Declaratia unica (D112) – colectie de intrebari si raspunsuri oficiale pe aceasta tema

70
423

Va prezentam mai jos o colecţie de intrebări şi răspunsuri pe tema declaraţiei unice D112, raspunsurile fiind oficiale si date de reprezentantii DGFP Brasov. Colectia de mai jos contine multe lamuriri interesante. Speram sa va fie de folos si multumiri celor care au postat materialul.

Întrebare: Se mai depune si declaratia 100, care continea aceasta raportare sau este si ea inlocuita de D112?
Răspuns. Declaratia 112 nu inlocuieste declaratia 100. Impozitul pe veniturile din salarii se raporteaza in D112 incepand cu raportarea pe ianuarie 2011.

Intrebare: Depunerea declaratiei D112 elimina depunerea declaratiilor separate pentru CASMB, CNPAS, ANOFM ?
Răspuns: Da, D112 contine si raportarile individuale,pe fiecare asigurat , care erau depuse anterior de fiecare angajator la CASMB, CNPAS, ANOFM

Intrebare: Ca asociatie non-profit transmiteam pana acum declaratile 100 si 102 semestrial. Mai este valabil acest lucru si pentru D112 sau trebuie sa o depunem lunar?
Răspuns: Declaratiile catre CASMB, CNPAS, ANOFM se depuneau lunar. Si D112 se va depune lunar. Informatiile referitoare la impozitul pe venit din 100 si toate informatiile din 102 se vor regasi in Anexa1 -angajator a declaratiei D112.

CONTINUAREA ACESTUI SET DE INTREBARI SI RASPUNSURI – CLICK AICI

Întrebare : În pagina de prezentare a noului formular 112, el este denumit:
„În acest sens, supunem dezbaterii publice conţinutul Formularului 112 DECLARAŢIA PRIVIND OBLIGAŢIILE DE PLATĂ A CONTRIBUŢIILOR SOCIALE, IMPOZITULUI PE VENIT ŞI EVIDENŢA NOMINALĂ A PERSOANELOR ASIGURATE,” … …
dar, în proiectul de Ordonanţă de modificare a codului fiscal, ca şi în anexele de pe portal, denumirea este: „Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, deci lipseşte „impozitul pe venit”. Undeva trebuie corectat, vă rog să informaţi persoanele competente.

Răspuns: S-a modificat si in proiectul de Ordonanta.

Declararea in D 112 a impozitului pe veniturile din salarii datorat de salariatii care isi desfsaoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal – click aici

Întrebare: SUNT PROGRAMATOR LA O FIRMA DIN SIGHETU MARMATIEI,
AM PROGRAM DE SALARII FACUT DE MINE, AM STUDIAT PROGRAMUL D-VOASTRA
(FORMULARUL PDF INTELIGENT) AM REUSIT CU GREU SA GENEREZ FISIERUL XLM SI AM CONSTATAT CA NU APARE IN MOD EXPLICIT PROBABIL ESTE ATASAT (INCORPORAT) IN FISIERUL PDF.
AR FI DE FOARTE MARE AJUTOR MIE (SI NU NUMAI) DACA S-AR PUTEA FACE
MACAR IN PRIMA FAZA SA APARA SI FISIERUL XML SEPARAT IN URMA GENERARII PENTRU CA AM PUTEA FACE COMPARARE INTRE ACEST FISIER
SI FISIRUL GENERAT DE APLICATII PROPRII, USURANDU-NE MULT MUNCA

Răspuns : Fisierul xml se ataseaza automat doar la validarea cu succes a declaratiei.
In cazul in care la validare sunt constatate erori, in locul fisierului xml se va genera un fisier err in care sunt evidentiate erorile, in vederea corectarii.
Fisierele atasate formularului PDF sunt vizibile la apasarea „agrafei” din stanga jos, Daca nu vi se genereaza fisiere atasate la apasarea butonului de validare, descarcati fisierul PDF de pe site. Verificaţi dacă aveţi erori de validare la nivel de asigurat.

