Declaratia 112 – completare si depunere (incepand cu luna ianuarie 2011)

3
84

Declaraţia se depune lunar până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează obligaţia fiscală, prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, prin intermediul portalului e-Romania, condiţia pentru depunerea electronică a declaraţiei fiind deţinerea unui certificat calificat.

Declaraţia se completează şi depune în format electronic sub forma unui fişier PDF care are ataşat un fişier XML.


De reţinut!
A fost stabilită şi o perioadă tranzitorie, până la 1 iulie 2011, în care declaraţia poate fi depusă şi în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, la organul fiscal competent sau la unul dintre ghişeele acreditate de Ministerul
Finanţelor Publice.

Conţinutul declaraţiei unice

Anexa 1 – reprezintă declaraţia propriu-zisă şi cuprinde:
– datele de identificare ale contribuabililor;
– creanţele fiscale datorate şi suma (din nomenclator);
– perioada de raportare;
– persoanele responsabile de întocmirea declaraţiei.


Precizări importante:

– nu se cuprind în declaraţie diferenţele de debite stabilite prin acte de control;
– în situaţia în care în perioada de raportare nu au rezultat sume datorate/de plată pentru impozitul pe venit şi/sau contribuţii la rubrica „Suma datorată/de plată” se înscrie cifra 0 (zero).

Foarte important – Necompletarea tabelului din această secţiune pentru impozitul pe venit sau contribuţia pentru care există obligaţie declarativă echivalează cu nedeclararea obligaţiei respective;

Anexa 1.1 angajator – cuprinde date statistice pe fiecare angajator cu privire la:
– numărul persoanelor asigurate;
– condiţii de muncă;
– indemnizaţii sănătate;
– indemnizaţii pentru accidente de muncă şi boli profesionale;
– suma scutită din contribuţia la şomaj a angajatorului potrivit prevederilor legale în vigoare;
– subvenţii/scutiri conform Legii nr. 76/2002;
– contribuţie şomaj datorată de angajator;
– contribuţie fond de garantare datorată de angajator.
– suma scutită din contribuţia la şomaj a angajatorului potrivit prevederilor legale în vigoare;
– subvenţii/scutiri conform Legii nr. 76/2002;
– contribuţie şomaj datorată de angajator;
– contribuţie fond de garantare datorată de angajator.

Important!Se defalcă impozitul pe venitul din salarii declarat în Anexa 1 pe sediul principal şi sediile secundare care au cod fiscal.

sursa info – finantevalcea.ro

3 COMENTARII

  1. […] – Competenţa de administrare a creanţelor fiscale ale sediilor secundare înregistrate fiscal ca plătitoare de salarii şi venituri asimilate salariilor revine organului fiscal competent în administrarea contribuabilului care a înfiinţat respectivele sedii secundare. – Declararea impozitului pe veniturile din salarii se face prin intermediul formularului 112 “Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” – info completare D 112. […]

  2. Asociatiile de proprietari cu angajati in baza conventiilor civile , cu program de 2 ore zilnic DEPUN SUME IN FONDUL DE SOMAJ?
    Cum se depune declaratia cf.OUG 82/2010

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.