AcasăGeneralViitorul electronic al contabilitatii

Viitorul electronic al contabilitatii

Posibilitatea de a depune online declaratiile fiscale folosind un certificat digital calificat a avut un impact pozitiv semnificativ asupra contribuabilului roman. Dintr-odata, declararea veniturilor si a obligatiilor catre stat s-a putut realiza direct din fata calculatorului, la fel de simplu ca transmiterea unui e-mail.

In prezent, persoanele care detin un certificat digital calificat pot transmite 14 declaratii fiscale in doar cateva secunde catre ANAF si documente semnate electronic catre alte 8 institutii importante, precum Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si Oficiul National al Registrului Comertului.

Noile tehnologii de securitate a informatiei vor simplifica, in viitorul apropiat, si mai mult munca persoanelor care lucreaza cu un volum mare de documente, asa cum sunt contribuabilii si mai ales contabilii.

Folosind servicii precum cel de arhivare electronica cu valoare legala si cel de facturare electronica, ei vor putea emite documente in format electronic cu valoare legala pe care le vor putea pastra in deplina siguranta. Aceste documente nu vor fi pierdute sau deteriorate, vor avea valoarea legala a originalului si vor putea fi gasite in cateva secunde, de fiecare data.

Costurile unui astfel de serviciu de arhivare electronica cu valoare legala sunt infime: pretul pachetului de baza al serviciului pe un an se compara cu cel al unui top de hartie A4.

Vestea si mai buna este ca certSIGN, cel mai mare furnizor de servicii de certificare, ofera acest serviciu gratis la reinnoirea sau la cumpararea unui certificat digital calificat de la certSIGN. Serviciul poate fi folosit pentru arhivarea electronica a tuturor declaratiilor fiscale transmise timp de un an la ANAF, fiind o foarte buna oportunitate de a testa avantajele acestui serviciu.

O alta oportunitate oferita de certificatul digital calificat pe care il aveti deja, este facturarea electronica. Acesta este un serviciu nou, reglementat prin nou-aparuta Lege 148/2012, dependent si de arhivarea electronica cu valoare legala si de serviciul de marcare temporala, care va simplifica atat procedura de emitere si de transmitere, cat si pastrarea facturilor, bonurilor si chitantelor.

Servicul de facturare electronica va elimina totodata costurile aferente transportului si tiparirii, respectiv va reduce substantial cheltuielile necesare stocarii pe termen lung a acestor documente fiscale.

Persoanele fizice si juridice care vor dori sa emita facturi, bonuri si chitante in format electronic vor avea nevoie de un certificat digital calficat, de serviciul de marcare temporala si de serviciul de arhivare electronica cu valoare legala. Singura firma din Romania care ofera toate aceste elemente este certSIGN.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

- Advertisment -
- Advertisement -
error: Conținutul este protejat !!