Cine are obligatia depunerii formularului 112 (Declaratia unica 112) ? – click aici

Întrebare: As dori sa va intreb, cum vom transmite noi (firma) datele
pentru D112 ? Noi avem datele intr-o baza de date SQL 2000. Am putea salva datele folosind .NET in format XML. Vom primi un program care sa le salveze automat in structura conform Anexa 8 ? Mai inteleg ca la baza Declaratiei stau doua table cu informatii aferente celor doua capitole Angajator si Asigurat.
V-as ruga – in limita timpului – a schita un mod de lucru referitor la transmiterea D112.
Întrebare: VECHILE FISIERE ERAU DBF REZULTATE DIN APLICATIE SALARIALE ,
ACUM CU CE PROGRAM LE CONVERTESC IN FISIER XML ?

Răspuns: Nu avem posibilitatea sa va punem la dispozitie un soft care sa incarce datele din bazele proprii in structura xml a formularului D112.
Daca societatea are peste 50 – 60 de angajati, va trebui sa achizitionati de la o societate specializata un soft care sa va genereze fisierul xml din baza de date proprie.
Daca numarul de angajati este sub 60, puteti incarca de mana datele intr-un fisier PDF inteligent pe care sa il salvati de model si pe care sa il modificati in fiecare luna doar cu datele care se schimba periodic (numar de zile in luna, concedii etc.).
Este publicat pe site-ul ANAF si un document care va contine instructiunile de completare pentru fisierul PDF inteligent.

Intrebare: Daca depunem D112 pe suport electronic si hartie (inca nu avem certificat digital), pe hartie se listeaza toti asiguratii (sa zicem 700 de asigurati, deci 80-90 pagini) ? Sau pe format de hartie se duce doar Anexa 1 ( nu si anexa 1.1anexa 1.2) ?
Răspuns: Pentru depunerea declaratiei 112 la ghiseu, este necesar sa listati doar Anexa 1, nu este necesara listarea anexei 1.1 si anexei 1.2.

Cum se completeaza Declaratia unica 112 (valabil incepand cu ianuarie 2011) – click aici

Întrebare: Deoarece …. SA are subunitati in subordine in toata tara, va rugam sa ne raspundeti la urmatoarele intrebari:
a. Aplicatia dvs va putea sa insumeze fisierele trimise de la fiecare judet ?
(pentru a obtine un fisier unic la nivel de unitate)
b. Aplicatia dvs. stie sa lucreze si cu alte formate de fisier in afara de XML?
(de exemplu dbf)
b.1. Daca nu, puteti sa ne furnizati instrumente de transformat dbf in XML ?
b.2. Daca nu, acceptati sa primiti 42 de pdf-uri sau xml-uri (cate unul
din fiecare judet) ?
c. Va rugam sa ne oferiti o modalitate de centralizare a fisiereleor de
la fiecare judet, pentru a obtine o declaratie centralizata pe unitate.
d. Impozitul pe venit salarii se va achita centralizat?(tinand cont ca el se va declara centralizat, conform D112)
Răspuns:
a. Declaratia unica se depune doar de sediul mama, pentru el si pui, deci va trebui sa depuneti o singura declaratie, nu cate una in fiecare judet. In functie de datele declarate, informatiile vor ajunge unde este necesar.
b. Nu avem posibilitatea sa va punem la dispozitie un soft care sa incarce datele din bazele proprii in structura xml a formularului D112.
Daca societatea are peste 50 – 60 de angajati, va trebui sa achizitionati de la o societate specializata un soft care sa va genereze fisierul xml din baza de date proprie.
c. Nu va putem oferi solutii pentru centralizarea datelor proprii.
d. La aceasta intrebare veti primi raspuns ulterior, pe site-ul ANAF, la sectiunea „Intrebari frecvente declaratia 112”

Întrebare: Suntem o firma cu peste 250 de angajati, si introducerea tuturor cu noul program ne-ar lua f.mult timp.Pana acum preluam in programele utilizate pt. cas,cass si somaj, fisiere tip dbf obtinute din programele proprii de calcul al salariilor(respectand structura ceruta de programe), faceam validarea la sfarsit si trimeteam declaratiile la institutiile respective.Va intreb deci, cum preluam in acest acest nou program dintr-o structura de tip dbf datele referitoare la angajati pentru cas,cass,si somaj pt. ca odata preluate sa se contorizeze in totaluri pe societate si sa se poata face si validarea datelor.
Răspuns: Ne pare rau, dar societatile cu numar mare de angajati vor trebui sa faca un efort sa procure un soft care sa populeze fisierul xml in structura, cu validarile si corelatiile publicate pe site-ul ANAF.

