliază, sau emitentului actului de identitate, indicând numărul de înregistrare al declaraţiei 112, înscris în recipisa pe care a fost primita atentionarea.

3 COMENTARII

  1. Daca am depus D112 pe mai multe luni cu CNP ul unei persoane angajate gresit, iar programul nu m a atentionat (din 2012 in prezent) trebuie sa fac rectificative pt fiecare luna in parte?Persoana in cauza m a anuntat cand a sesizat mergand la dr. fam. si acolo in baza de data aparea neasigurata.Totusi viramentele s au dus la altcineva (fiind in CNP gresit luna si ziua).

  2. Va multumesc.
    Si rectificativa se face in versiunea lucrata la momentul respectiv sau pt anul 2012 cea de pe site ul Anaf adica cea din 20,09,12, pt 2013 cea din 19,09,2013?

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!