Formularul 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat” – info inregistrare

9
403

Incepând cu obligaţiile aferente lunii iulie a.c., formularul 112 „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” va fi depus numai prin mijloace electronice de depunere la distanţă.

Deoarece procedura de obţinere a certificatului digital calificat necesită parcurgerea mai multor etape, DGFP-urile invită contribuabilii să urgenteze acest demers. Atenţie! Formularul 112 va fi depus on-line până joi, 25 august a.c., inclusiv.

După obţinerea formularului 150 „Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat”, pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”, contribuabilii vor depune la orice unitate fiscală din subordinea ANAF:

– formularul 150 listat, semnat şi ştampilat de contribuabilul pentru care se depun declaraţiile fiscale;
– documentul de identitate al titularului certificatului calificat, în original şi copie;
– documentul în original şi copie, care atestă calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor sau Statutul societăţii comerciale);
– documentul de împuternicire, autentificat de notarul public, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil, în situaţia în care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

După depunerea documentaţiei, contribuabilii vor primi o confirmare pe adresa de e-mail menţionată în formularul 150 pentru utilizarea serviciului „Depunere declaraţii on-line”. Apoi, se accesează website-ul ANAF, www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Descărcare declaraţii, parcurgând etapele prezentate în ghidul Instrucţiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaraţiilor on-line, publicat pe website.

via – www.finantevalcea.ro

Anunțuri publicitare

9 COMENTARII

  1. -Bancile cu care lucreaza firma ta/unde lucrezi tu, au legatura cu una dintre firmele care acorda certificatul de semnatura. Am scutit alergatura si mi-au facut chiar un discount, totul s-a rezolvat online, dupa ce am dat actele la banca.
    -Concomitent trebuie actionat pentru imputernicire, daca esti reprezentant oficial al firmei, sau procura notariala daca esti angajat.
    -Dupa ce oficializezi cu firma de certificare, semnatura digitala, descarci Formularul 150 si il trimiti, deoarece iti trebuie acea recunoastere de la firma de certificare, precum ca tu esti titularul/posesorul semnaturii digitale.
    -Cu formularul 150 printat + certificarea + Certificatul firmei+ imuternicire/procura original + copie CI administrator firma + copie CI al imputernicit, puse toate intr-un dosar mergi la TREZ de care apartii, predai dosar (sa ai si o copie dupa F150 sa-ti dea numar de inregistrare) si astepti pana vine ok de la ANAF pe mailul cu care te-ai inregistrat.
    A durat in iunie 10 zile, de cand m-am apucat si pana la OK!
    Sa aveti bafta!

  2. Atentie la adresa contribuabilului pt care depuneti formularul 150. Adresa sediului trebuie sa fie la fel ca pe certificatul de inregistrare (CUI) . Daca ati omis sa scrieti scara , nr. apartament etc va trebui refacut formularul 150

  3. La DGFP Cluj au pretentia ca toate declaratiile sa fie depuse digital. Am vrut sa depun azi declaratia 300 si la ghiseu au zis ca nu o iau decat daca le dau o declaratie ca o sa imi iau certificat digital. Ma intreb ce baza legala au ca sa ceara depunerea tuturor declaratiilor online.

  4. @admin,
    eva se refera la celelalte declaratii ce „POT” fi depuse online, aka: 100,101,300,301,700, sunt nominalizate pe site ANAF.
    @eva,
    Nu este obligatoriu, dar din moment ce ai certificatul de semnatura, este pacat sa nu-l folosesti,.
    Nefolosindu-l este o dovada de masochism, iti place sa stai la cozi, sa mirosi picioare nespalate, duhneli de bautaura si transpiratie, moaca trista, sinistra a funtionarei/functionarului de la ghiseu.
    EU i-as obliga pe contribuabili sa depuna totul on-line.
    De cand am luat semnatura digitale dau totul online.
    Si OP le dau tot online pentru tovarasul buget de stat, plata o fac pe 25 pana in ora 10.30, intra in aceeasi zi in trez, si nu se foloseste nime de banii mei pe parcursul transferului bancar.

  5. Problema e alta. Sunt o gramada de firme mici, fara angajati. Si eu am o mica firma cu care imi mai suplimentez veniturile. Nu vad de ce trebuie sa dau 2,5 milioane pentru cerficatul digital ca sa depun declaratii de 4 ori pe an (depun la trimestru). Inseamna ca ma costa 62 lei la fiecare termen

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.