Întrebari : De unde se poate cumpara un astfel de soft?
In cazul in care generam prin mijloace proprii fisierul XML cu structura ceruta,de unde putem descarca(adresa site-ului) programul furnizat de MFP pentru verificarea acestui fisier si programul pt. generarea fisierului PDF cu atasarea automata a XML-ului(si numele acestor programe)
In noua varianta a declaratiilor reunite ce se intampla cu copiile certificatelor medicale care ajungeau la Casele Judetene de Sanatate?

Răspuns: Toate specificatiile referitoare la declaratia unica le gasiti pe site-ul ANAF, la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/declunica/Declaratiaunica.htm.
Nu avem informatii despre societatile specializate in soft pentru declaratia unica.
Copiile certificatelor medicale se depun in continuare la casele judetene de sanatate.

Întrebare : Avand in vedere ca „Declaratia unica” a fost publicat in Monitorul Oficial, aceasta intra in vigoare cu 01.01.2011! Cum declar urmatoarele situatii:
– Contract de munca mai mic de 2 ore, dar nu cu 1 ora! (Ex. 30 minute)
– Daca „conform legii” nu va fi si „conform aplicatiei de preluare si validare”, ce fac sa se preia declaratia?

Răspuns: Declaratia unica 112 a fost facuta conform legislatiei, deci daca situatiile prezentate de dumneavoastra se incadreaza, nu veti gasi impedimente in completarea declaratiei.
Pentru contract de munca de 30 min/zi, si pana acum aveati aceaasi problema, deci nu il completati la sectiunea 21/22 zile in luna cate 30 min ci este situatia in care calculati cate zile sunt lucrate cu multiplu de ore in luna.(30min x 21 zile : 8(sau 6 sau 4) ore = nr. zile lucrate cu norma de 8, 6 sau 4 ore pe zi)
Validarile din formularul D112 sunt date de cei de la ANOFM, CNAS, CNPAS, conform legilor in vigoare, deci nu trebuie sa convingeti pe nimeni de la finante ca sunt neconcordante intre bazele de calcul „legale si pentru certificatul medical”.

Intrebare : Cum se declara persoanele in concediu de crestere copil ?
Raspuns : Pentru persoanele in concediu de crestere a copilului, aveti si acum variante pentru diferite case:
– poate fi neasigurat pentru concedii si indemnizatii si asigurat pentru somaj, sau invers

Intrebare : Cum se declara un asigurat cu doua contracte la acelasi angajator ?
Raspuns : Pentru un asigurat cu doua contracte la acelasi angajator, aveti la dispozitie sectiunile B, C.

Intrebare : Ce validari sunt folosite ?
Raspuns : Validarile sunt publicate pe site-ul ANAF si sunt si legislative, nu doar matematice, in masura posibilitatilor. Sunt mai bine de 440 validari.

Întrebare : Completand D112 am observat ca nu se cere introducerea contributiilor pt. accidente si boli respectiv contributia datorata de angajator pt.sanatate.
Răspuns: In fisierul PDF exista sectiunea C3. Indemnizatii pentru accidente de munca si boli profesionale, pentru angajator, nu pentru fiecare angajat in parte.

Întrebare : Am incercat sa completez decl 112 dar la norma pe zi nu am gasit in cazul in care salariatul este anagajat cu 2 ore pe saptamana……exista si aceasta posibilitate ……nu este obligatoriu 2 ore pe zi. La apasarea butonului de validare nu se intampla nimic. Nu zice ca s-a validat sau ca sunt erori.
Răspuns: Daca nu functioneaza butonul de validare, descarcati utima versiune de pe site. Se pare ca aveti o versiune mai veche.
Pentru contracte cu 2 ore pe saptamana, ar trebui sa completati declaratia asa cum o faceati pana acum pentru aceasta situatie.

Întrebare : Caseta Data plecării trebuie completată de angajator când salariatul intră în concediu de creştere a copilului până la 2 ani?
La fel, Data angajare se completează la reluarea activităţii la angajator de către aceste persoane ?

