Termenul de depunere a situatiilor financiare anuale la 31.12.2010 in anul 2011

1
183

Termenele pentru depunerea situaţiilor financiare anuale la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice sunt următoarele:

pentru societăţile comerciale, societăţile/companiile naţionale, regiile autonome, institutele naţionale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar;
pentru celelalte persoane prevăzute la art. 1 din Legea nr. 82/1991, republicată, 120 de zile de la încheierea exerciţiului financiar.

Subunităţile din România care aparţin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în străinătate depun situaţii financiare anuale încheiate la 31 decembrie la unităţile teritoriale ale MFP, în termen de 150 de zile de la încheierea exerciţiului financiar.

Cerinte privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale incheiate la 31 decembrie – click aici

Entităţile care de la constituire nu au desfăşurat activitate, precum şi cele aflate în lichidare, potrivit legii, vor depune, la unităţile teritoriale ale MFP, declaraţia pe propria răspundere, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar.model declaratie aici.

Situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de:
– raportul administratorilor,
– raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, după caz,
– propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile.

De asemenea, situaţiile financiare anuale vor fi însoţite de o declaraţie scrisă a administratorului, a ordonatorului de credite sau a altei persoane care are obligaţia gestionării unităţii respective prin care îşi asumă răspunderea pentru întocmirea situaţiilor financiare anuale şi confirmă că:

a) politicile contabile utilizate la întocmirea situaţiilor financiare anuale sunt în conformitate cu reglementările contabile aplicabile;
b) situaţiile financiare anuale oferă o imagine fidelă a poziţiei financiare, performanţei financiare şi a celorlalte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată;
c) persoana juridică îşi desfăşoară activitatea în condiţii de continuitate.

Situaţiile financiare anuale încheiate la 31 decembrie se întocmesc cu ajutorul programului de asistenţă elaborat de MFP care conţine formularistica necesară şi programul de verificare cu documentaţia de utilizare aferentă. Programul de asistenţă este pus la dispoziţia entităţilor gratuit de unităţile teritoriale ale MFP sau poate fi descărcat de pe websiteul al MFP, de la adresa www.mfinante.ro.

Intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor anuale la unitatile teritoriale ale MFP – click aici

Important – Potrivit prevederilor Ordinului ministrului Finanţelor Publice nr. 2.869/2010 – text integral – pentru modificarea şi completarea unor reglementări contabile, începând cu data de 1 ianuarie 2011, entităţile care în exerciţiul financiar precedent au înregistrat o cifră de afaceri sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro nu mai depun la unităţile teritoriale ale MFP raportări contabile în cursul exerciţiului financiar (raportări contabile semestriale).

Pentru determinarea plafonului cifrei de afaceri se utilizează cursul de schimb valutar comunicat de BNR, valabil la data încheierii exerciţiului financiar precedent – detalii curs oficial aici.

sursa info – finantevalcea.ro

Anunțuri publicitare

1 COMENTARIU

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.