Raspuns: Pentru persoanele care intra in concediu crestere copil se va completa data plecarii de la angajator (care corespunde cu ultima zi de activitate la angajator, aceasta urmand sa intre in concediu pentru crestere copil), iar data angajarii se completeaza in momentul reintoarcerii la lucru a persoanei la angajator. Aceasta persoana va fi raportata in perioada cat se afla in concediu ingrijire copil de Agentia Nationala pentru Prestatii Sociale conform art. 2963 litera f) pct.2 din OUG117/2010 care la randul sau va completa atat data angajarii (data de la care persoana incepe concediul pentru crestere copil) si data plecarii (data cand aceasta persoana inceteaza acest concediu).

Întrebare: Persoanele aflate toată luna în concediu creştere copil figurează cu 0 în declaraţie ? Până acum la unele AJOFM-uri se cerea ca aceştia să figureze în declaraţia şomaj.
Raspuns : Persoanele aflate toată luna în concediu creştere copil apar în declaraţie ca si inainte, adica: Ore suspendate in luna = nr total ore lucratoare in luna
Baza calcul somaj = 0

Întrebare : Referitor la Anexa 1.1, cap.B1, rd.8 – Total zile lucrate
Dacă un asigurat cu 1/2 normă pe un post cu norma de 8 ore a lucrat efectiv 4 zile cu câte 4 ore, introducem aici 2 zile (luate cu 8 ore) sau 4 zile (luate cu 4 ore)?

Raspuns : Corect este sa completati:
Tip contract = P4
Ore norma zilnica contract = 8
Ore lucrate efectiv in luna = 16
Total zile lucrate = 4
Pentru sistemul de asigurari de sanatate se va lua in calcul 4 zile.

Întrebare : Referitor la Nomenclator creanţe fiscale – Anexa 2 la HG 1397/2010
Cf. art. 6 (7) din OUG 158/2005 mai este în vigoare contribuţia pentru concedii şi indemnizatii suportată din FAAMBP pentru zilele de incapacitate temporară de muncă suportate din fond.
În anexa 1.2 din declaraţia 112, la rd.8 din secţiunea C.2. este enumerat acest tip de contribuţie. Însă ea nu se regăseşte nici în OUG 117/2010, nici în nomenclatorul din Anexa 2 la HG 1397/2010. Unde o centralizăm?

Raspuns: Contribuţia pentru concedii şi indemnizatii suportată din FAAMBP este inca valabila, iar in nomenclatorul din Anexa 2 ( HG 1397/2010 ) este cuprinsa in creanta de la punctul 15.
Atat in OUG 158/2005, cat si in normele de aplicare ale OUG117/2010(care se elaboreaza acum)se face referire la acest aspect.

Întrebare: Referitor la Nomenclator subvenţii/scutiri/reduceri – Anexa 3 la HG 1397/2010
Din câte ne dăm seama, poziţia 5. Subvenţii cf. art. 7 (3) din OUG 58/2001, această ordonanţă de urgenţă a fost abrogată de OG 12/2008 care nu prevede subvenţii, deci acestea nu mai există.
Nu există însă loc pt. a include ajutorul financiar prevăzut de LG 76/2002 art.84/1. Nu trebuie raportat aici?

Raspuns : In Nomenclatorul subvenţii/scutiri/reduceri au fost păstrate aceleaşi poziţii din declaraţia depusă potrivit Procedurii privind declararea lunară de către angajatori a evidenţei nominale a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată la bugetul asigurărilor pentru şomaj, aprobată prin Ordinul ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei nr.405/2004. Poz. 5 s-a păstrat pt corespondenţa cu formatul vechi de formular dar va fi zero .
Ajutorul financiar prevăzut la art.84¹ nu are acelaşi regim cu subvenţiile/scutirile/reducerile. Acesta se virează, la cerere, în condiţiile prevăzute expres la alin.(4) al articolului menţionat.

Întrebare : În anexa 9 la sectiunea Circulă la… apare că circulă la unitatea fiscală şi la angajator formatul listat pe hârtie, fără să se precizez: se listează doar anexa 1 sau şi listele însoţitoare din declaraţie.Se înţelege că trebuie listată toată declaraţia.
Raspuns: Declaratia depusa in format electronic la organul fiscal este insotita de Anexa1 in format hartie , smnat si stampilat .

Intrebare : Angajatorul trebuie să reţină contribuţia de asigurări sociale de sănătate şi pentru persoanele care realizează venituri profesionale (drept autor, convenţii civile)?
Dacă reţinem, cum raportăm în declaraţia 112, în care creanţă fiscală ?

Raspuns: Contribuţia de asigurari sociale de sanatate se plateste la casele judetene de asigurari de sanatate de catre persoanele care realizează venituri profesionale (drept autor, convenţii civile), nu se raporteaza in aceasta declaratie.

sursa – http://www.bv.finantepublice.ro/

70 COMENTARII

  1. Buna ziua,
    Ar fi util ca in Declaratia 112 formatul pdf, sa existe posibilitatea preluarii datelor cu angajatii dintr-un fisier text, astfel incat sa nu mai trebuiasca introduse aceste date si apoi, cu programul dvs. sa se poata face listarea, validarea, generarea fisierului xml.
    Asa cum se facea pana acum in vechile programe de CAS, SOMAJ, SANATATE.
    Chiar si in programul de BILANT care este tot un pdf , exista un buton ‘Import F10,F20’ care iti permite sa preiei fisierele text unitate.txt si date.txt ce contin datele.
    Asta ar fi mai de ajutor pentru firmele care au aplicatii de salarii si pot genera datele in fisiere de tip text, decat un soft care sa transforme un fisier text in xml.

    Mariana Giuglea,
    Centrocoop,
    Bucuresti

  2. Am urmatoarea situatie.
    Salariat in concediul medical toata luna, dar cf. contract colectiv de munca primeste o prima. Versiunea actuala (01.02.2011) nu permite venituri din fond salarii fara timp lucrat platit de angajator. Aplicatia veche de pensii permitea sume fara zile lucrate.
    Ce trebuie sa facem ?

  3. […] Conducerea A.N.A.F. a decis ca, până la această dată, contribuabilii să poată simula depunerea D112 în perioada 31 ianuarie (începând cu ora 8.00) – 4 februarie (până la ora 14.00), declaraţia urmând să fie procesată ca şi când operaţiunea ar fi reală astfel încât să se permită verificarea tuturor elementelor depunerii electronice, atât de către contribuabili, cât şi de către funcţionarii A.N.A.F, C.N.A.S., C.N.P.A.S., A.N.O.F.M. Colectie de intrebari si raspunsuri oficiale pe tema D 112 – click aici […]

  4. in cazul in care ai de recuperat sume la concedii medicaleplatite din FNUASS din lunile anterioare le mai poti recupera lunar fara sa mergi la casa de sanatate?

  5. Daca o firma nu are nici un angajat se mai depun declaratiile??? A avut angajati pana la 31 decembrie 2010… este inregistrat prin declaratia 010 ca platitor de contributii… daca se depun cum se procedeaza, va rog!

  6. pentru fiecare luna se vor culege toate informatiile?
    nu se poate restaura xml-ul din luna anterioara pentru modificari pentru luna curenta?

  7. BUNA ZIUA

    Asociatia de proprietari lucreaza pe conventii civile, depune declaratia 112, dar mai trebuie sa depuna si declaratia 100?

  8. Buna ziua, va rog sa-mi spuneti unde ar trebui trecuti copiii co-asigurati ai angajatilor in D112, am vazut ca exista rubrica co-asigurati numai pentru parinti si sot/sotie.Va multumesc.

  9. Am descarcat declaratia 112 actualizata la data de 08.02.2011 si nu valideaza inregistrarea atunci cand un salariat are si c.medical in luna si efectiv lucrat. Mai exista o alta versiune? Daca bag doar c.medical toata luna , merge, insa la ceea am spus mai sus nu. Concret: Sectiunea A cu efectiv ore lucru in luna, apoi trec la sectiunea B in care am posibilitatea introducerii concediilor medicale de orice tip. Dupa validare, constata ca nu ia decat una din inregistrari: ori numai efectiv lucur, ori numai c.medicale (depinde care sunt ultimile inregistrari). Ma poate lamuri si pe mine cineva cum se procedeaza? Ar trebui bagat salariatul inca odata si pentru concedii medicale? Apoi declaratia merge f, f incet daca ai depasin un numar de 30 salariati. Cu cat ai mai multi cu atat validarea merge f f greu!
    Si inca ceva: la rubrica coasigurati daca un salariat are in intretinere (deducere), 2 persoane majore nu neaparat sot sotie, se inregistreaza? Ma refer la persoane peste 18 ani… unde ii inregistrez, daca acolo scrie sot sotie??

  10. persoanele aflate în concediu îngrijire copil 2 ani spun cele 3 case că ba ar trebui ba nu ar trebui sa fie introduse în D 112,odată că ar trebui introduse cu venituri 0 dar mai zic și că dacă sunt introduse în declarație o să se suprapună cu declarația depusă obligatoriu de Agentia pt. prestări sociale care are obligația că au aceste persoane în plată, deci că nu trebuie, atunci cum este ori una ori alta, că HG 1397/2010 nu specifică nimic iar când întrbi la Metodologie toți dau din umeri.

  11. daca am suma de recuperat de la fnuass cum completez? ca nu imi permite sa completez manual sectiunea C2 sau E2…multumesc

  12. Daca ai un asigurat in CIC la randul Asigurat/neasigurat pt concedii si indemnizatii de asig soc de san se trece: 2 – neasigurat
    si la Asigurat in sist ….de somaj: 1- asigurat?

  13. Va rog, poate sa ma lamureasca cineva cum completez mai multi agenti economici pe aceeasi declaratie D112 ? Cu versiunile de pana la 12.2010 era forte simplu.
    Multumesc mult!
    Nina M.

  14. Administrator (pensionar), la o Asociatie de proprietari.Conf. alin (5), art. II din OUG 82/2010, nu platesc CAS si somaj. Logic. Nu vreau sa fac ,,pleonasm financiar”.
    CAS la pensionar. Nu vreau sa-mi mai creasca pensia dupa un an , sa se recalculeze (platind CAS). Am pensie ,,nesimtita”! 1600 lei dupa 31 ani de armata!
    Eu zic ca platesc numai 16 %, deci depun numai D 100, nu am de ce sa depun 112. Va multumesc anticipat !!!

  15. Multumesc, astept articolul d-voastra. Am fost azi 17. 02 2011 , la Conferinta judeteana C-ta (UAPC), asociatii de proprietari. Va rog sa ma credeti , cea mai spinoasa propblema, este asta . 112, sau nu? 100 ? Mai putem ,,functiona cu CC ? (conventie civila ) . Codul civil zice da, ITM zice nu. Pe cine sa mai intelegi ??
    Vai de capul nostru de romani !!!!

  16. In cazul unui C.A.R care are 4 persoane pe care le remunereaza in baza unor conventii civile si anume:presedinte, secretar, contabil si casier cum trebuie completata 112 avand in vedere ca sumele pe care le incaseaza sunt fixe si activitatea o desfasoara atunci cind e nevoie ( numai casierul ar lucra 2 zile pe luna), stiind ca nu exista obligativitatea virarii contributiilor de angajator.
    Va multumesc.

  17. Am intocmit declaratia 112 pentru CUI:19959493, index de incarcare 475220, care are un salariat angajat conform OUG 13/2010 si pentru care este scutit de toate obligatile datorate pentru suma de 670 salar minim oferit angajatului. In declaratie nu exista corelatia ca la sume datorate pentru fondul de garantare al salariilor de 0.25%, acestea sa fie trecute automat ca deducere conform OG 13/2010. In acest sens am operat manual deducerea la obligatia 423 adica am trecut la deduceri suma de 2 lei care trebuie scutita din suma total datorata de 5 lei. La validarea declaratiei nu am avut nici un mesaj de eroare fiind creat fisierul XML fara probleme. La verificarea pe site-ul ANAF in recipisa nr. 475220, apare eroare de validare cu referire la faptul ca Suma deductibila este diferita de 0 pentru cod obligatie 423. In acest caz va rugam sa ne ajutati si sa ne precizati daca trebuie refacuta declaratia, sau trebuie alta rectificativa , sau o lasam asa cum a fost validata de softul intial. Raspunsul dorim a ni-l trimite la adresa de mail [email protected] , sau in seria de rapsumsuri de pe site-ul ANAF.

    Va multumesc frumos,

    Cretu Ion

  18. Institutia are 2 unitati care nu sunt in salarizarea noastra dar trebuiesc introdusi in declaratia „mama”, pe codul nostru fiscal. Asta nu ar fi problema pentru ca i-am introdus in declaratie dar aici nu exista rubrica de impozit pe salarii si din cauza asta declaratia 112 nu cumuleaza impozitul pe salarii ci doar contributiile.
    Problema este ca in felul asta impozitul pe salarii se plateste dar unde -mi apare mie ca declarat? la impozitul acestor 2 unitati ma refer.

  19. Buna ziua!
    Am intocmit declaratia 112.La verificarea pe site-ul ANAF apare eroare de validare cu referire la faptul ca :
    D_19 numarul zecimal nu respecta modelul 6.2.Care este modelul 6.2 ?
    Daca pentru un angajat ce a avut concediu medical suma este suportata doar de angajator sau doar de FNUASS apare eroarea atributul trebuie sa existe.
    Cum trebuie sa completam?
    In asteptarea unui raspuns va multumim !
    O zi buna!

  20. Descarcati ultima versiunea nr. 7 D112 si lucrati pe ea.Vedeti ca acolo la media zilnica la c.m. apar doar doua zecimale.In cea veche erau patru.Sper sa fie bun.Eu acum plec s-o redepun,revin cu confirmarea.

  21. Buna ziua!
    Am intocmit declaratia 112.la verificarea pe site-ul ANAF apare eroare de validare cu referire la faprul ca: D_19 numarul zecimal (‘55.4923’) nu respecta modelul 6.2 Care este modelul 6.2?
    Daca este un angajat ce a avut concediu medical si este suportat de FNUASS apare eroarea trebuie sa existe eroare. Cum trebuie sa completam?
    Astept raspunsul Dvs. va multumesc frumos.

    O zi buna!

  22. raspuns declaratie 112:
    asigurat in concediu medical -eroare de validare :D_19:numar zecimal (‘51.5625’) nu respecta modelul:6.2
    cum trebuie trecut valoare indemnizatie cm- cu 2 zecimale sau fara zecimale?
    astept raspunsul dv-
    multumesc

  23. va rog sa-mi spuneti cum se tec in d112 primele si sporurile pentru o persaoana aflata in concediu medical pentru sarcina, toata luna?

  24. Am depus declaratia 112 a fost validata , dar la casa de pensii nu apare aca fiind depusa . Ce este de facut in acest caz?

  25. am depus declaratia 112 si la atentionari imi apare atentionare regula: S4:CNP-ul nu a fost gasit in baza de date a persoanelor a MFP.Ce trebuie sa fac in acest caz.Va multumesc.

  26. Buna ziua . Va rog am si eu o mica problema si anume am depus la ANAF localitatea unde depun declaratia 112 cererea ptr utilizarea certificatului digital calificat mi s-a dat nr de inregistrare , el a fost depus la sfarsitul luni iunie si am tot asteptat sa i-mi vina ok sau confirmarea de la finante prin email. acest lucru nu sa intamplat nici acum , am inteles ca trebuia sa-mi vina un raspuns in termen de 48 ore sau 5 zile . am fost la fisc unde am depus cererea si – le-am spus acest lucru dansilor. mi-au spus ca este ok deci pot trimete online declaratia dar
    inttrebare ,,,,,,,,,,,,,,,,,,pot trimete declaratiile chiar daca nu mi-a venit confirmare prin email . Tin sa precizez nestiind din timp dar adresa mea pe email este pe yahoo.

  27. intrebare. daca angajatul din firma ar functia de expert contabil sau economist. pe cine trebuie sa trec acol in stg semnaturii??? nu pe administrator? am auzit ca ma trec pe mine, functia care o am 😐 . nu mi se pare corect. din moment ce administratorul ma imputernicit pe mine si am semnatura. dc sa ma trec pe mine ?? 😐 sper ca sa inteles ce am vrut sa zic :))

  28. Am si eu o intrebare: daca in cursul lunii am un salariat care a si lucrat dar are si 5 zile de medical suportate de fnaus in care sectiune trebuie completat? – am completat sectiunea A pe urma am trecut in sectiunea B si sectiunea D pentru completarea medicalului dar cand am trecut inapoi in sectiunea A deja se stersesera toate datele. Cum procedez?

  29. Intrebare: in ce sectiune se declara un angajat care are mai multe contracte active intr-o luna in care este platit doar pe un singur contract(restul contractelor sunt active dar fara plati)? Este gresit daca il declar in sectiunea B?

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.